Alkuperäinen kirjoittaja das:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Mulla on lasten kuvat "vain kavereille" ja olen tämän moneen kertaan tarkistanut.
Mulle kävi niin, että olin laittanut profiilini ja kaikki systeemit hyvin suojatuksi, mutta menin sitten liittymään verkostoon (Finland), niin enpä heti tajunnut, että moni juttu olikin automaattisesti näkyvillä kaikille verkostossa oleville tämän jälkeen. Piti laittaa kaikki suojaukset uusiksi ja samalla kyllä erosin siitä verkostostakin.
On toi taas vaan sitä ihan omaa tyhmyyttä. Siis jos haluaa käyttää tuollaisia niin niitä pitää kanssa osata käyttää. Mulla ei esim näy edes kavereille puh numeroa tai mailia tai kotikaupunkia koska oikeesti hei, ne kaverit tietää ne asiat jo muutenkin. Moni ei tunnu sitäkään muistavan et ne pitää ihan itte laittaa niin et kaverin kaverit ei näe esim kuvia ja statuspäivityksiä. Ne kuvat kun saa omalle koneelle kaverin kaveritkin ja ne taas voi sitten mennä ihan mihin tahansa...
Mä en kyllä luottaisi FB:n suojausasetuksiin ollenkaan. Itelläkin suurin osa tavarasta vain kavereille näkyvänä, mutta koska FB on FB niin en laittaisi sinne mitään kovin tärkeää infoa koska asetukset saattaa muuttua taas huomenna tai joku vanha appsi saattaa keksiä levitellä jotain tietoja muille.
FB itsessään huijaa aika nätisti; menin kaverin koneelle, kaveri sisäänkirjautuneena. Siinä luki isolla miten MINÄ olisin kokeillut jotain FriendFinderia Gmailin kautta tai jotain, vaikka en missään nimessä päästäisi FB:tä lukemaan sähköpostejani. Vetävät hatusta niitä nimiä ja yrittävät sillä saada käyttäjän luottamuksen ku kaverikin kerran tehnyt niin ja näin...