kaveria n. 5kg painonpudotukseen, aloitus tänään 1.2.2008

Moikka kaikille, täällähän on jo kivasti porukkaa joten ei muuta kun tositoimiin viimeisten kilojen kanssa :)
No nyt vähän masensi, paino oli perjantaina 63,1kg ja äsken 63,6kg. Heti huomaa pe ja la herkuttelut. Nyt otan joka päivälle punnituksen. Eilen kävin juoksulenkillä, voi vaude kun piristi ja tuli hyvä olo. Tavoite on 3krt viikossa, lenkki mitä juoksen on noin 5-6km, myöhemmin voi pituutta lisätä. Nyt ulos kävelemään on meinaan mahtava ilma täällä Tampereella :wave:
 
Minäkin voisin tulla mukaan... Mulla on 5 kuukautta vanha vauva, jota imätän. Eli laihdutan sillain "terveellisesti", ettei imetys vaarannu, kun en sitä halua lopettaa.
Mulla normaalipaino on noin 60 kg, ei haittaa vaikka pääsis 58 kiloon. Tällä hetkellä painoa on noin 67 kg. En ole puntarilla käynyt vähään aikaan, puntari näyttää 100 g tarkkuudella. Tehtäiskö joku lista osallistujista ja siihen aina päivitettäis edistyminen? Jos joku kannattaa niin voin väsätä jonkunlaisen. Tosin siihen kannattaa ehkä laittaa tulos kerran viikossa. No, tää oli vaan ehdotus, saa ottaa kantaa.
Mulla liikunta koostuu tällä hetkellä järjestetystä jumpasta kerran viikossa, sit salilla käyn kun pääsen ja jaksan. Joka päivä käydään kyllä pitkällä vaunulenkillä pari kertaa. Viikonloppuisin yleensä lipsuttua kaikista tavoista, eli ei liikuntaa ja herkutteluakin. Meillä on kaks vanhempaa lasta niin heillä on namipäivä lauantaina, silloin olen itsellekin sallinut namit. No paino ei vaan laske, en tiedä mitä tarvis tehdä...


Lähtöpaino kg

Annaliisa................63,6

Champion..............65,5

häkkyrä.................59,6

kataja...................73,0

Nasu77.................75,5

nora.....................67,5
tavoite 58-60 kg

sanuli....................64,0

Äippäliini-73...........66,5
 
Heippa nora ja tervetuloa mukaan!

Mä kannatan tota listaa ehdottomasti, jos sellaista jaksat päivittää, niin ole hyvä =)

Mä oon ollut omasta mielestä tänään tosi ahkera; aamulla treenasin ja käytiin pulkkalenkilläkin. Mutta syönyt oon ehkä vähän liikaakin :( Yöksi pitäs lähteä töihin ja nyt täytyy lähteä vielä ulos, kun valosaa vielä riittää.

 
Mäkin voisin lähteä pitkästä aikaa tällaiseen tsemppausjoukkoon :) Mä aikanaan tuolla sokeriklubin puolella karistelin kiloja, sitten liityin kiloklubiin ja nyt en kuulu minnekään. Painoa olen tiputtanut 31kg pois ja pitäis vielä saada 5-8kg pois. Paino tänä aamuna 65,5kg ja 65kg on mun ihannepainon yläraja mut tuntuu olevan tosi sitkeässä nämä viimeiset kilot! Joten tulen tsemppaamaan teitä muita ja tsempitettäväksi.
Meillä kaikilla onkin se paha tilanne ettei meistä kellään ole kovin paljoa ylipainoa, joten näitä kiloja on todella vaikea saada pois! |O

Kuntosaliharrastuksen aloitin pari viikkoa sitten ja siellä pyrin käymään kolme kertaa viikossa. Parasta mitä olen siellä saanut kokea on juoksumatto :D Oon ottanut päätteeks aina juosta vähän sillä ja tänään meni jo 12 minuuttia kevyesti. Lisään joka viikko pari minuuttia lisää et saan kuntoa kohoamaan ja rasvaa poltettua :)

Olen muuten Nokialta eli lähden ehdottomasti mukaan likkojen lenkille jos vaan työt menee niin et on vapaata :wave: =)
 
Tervetuloa champion ja nora!

