Kaverin 3,5 kk vanha vauva yökylään meille?

  • Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti
onneton
Kaverini haluaisi tuoda 3,5 kk vanhan vauvan meille yökylään. Vauvan vanhempien pitäisi päästä juhlimaan yhdessä. Isovanhemmat eivät voi ottaa vauvaa yökylään, kun niillä on muuta menoa. Mitä mieltä muut olette pitäisikö minun ottaa tuo vauva yökylään? Minusta hän on vielä liian pieni. Kyseinen vauva on ollut jo aika paljon hoidossa esim. isovanhemmilla, kun vanhemmat ovat olleet menossa. Kaverini tietään, että olen kotona tuolloin, kun hän olisi menossa juhlimaan miehensä kanssa. Jos kieltäydyn niin hän tietysti suuttuu. Mitä minä teen???
 
himpula
Mä olin hoitamassa kaverin lasta kun muksu oli 6vko ja hienosti meni. Eihän ne muksut ton ikäisenä muuta yee kun nukkuu ja syö. Niin ja ota hoitoon ihan illasta niin voipi mennä suoran yöunille. Kyllä mä ainakin kaveria auttaisin kun kyse yhdestä yöstä.
 
onneton
Alkuperäinen kirjoittaja himpula:
Mä olin hoitamassa kaverin lasta kun muksu oli 6vko ja hienosti meni. Eihän ne muksut ton ikäisenä muuta yee kun nukkuu ja syö. Niin ja ota hoitoon ihan illasta niin voipi mennä suoran yöunille. Kyllä mä ainakin kaveria auttaisin kun kyse yhdestä yöstä.
Vauva tulisi jo meille iltapäivällä ja vanhemmat tulisivat hakemaan seuraavana päivänä iltapäivällä. Minusta tuntuu aika pitkältä ajalta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja onneton:
Alkuperäinen kirjoittaja himpula:
Mä olin hoitamassa kaverin lasta kun muksu oli 6vko ja hienosti meni. Eihän ne muksut ton ikäisenä muuta yee kun nukkuu ja syö. Niin ja ota hoitoon ihan illasta niin voipi mennä suoran yöunille. Kyllä mä ainakin kaveria auttaisin kun kyse yhdestä yöstä.
Vauva tulisi jo meille iltapäivällä ja vanhemmat tulisivat hakemaan seuraavana päivänä iltapäivällä. Minusta tuntuu aika pitkältä ajalta...
niin mustakin.
 
Ystävä-äiti
Mä en varmaan jaksais noin pitkää aikaa pitää vierasta vauvaa, joka todennäköisesti olis vähän itkuinen ja vierastais... Mutta jos kyseessä olis vauva, joka ei minua vierasta ja jolle kelpaan hoitajaksi JA vanhemmat olis tosiaan breikin tarpeessa (eivät olis käyneet oikein missään vauvan tulon jälkeen), ottaisin vauvan hoitoon.

Itse en vielä tuon ikäistä vauvaa raskisi jättää yöhoitoon, meillä on ollut mummut hoitamassa muutaman tunnin illasta tuon ikäistä, että päästiin miehen kans elokuviin/syömään kahden.
 
onneton
Kai se täytyy auttaa kaveria ja ottaa vauva yökylään.

Ja mistään breikin tarpeesta ei ole kyse? sillä just viime viikonloppuna olivat ulkona tuulettumassa, kun isovanhemmat olivat katsomassa vauvaa. Ovat kyllä olleet useamminkin ulkona jo vauvan tulon jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja onneton:
Kai se täytyy auttaa kaveria ja ottaa vauva yökylään.

Ja mistään breikin tarpeesta ei ole kyse? sillä just viime viikonloppuna olivat ulkona tuulettumassa, kun isovanhemmat olivat katsomassa vauvaa. Ovat kyllä olleet useamminkin ulkona jo vauvan tulon jälkeen.
Ei täydy jos se ei tunnu susta oikealle. Hehän olivat vasta breikillä.
 
tavallinen äiti
En ottaisi, eikä pitäisi kenenkään muunkaan ottaa. Kyllä voi vähän tinkiä omista menoistaan kun on noin pieni vauva. Ilmeisesti taas sellaiset vanhemmat kyseessä joiden ei olisi välttämättä tarvinnut lisääntyä ollenkaan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja himpula:
Mä olin hoitamassa kaverin lasta kun muksu oli 6vko ja hienosti meni. Eihän ne muksut ton ikäisenä muuta yee kun nukkuu ja syö. Niin ja ota hoitoon ihan illasta niin voipi mennä suoran yöunille. Kyllä mä ainakin kaveria auttaisin kun kyse yhdestä yöstä.
Miksi pitäisi auttaa? auttaminen on sitä, että autetaan sellaista jolla on hätä. Jos talo palaa, jos lapsi on sairas, voi hakea toisen lapsen ulos, jotta äiti saa hoitaa toista.

