peesi
siks erosinkin koko paskastaAlkuperäinen kirjoittaja päätön:pahalaisen keksintöä koko naamakirja :attn:
siks erosinkin koko paskastaAlkuperäinen kirjoittaja päätön:pahalaisen keksintöä koko naamakirja :attn:
No kerrotko vielä tämmöselle tollukalle, että mitä on nuo appsit?Alkuperäinen kirjoittaja :/:Appsit kannattaa rajata minimiin. Minä pidän vain muutamaa, ja niissäkin katson suojaukset sekä asennusvaiheessa että säännöllisesti muutenkin.Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Mä en kyllä luottaisi FB:n suojausasetuksiin ollenkaan. Itelläkin suurin osa tavarasta vain kavereille näkyvänä, mutta koska FB on FB niin en laittaisi sinne mitään kovin tärkeää infoa koska asetukset saattaa muuttua taas huomenna tai joku vanha appsi saattaa keksiä levitellä jotain tietoja muille.Alkuperäinen kirjoittaja das:On toi taas vaan sitä ihan omaa tyhmyyttä. Siis jos haluaa käyttää tuollaisia niin niitä pitää kanssa osata käyttää. Mulla ei esim näy edes kavereille puh numeroa tai mailia tai kotikaupunkia koska oikeesti hei, ne kaverit tietää ne asiat jo muutenkin. Moni ei tunnu sitäkään muistavan et ne pitää ihan itte laittaa niin et kaverin kaverit ei näe esim kuvia ja statuspäivityksiä. Ne kuvat kun saa omalle koneelle kaverin kaveritkin ja ne taas voi sitten mennä ihan mihin tahansa...Alkuperäinen kirjoittaja S:Mulla on lasten kuvat "vain kavereille" ja olen tämän moneen kertaan tarkistanut.
Mulle kävi niin, että olin laittanut profiilini ja kaikki systeemit hyvin suojatuksi, mutta menin sitten liittymään verkostoon (Finland), niin enpä heti tajunnut, että moni juttu olikin automaattisesti näkyvillä kaikille verkostossa oleville tämän jälkeen. Piti laittaa kaikki suojaukset uusiksi ja samalla kyllä erosin siitä verkostostakin.
FB itsessään huijaa aika nätisti; menin kaverin koneelle, kaveri sisäänkirjautuneena. Siinä luki isolla miten MINÄ olisin kokeillut jotain FriendFinderia Gmailin kautta tai jotain, vaikka en missään nimessä päästäisi FB:tä lukemaan sähköpostejani. Vetävät hatusta niitä nimiä ja yrittävät sillä saada käyttäjän luottamuksen ku kaverikin kerran tehnyt niin ja näin...
Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:Harvinaista kyllä, myös minä olen samaa mieltä ninan kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pakko olla samaa mieltä.Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Kyllä mä ymmärrän ettei se kivalta tunnu, mutta mielestäni hieman liioitellaan asiaa... Lapsista saa ottaa kuviakin julkisella paikalla, mikään laki ei kiellä, mitäs sille pitäis tehdä? Joku voi rannalla napsia kuvia puolipukeisista lapsistasi - ja se on täysin laillista. Voi jakaakin ne kavereittensa kanssa jos haluaa. En siis ymmärrä miksi näistä nettijutuista tehdään niin iso numero.Alkuperäinen kirjoittaja ap:ootsä tosissasi?Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Siis tuntuuhan se varmaan epämiellyttävältä että joku pedari kattelee lapsen kuvia mutten ymmärrä ihan miksi se niin paljon haittaa. Eihän se lapsi siitä mitenkään kärsi. Voihan joku pedofiili tuijotella lapsia leikkipuistossakin, mutta ei se estä mua menemästä lapseni kanssa leikkipuistoon.
Apssit = applications = kaikki pelit ja sovellukset mitä siellä pyörii. Ite lopetin niitten käyttämisen ja ottamisen ku tajusin mitä kaikkea ne voi tehdä ku lukevat koko profiilin... Sitten oli sekin pelko, että saisivat tonkia privaviestilaatikonkin, se olisi jo vähän ankeampi juttu. Mä nimittäin aluksi rinnastin PM:t sähköpostiin mutta ilmeisesti asia ei olekaan niin ollenkaan :headwall: Tyhmä minä.Alkuperäinen kirjoittaja mölöhö:No kerrotko vielä tämmöselle tollukalle, että mitä on nuo appsit?