Mä uskon et tää on hyvä tsemppiporukka, jospa se auttaisi kaikkia niiden sitkeitten viimisten kilojen karistuksessa. Itse tiedän ainakin sen että ne on todella tiukassa. Vaikka syö terveellisesti ja vähän (liian vähän?) liikkuu paljon ja kaiken järjen ja laskujen mukaan kulutus on enemmän kuin syöminen, niin ei vain tipu. Se jos mikä ottaa luonnon päälle. Ajattelin jo kokeilla kaiken leivän, sokerin, perunan, pastan ym. pois jättämistä, mutta vaikea on keksiä esim. aamuksi sitten mitään ruokaa..Enkä muutenkaan noista mitään kauheasti syö. Korvaan esim. ateriallakin pastan/perunan monesti melkein kokonaan pakastevihanneksilla, parsakaalilla tai kukkakaalilla. Jossain kuitenkin on jotain vikaa. Sen kun keksisi niin homma ehkä helpottuisi hivenen..

Tälle päivälle tuli 5km lenkki, tv2 ylävartalojumppa, lumitöitä ja 1h ratsastus. Illalla pitää venytellä, sen verran tuntuu jaloissa ja käsissäkin.

Olikos se likkojen lenkki joskus toukokuussa? Näinköhän sitä ehtii siihen kuntoon että juosta tarvittavat (10km?) kilometrit.. Juoksemaan täällä varmasti pääsee vasta maaliskuun lopulla. Mutta toisaalta uskoisin että crosstrainerilla esim pystyy tehdä samantapaista treeniä kun juosten pystyy. Tietenkin tekniikka on ihan eri. Mutta noin niinkun peruskunnollisesti, vai pystyykö?

Se on myös kumma juttu että olen mielestäni suht hyvässä (perus)kunnossa mutta kun lähden juoksemaan syke nousee hirmu korkealle. Kaipa tuo on niin että juoksuharrastus vaatisi säännöllisyyttä enemmän kuin mihin on aikaa. Meillä kun vuorotöiden vuoksi voi mennä viikko niin etten pääse ilman tyttö lenkille. Ja tytön kanssa on mahdoton juosta, kun ei vielä pyöräile ja vaunuissa pysyminenkin tahtoo olla hiukan niin ja näin ;)

Mutta ehkä tähän joku ratkaisu keksitään.. Pakkohan se on jos meinaa likkojen lenkille mennessä olla kunnossa :)
 
Korjatkaa jos jotain unohtunut tai väärin.

Lähtöpaino kg

Annaliisa................63,6

Champion..............65,5

häkkyrä.................59,6

kataja...................73,0

Nasu77.................75,5

nora.....................67,5
tavoite 58-60 kg

sanuli....................64,0

Äippäliini-73...........66,5
 
Mä kun tänään aloittelen tuota projektia niin laitan aloituspainoksi tuon painon mitä aamulla vaaka näytti. En ole koskaan ollut näin painava ellen ole raskaana ollut.
Touhon listaan voi lisätä kunkin kohdalle pudonnut kohdan ja siihen viikon aikana pudonnut paino. Tuota listaa voi ihan kopioida ja muokata. Kopioin sen varmuuden vuoksi aiempaan viestiini jos sattuu katoamaan taivaan tuuliin.
Tsemppiä kaikille tulevaan viikkoon, mä lähden vaunulenkille ja salille.
 
Huomenta huomenta :) Mä odottelen et mies tulis lääkäristä kotiin et pääsen lähtemään töihin. Kolautti eilen illalla kätensä ja nyt se on murtunut. Meinaa sitten sitä et tuo mies roikkuu täällä kotona hetken aikaa eikä pääse töihin. käsittämätömän hidasta tuolla terveyskeskuksessa on kun on mennyt kahdeksalta sinne varatulle lääkäriajalle ja yhdeksältä vasta pääsi sisään. Toivottavasti homma hoituu nopeasti kun tähän aikaan aamusta on vaikea saada ketään lapsen vahdiksi.