Auttaminen ei ole kiltin ihmisen hyväksikäyttöä. Jos 3 kk vauvan vanhemmat ovat jo usein olleet juhlimassa, lapsen hoitaminen vain tukee heidän käsitystä, että heillä on oikeus käyttää toisia hyväkseen ja elää yhteiskunnan rahoilla ilman vastuuta, tehdä lisää lapsia.

Moisille hyväksikäyttäjille sanotaan suoraan, että ei käy. Olette törkeitä. Lapsi on teidän ja te hoidatte hänet. piste.
 
Ystävä-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja onneton:
Kai se täytyy auttaa kaveria ja ottaa vauva yökylään.

Ja mistään breikin tarpeesta ei ole kyse? sillä just viime viikonloppuna olivat ulkona tuulettumassa, kun isovanhemmat olivat katsomassa vauvaa. Ovat kyllä olleet useamminkin ulkona jo vauvan tulon jälkeen.
En siinä tilanteessa ottaisi vauvaa noin pitkäksi aikaa. Miksi pitää saada vauva yökylään, ovatko menossa baariin? Toisaalta hyvä, että hankkivat hoitajan, eivätkä jätä lasta minne sattuu/yksin, kun menojalkaa vipattaa.

On aika rankkaa äkikseltään hoitaa toisen vauvaa yli vuorokauden, varsinkin, jos sulla on omia lapsia pyörimässä jaloissa. Vauva on ilmeisesti pulloruokinnassa?

Ehdottaisin sun tilanteessa, että voin tulla vaikka 4 tunniksi lapsenvahdiksi, jos ovat kovasti tuulettumisen tarpeessa.

Olis kannattanu hummata ennen lapsen tuloa, niin ei tarvis olla nyt joka viikonloppu menossa. Ei muutkaan pienten vauvojen vanhemmat jatkuvasti ravaa baareissa. Sori, mutta mua ärsyttää tollaset epäkypsät vanhemmat.
 
ei ei
Minulla oli kerran miehen siskon laps hoidossa vauvan olessa 1vk vanhemmat saivat päähänsä lähteä laivalle rellestää.
No sen jälkeen laps onkin ollu aina vaan hoidossa joka paikassa eikä vanhempia ole pal laps kiinnostanu ja tämä hoidossa olo on päivittäistä. tästä viisastuneena.
en ottaisi koska vanhempien on osattava jättää omat menonsa ja laittaa lapsi etusijalle!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ystävä-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja onneton:
Kai se täytyy auttaa kaveria ja ottaa vauva yökylään.

Ja mistään breikin tarpeesta ei ole kyse? sillä just viime viikonloppuna olivat ulkona tuulettumassa, kun isovanhemmat olivat katsomassa vauvaa. Ovat kyllä olleet useamminkin ulkona jo vauvan tulon jälkeen.
En siinä tilanteessa ottaisi vauvaa noin pitkäksi aikaa. Miksi pitää saada vauva yökylään, ovatko menossa baariin? Toisaalta hyvä, että hankkivat hoitajan, eivätkä jätä lasta minne sattuu/yksin, kun menojalkaa vipattaa.

On aika rankkaa äkikseltään hoitaa toisen vauvaa yli vuorokauden, varsinkin, jos sulla on omia lapsia pyörimässä jaloissa. Vauva on ilmeisesti pulloruokinnassa?

Ehdottaisin sun tilanteessa, että voin tulla vaikka 4 tunniksi lapsenvahdiksi, jos ovat kovasti tuulettumisen tarpeessa.