Mut jos sä tietäisit että jossain nimenomaisessa puistossa joku pedari kyttää sun lastas, niin menisitkö silti?Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Siis tuntuuhan se varmaan epämiellyttävältä että joku pedari kattelee lapsen kuvia mutten ymmärrä ihan miksi se niin paljon haittaa. Eihän se lapsi siitä mitenkään kärsi. Voihan joku pedofiili tuijotella lapsia leikkipuistossakin, mutta ei se estä mua menemästä lapseni kanssa leikkipuistoon.
En välttisti (tai soittaisin ehkä poliisit) mutta aivan samoin en FB kaverina pitäis jotain tiettyä tyyppiä jos tietäisin sen olevan pedari.Alkuperäinen kirjoittaja ***:Mut jos sä tietäisit että jossain nimenomaisessa puistossa joku pedari kyttää sun lastas, niin menisitkö silti?Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Siis tuntuuhan se varmaan epämiellyttävältä että joku pedari kattelee lapsen kuvia mutten ymmärrä ihan miksi se niin paljon haittaa. Eihän se lapsi siitä mitenkään kärsi. Voihan joku pedofiili tuijotella lapsia leikkipuistossakin, mutta ei se estä mua menemästä lapseni kanssa leikkipuistoon.
Haloo.
Sanopa muuta. Ja tosi usein ne, jotka kauheasti pelottelevat noista nettiin laitettavista kuvista, ovat innoissaan viemässä lapsiaan johonkin lehtikuvauksiin ja lähettävät kuvia kaikkiin Kullanmuru-äänestyksiin.Alkuperäinen kirjoittaja mie:Onhan kaikki lehdetkin täynnä lasten kuvia, kaksplussat, vauvat yms. ja nekin on jonkun omia lapsia ja ihan vapaasti voi pedot käydä sen lehden ostamassa
Mulla on puh numero FB:ssä mutta se on salainen, joten mun tietoja ei sillä saa selville :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:Mun mielestä se on pitkälti omaa tyhmyyttä ellei tajua suojata tietojaan. Jokaisen pitäisi jo nykyään ymmärtää että minkä kerran nettiin laitat niin se siellä pysyy ja kuka tahansa voi niitä tietoja katsella. Ehkä eläkeläisille annan vielä anteeksi ellei tuota tajua, mutta nuorempien pitäisi tajuta kun ovat ikänsä tietokoneiden kanssa olleet tekemisissä.
Itse käyn säännöllisesti läpi FB asetukset, ihan varmuuden vuoksi. En myöskään ole laittanut kotikaupunkia, puhelinnumeroa tms sinne, ne tietää kenen tarvitsee. Toisaalta, kai kaikki tietää kuinka helppo on selvittää kenen tahansa osoitteetkin vaikka numerotiedustelusta? Ei se ole sen vaikeampaa kuin netissäkään.
peesi tähän. ja vois mirttiä että onko tarpeellista laittaa niitä kujviaan nettiin joka paikkaanAlkuperäinen kirjoittaja joo:Jatkakaa liittymistä kaikkiin mahdollisiin ryhmiin.
peesi tähän. ja vois mirttiä että onko tarpeellista laittaa niitä kujviaan nettiin joka paikkaanAlkuperäinen kirjoittaja joo:Jatkakaa liittymistä kaikkiin mahdollisiin ryhmiin.
Niinpä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Teidän tiedot ja kuvat on kauppatavaraa facebookille suojausasetuksista tai muusta huolimatta. Luovutatte oikeudet ja olette hyväksyneet ehdot (oletko edes lukenut).
Tämäkin täysin totta. Sitten jotkut ovat muka fiksumpina pätemässä 'no mähän laitoin asetukset niin ettei muut ku kaverit näe'... Nojoo, eipä paljon lohduta kun tosiaan fb on niin altis hyökkäyksille että kohta se koko homma kaatuu varmaan. Ja sen perustajilla on oikeudet JOKA IKISEEN kuvaan ja tietoon siellä, eli voivat tehdä niillä ihan mitä tykkäävät.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kukaan ei edes mieti mitään, liittyy vain siksi että siellä on tututkin. Ei tarvitse kuin kerran olla pieni turva-aukko ja teidän kaikki tiedot karkaa julkiseen levitykseen. Facebook on tietomurtajien ykköskohde joten on vain ajan kysymys milloin saat katsella omia kuviasi ties millä sivulla. Sähköposteistakin maksetaan selvää rahaa, siksi murtoja tehdään.
Miettisitte vähän, jos sinne itsenne laitatte se on vain omaa tyhmyyttä mutta jos laitatte sinne muitakin kuvineen kaikkineen...