Mulla tällä hetkellä on varmaan pahimpia tilanteita laihdutuksen kanssa noi meidän lapset jotka ei tahdo nukkua kunnolla. Etenkin meidän nuorempi kaks vuotias tyttö on tällä hetkellä uhmaiässä ja nukkumaan meno on ihan hirveä tappelu. nytkin yö meni kahteen asti ennen kun sain tytön nukkumaan. Kaikkea on kokeiltu mutta mikään ei auta vaan tyttö huutaa kun palosireeni jos ei saa olla mun lähellä... Oon niin väsynyt päivisin et tuntuu ihan samalta mitä suuhunsa laittaa.

Tänäkin aamuna piti mennä kuntosalille mut jäi nyt sit väliin kun isäntä tosiaan lääkärissä. Onneksi kävin eilen ja näyttää siltä et koiran lenkitys jää nyt mun hareille kun isännän käyttökäsi on kerran rikki...

Paino muuten tänä aamuna 65,2kg :)

HÄKKYRÄ ootko koskan ajatellut kokeilla juoksurattaita tai kokeillut juosta pelkkien rattaiden kanssa? Kun vauhtia on tarpeeks niin eiköhän muksu kyytissä viihdy :)
 
Huomenta!

Mahtava ilma ulkona, täytyy lähteä pulkkalenkille kohta kun vain pesukone saa pesemisensä valmiiksi =)

Aamulla kävin vaakalla, joka näytti 58,8kg eli viikossa olisi lähtenyt 800gr. Enpä tuosta vielä niin iloissani ole, tulee varmasti takaisin viikon aikana. Minulla paino heitelee helposti sen reilun kilonkin riippuen päivästä ja syömisistä ym. Ja noissa 59-61 kg lukemissa on pyörinyt jo useamman kuukauden... Siitä alaspäin sitä tuntuu olevan melkeinpä mahdoton saada.

Kirppikseltä löysin juoksurattaat, ihan ok näköiset ja suht halvatkin, mutta en kuitenkaan sitten ostanut niitä kun ajattelin että tyttö ei kuitenkaan enää kauaa niihin mahdu. Ja se epäilytti myös että kuinka töyssyistä menoa nuo juoksurattaat tarjoavat. Nuo tiet millä lenkkeilen ovat kuitenkin tuollaisia kuoppaisia metsäautoteitä, ison tien laitaa ei tee mieli lähteä rattailla ja koirien kanssa hölkkäilemään.

Yhdistelmät taas ovat niin raskaat että tällä kunnolla ei siitä tule yhtään mitään ja tietyssä kohtaa rattaista aina kuuluu "saisko kävellä?" Ja jos en nosta alas,kiipeää itse tai huutaa ja kiipeää..ihanaa uhmaikää :) Tietysti voisi tehdä niin että alottaisi ihan nollasta tuon rattaitten kanssa juoksemisen, eiköhän se kunto siitä pikkuhiljaa nousisi, kun vain saisi sen säännöllisyyden kehiin. Esim kuntoPlussan juoksuohjelman mukaisesti. Alkuun vain esim. min juoksua ja 2min kävelyä. Juoksua sitten pikkuhiljaa pidentäen ja kävelyä vähentäen. Ja sillä tavalla syksyllä välillä hölkkäilinkin, nyt kun on lumet maassa niin rattailla ei pääse kun tuonne auratun osuuden päähän asti eli n.500m.... Eli kevättä odotellessa ;)

Meillä myös nukkumaanmeno on todella rasittavaa useimmiten, on ollut jo pidemmän aikaa. Nukutus voi hyvinkin kestää sen 2h ja jonnekin 1 asti. Ja siitä sitten "pirteänä" aamuvuoroon kun kello soi puoli 5.. Helpoiten nukahtaa meidän väliin, ja on saanut siinä nyt nukkuakin, kun kummallakaan ei oikein tahdo väsyneenä pinna riittää noihin nukuttamismaratooneihin.

Tämä viikko pitäisi olla vapaata töistä, nyt on hyvää aikaa kuntoilla ja vahtia syömisiä. Ja mikä tärkeintä, ne työpaikan herkut löytävät nyt tiensä jonkun muun suuhun ;)

Kuka mukana herkuttomassa helmikuussa?