Olis kannattanu hummata ennen lapsen tuloa, niin ei tarvis olla nyt joka viikonloppu menossa. Ei muutkaan pienten vauvojen vanhemmat jatkuvasti ravaa baareissa. Sori, mutta mua ärsyttää tollaset epäkypsät vanhemmat.
peesi tälle. Sukulaistyttö hoitaa jatkuvasti lähes joka viikonloppu kaverinsa lasta. Ärsyttää, kun sukulaistyttö on kiltti eikä osaa sanoa ei. Inhottavaa hyväksikäyttöä.

Tuollaisille törkimyksille on vain heti alussa tehtävä selväksi, missä menee raja.
Jos tuollainen hyväksikäyttäjä kaikkoaa elämästä, et menetä yhtään mitään ap. Tulee vain tilaa ja aikaa tavata oikeita ystäviä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei ei:
Minulla oli kerran miehen siskon laps hoidossa vauvan olessa 1vk vanhemmat saivat päähänsä lähteä laivalle rellestää.
No sen jälkeen laps onkin ollu aina vaan hoidossa joka paikassa eikä vanhempia ole pal laps kiinnostanu ja tämä hoidossa olo on päivittäistä. tästä viisastuneena.
en ottaisi koska vanhempien on osattava jättää omat menonsa ja laittaa lapsi etusijalle!!!
Näin se juuri menee. Kun ottaa tuollaisten lapsen yhden kerran, alkaa menojalkaa vipattaa entistä enemmän ja kohta meneminen on joka viikkoista ja yhteiskunnan verorahat menevät baariin. Tavallisesti tällaiset vanhemmat eivät käy töissä, he käyttävät hyväksi sekä yhteiskuntaa että "ystäviään":
 
onneton
Alkuperäinen kirjoittaja Ystävä-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja onneton:
Kai se täytyy auttaa kaveria ja ottaa vauva yökylään.

Ja mistään breikin tarpeesta ei ole kyse? sillä just viime viikonloppuna olivat ulkona tuulettumassa, kun isovanhemmat olivat katsomassa vauvaa. Ovat kyllä olleet useamminkin ulkona jo vauvan tulon jälkeen.
En siinä tilanteessa ottaisi vauvaa noin pitkäksi aikaa. Miksi pitää saada vauva yökylään, ovatko menossa baariin? Toisaalta hyvä, että hankkivat hoitajan, eivätkä jätä lasta minne sattuu/yksin, kun menojalkaa vipattaa.

On aika rankkaa äkikseltään hoitaa toisen vauvaa yli vuorokauden, varsinkin, jos sulla on omia lapsia pyörimässä jaloissa. Vauva on ilmeisesti pulloruokinnassa?

Ehdottaisin sun tilanteessa, että voin tulla vaikka 4 tunniksi lapsenvahdiksi, jos ovat kovasti tuulettumisen tarpeessa.

Olis kannattanu hummata ennen lapsen tuloa, niin ei tarvis olla nyt joka viikonloppu menossa. Ei muutkaan pienten vauvojen vanhemmat jatkuvasti ravaa baareissa. Sori, mutta mua ärsyttää tollaset epäkypsät vanhemmat.
Vauvan vanhemmat ovat menossa juhlimaan (=baariin). Vauva pitäisi sen takia tuoda meille yökylään, koska vanhemmat ovat menossa juhlimaan toiselle paikkakunnalle ja jäävät sinne yöksi. Ja vauva on pulloruokinnassa.

Ehkä minä vain olen kateellinen, koska minulla itselläni ei ole ollut mahdollisuutta lapsen syntymän jälkeen käydä kertaakaan ulkona mieheni kanssa, koska ei meillä ole ketään hoitajaa lapselle :-(
 
onneton
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Ei :eek:
Sanot että vauva on liian pieni olemaan joka viikonloppu äidistään erossa, ihan sama suuttuuko vai ei |O Arvaa joudutteko jatkuvasti hoitamaan sen jälkeen kun nyt hoidatte :(
Eihän vauva nyt joka viikonloppu ole ollut erossa vanhemmista. Mutta viime aikoina ollut hoidossa aika usein ja nyt olisi ensimmäistä kertaa yökylässä.
 
vieras
Jos annat pirulle pikkusormen, se vie koko käden. Jos kerran suostuu johonnkin, törkeät hyväksikäyttäjät ovat jatkuvasti kimpussa. ja sitten on enää todella vaikea kieltäytyä. Alkavat ilkivaltaa juoruilua ym . harrastsaa.

Tuollaisille röyhkimyksille pitää olla heti lujana.

Jos 3kk vanhan vauvan vanhemmat ovat olleet jo juhlimassa, se riittää. jos on pakko vielä päästä, vuorotellen.

Auttaminen ei ole sitä, että käytetään hyväksi toista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Siinä ei oo mitään kadehtimista että pieni vauva jätetään usein hoitoon jotta pääsee bilettämään. Eriasia joskus ja kohtuu aikoja.
Ei todellakaan, onko joku kadehtinut????? Säälittää ennemminkin.
Sitä vain ajattelin että jos ovat jo viime viikonloppuna olleet ulkona ja tänä viikonloppuna taas ja muutenkin ovat muualla hoidattaneet, niin tuntuu ettei hoidontarve tuosta välttämättä vähene :|
Jos olis joku järkevämpi syy, esimerkiksi univelat pois, niin auttaisin mielelläni, mutta se että taas baariin :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Siinä ei oo mitään kadehtimista että pieni vauva jätetään usein hoitoon jotta pääsee bilettämään. Eriasia joskus ja kohtuu aikoja.
Ei todellakaan, onko joku kadehtinut????? Säälittää ennemminkin.
Sitä vain ajattelin että jos ovat jo viime viikonloppuna olleet ulkona ja tänä viikonloppuna taas ja muutenkin ovat muualla hoidattaneet, niin tuntuu ettei hoidontarve tuosta välttämättä vähene :|
Jos olis joku järkevämpi syy, esimerkiksi univelat pois, niin auttaisin mielelläni, mutta se että taas baariin :x
Tohon alottajan kommenttiin vaan kun puhui kateudesta. Univelkaista minäkin auttaisin tai jotakuta joka oikeasti tarvii hoitoapua.
 
onneton
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Siinä ei oo mitään kadehtimista että pieni vauva jätetään usein hoitoon jotta pääsee bilettämään. Eriasia joskus ja kohtuu aikoja.
Ei todellakaan, onko joku kadehtinut????? Säälittää ennemminkin.
Sitä vain ajattelin että jos ovat jo viime viikonloppuna olleet ulkona ja tänä viikonloppuna taas ja muutenkin ovat muualla hoidattaneet, niin tuntuu ettei hoidontarve tuosta välttämättä vähene :|
Jos olis joku järkevämpi syy, esimerkiksi univelat pois, niin auttaisin mielelläni, mutta se että taas baariin :x
Tohon alottajan kommenttiin vaan kun puhui kateudesta. Univelkaista minäkin auttaisin tai jotakuta joka oikeasti tarvii hoitoapua.
Kateelliselta varmaan kuulostan ja sitä olenkin. Mutta jos minä otan nyt tuon kaverin vauvan yökylään niin ehkä kaveri ottaa meidän lapsen sitten hoitoon yhtenä iltana pariksi tunniksi, jotta pääsen miehen kanssa vaikka elokuviin. *toiveajattelua*

 
Vaikee juttu.Mutta vanhemmatkin tarvii kaksinoloa ja tuulettumista.
Mä voisin ottaa jollei itellä olisi pieniä lapsia.
Eihän se mun tehtävä olis määrätä milloin ja mihin vanhemmat saavat mennä.

Siis mä tykkäisin saada tuollaisen pienen käärön vuorokaudeksi..
:wave:

Mutta sanoisin ystävälleni myös että tästä ei tuu jokakuukautinen juttu,ihan suoraan.
Että joskus voin ottaa mutten jatkuvasti.

REhellinen peli.

Mä oon sitten ollut kaamee ihminen kun annoin kaksoset ristiäisten jälkeen kummeille,ja menin ukon kanssa baariin!! :ashamed:
hei,ampukaa!!

Musta kaveruus ei ole tuota mitä täällä kirjoitettu...
Jos tosi ystävä niin auttaa jos pystyy.Eikä ole ystävän asia määrätä että tuon ikäisen kanssa sinä pysyt kotona.
Jos vaihtoehto on että mies menee yksin?
Juovat kotona ja vauva siellä?

Noh,mut mä oonkin ryypännyt ja käynyt baarissa vaikka mulla ollut pieniä lapsia!! :eek:
 

Yhteistyössä