(heti alkuun tunnustan.. teen luultavasti puolen kuun paikkeilla tauon, koska on miehen synttärit, silloin voi olla liian kova pala kieltäytyä kaikesta, kun herkut ovat "kotona" kaapeissa..)
 
turvottaa. menkat ja eiliset syömiset. painokin on noussu. tänään en ole vielä liikkunu. kuntopyörää meinasin polkea ennen kuin kaverin muksut tulee leikkimään meille.

meillä ois kahdet synttärit tiedossa tässä kuussa. pojan ja veljen tytön.
herkuttelua pitäisi saada pois.
 
Heippa kaikille. Hienoa kun listakin on jo kasassa meitiä varten. Siinä oikein konkreettisesti näkee tulokset. Ei parane lipsua jottei lukemat nouse ;)
Aamupaino tänään 63,2kg näillä lukemilla on hyvä aloittaa viikko. Täytyy muistaa likat, että kaikki mitä suuhun pistetään vaikuttaa painoon joko ylentävästi tai alentavasti, eli aina kun syödään mietitään mitä syödään!

Champion: toi on niin tuttua kun lapsi valvottaa oli syy mikä hyvänsä ei jaksa ajatella mitä suuhunsa pistää, on se silti kumma juttu, korvata tavallaan sitä huonoa oloa huonolla ruualla, vaikka tietää ettei siitä tule kun vielä kiukkusemmaksi, mulla ainakin näin. Ehkä kannattaa pitää vain terveellisiä vaihtoehtoja saatavilla, hedelmiä ym. kun ei osta kaappiin ei tule syötyä edes heikkona hetkenä.

Juoksulenkeistä, kannattaa juosta aluksi matalalla sykkeellä sekin on taito opetella ja sykemittari on oiva apuväline. Kunto kasvaa pikkuhiljaa kun muistaa levätä ja juosta samassa suhteessa. Sykemittarista voi hyvin seurata juoksun aikana, että syke pysyy suurinpiirtein samana, näin jaksaa juosta ja mikä tärkeintä siitä myös nauttii. Myöhemmin kun kunto kasvaa niin huomaa kuinka helppo on lisätä nopeutta. Kunnon kasvua voi mitata leposykkeen avulla, mitä matalampi sitä parempi kunto. No tulipahan tekstiä juoksusta, siitä vois puhua vaikka kuinka, tykkään nimittäin lajista =)

Likkojen lenkki on toukokuussa 24.5.2008 eli aikaa on todella hyvin harjoitella ja saavuttaa ihannepaino =)
Nyt ruuanlaittoon, tsemppiä ja itsekuria kaikille alkavaan viikkoon ! :wave:
 
tervetuloa uudet mukaan! ja kiva et on likkojen lenkille lähtijöitä!

herkuton on mennyt hyvin.

viikonloppu meni sit ilman liikuntoja mut asia korjattu, kävin tänään 4 kilsan hölkällä. mies oli mukana ja hällä oli neiti yhdistelmissä. joku mummo tuli vastaan ja sano et tämmöstä menoa en oo ennen nähny :LOL: meillä ei oo ongelmia et neiti ei viihdy rattaissa, kun yleensä nukahtaa niihin. mie "joudun" varmaan usein juokseen just rattaitten kans, mut aattelen sen sit niin et sitte ku ei oo rattaita, niin tuntuu tosi helpolta. mut tietty täällä on tiet aurattu. et tekis varmaan tiukkaa lähtee juokseen rattaitten kans johonki kinoksiin...

joo, paino näytti tänä aamuna 64,5 kg. eli tosiaanki tiukassa on nuo kilot :headwall: mutta emmä huolestu. mulla monesti jumittaa pariki viikkoa, vaikka söis hyvin ja liikkuis ja sit yhtäkkiä humahtaa alaspäin. ongelma onki just nuo jumivaiheet, kun alkaa liiaksi puntarilla laukkoon..

mut joo, pitänee alkaa tekeen opinnäytetyötä. illemmalla kirjottelen lisää.
 
Täällä olisi vielä yksi halukas painon pudottaja, täälläkö sitä sitten laihdutaan, hyvä hyvä ;)
Eli kolme lasta minulla, nuorin 4kk. Raskaudesta ei jäänyt lainkaa kiloja, mutta pahus vaa, tässä on muuten alettu lihota ;(
Vaunulenkkejä harrastan ja kuntopyörää poljen (onko kukaa laihtunu tolla pyöräilyllä?) . Kuntosalin otan jälleen tällä viikolla ohjelmaan, tavoitteena 3 krt viikossa, jos vaa pääsee..
Herkut on ongelmana, ehkä niist vielä joskus pääsee eroon.
Niin ja se paino, oli tänä aamuna jotain 67,5 kg
 
Kiva lukea muiden kuulumisia =) Vaaka näytti mulla tänään lukemaa 74,5 kg eli ihan lupaavalta näyttää. Suunta ainakin on oikea.

Tiedän mitä tuo valvominen saa aikaan. Se on ollut mulla yksi suurin syy, miksi en ole saanut oikein mitään aikaiseksi ja noi kilotkin on pysynyt vaan tuossa vyötäröllä. Meillä neiti valvottaa vaihtelevasti. Ensimmäiset 1,5 vuotta valvottiin käytännössä jatkuvasti ja se oli tosi rankkaa. Meillä tytöllä on sairaus, mikä on hankaloittanut arkea ihan kiitettävästi ja se on ollut yksi (teko)syy saamattomuuteen. Onneksi on jo vähän helpompaa tämä elämä. No, nyt olen yövuorossa ja mies hoitelee yöheräilyt :|

Mutta nyt ruokaa laittamaan, tsemppiä kaikille!
 
Mä laitan nyt kopion tänne mun tekstistä tuolla allevo/nutrauspuolelta mitä kirjotin sinne. Ei ole tapana kopsata tekstejä mut tiedätte täälläkin mitä aloin touhuta kun iski hirveä inspiraatio päälle :)

"Mäpä päätin nyt reippaana lähteä sittekin kokeilemaan nutrausta tänään jo kun mulla on reilu kaks pakettia noita jauheita tuolla valmiina. Sain noi äidiltä mulla on nutriletin suklaata ja allevon vadelmabanaania. Toi allevon vattubansku on muuten aika hyvää ottaen huomioon et noi ei oo yleisesti kovin hyviä. Söin aamulla yhden pussin allevoa ja töissä yhden aterian ja nyt illalla kotiin tullessa yhden nutrisuklaan. Eli kaloreita mulle kertynyt n. 800 tälle päivälle tähän mennessä. Nyt on vähän nälkä mut ihme kyllä ei kiukuta. Mun työn antaja on kolmatta kertaa elämässään nutrikuurilla nyt ja sillä on neljäs päivä meneillään ja sanoi et tänään on alkanut olla jo pirteä olo eikä oikeastaan ole näln tunnetta. Se sanoi et ekat 3-6 päivää on hirveitä mut sitten alkaa se euforinen tunne eli tulee superpirteä olo ja mieletön hyvän olon tunne. Mä yritän nyt mennä tätä ja sit syödä kevyesti risteilyllä ja jatkaa kotona sit taas sen jälkeen normaalisti. en uskaltas mennäkään tätä kun max 2-4 viikkoa kun tosiaan mulla ei kauheasti ole ylipainoa...

Katsotaan mikä fiilis sit huomenna. En ota paineita. Jos homma ei onnistu niin sit saa olla onnistumatta Mun on pakko syödä töissä yks kunnon ruoka kun työ on niin fyysistä et aluks en jaksais olla siellä kovassa nälässä mut katsotaan miltä tuntuu viikonloppuna et joko nälän tunne häviää ja vois olla pelkällä nutrauksella... Mä yritän nyt käydä salilla ahkerasti ettei lihaksista häviä kaikki painon pudotuksen myötä...

Mulla muuten tän aamun lähtöpaino 65,2kg ja luulen et huomenna laskenut vähäsen kun olen juonut nestettä pois. Mulla vähän sitä vikaa et käyn joka päivä vaa´alla..."

Tänään aion vielä juoda yhden nutripussin, juoda kupin teetä ja yhden lasillisen vitamiini porejuomaa :D Olo on hyvä kun iski ainakin yhden päivän inspis tähän laihdutushommaan! Harmi etten oo aiemmin liittynyt tänne laihdutuspalstalle kun inspis oli kateissa!
 
Huomenta. Taas on uusi päivä, eilinen meni kohtuu hyvin, tuli liikuttua ja tarkkailtua syömisiä. Nyt aamukahvilla, pojalle pitäisi antaa pian puuro ja lähteä sen kanssa avoimeen päiväkerhoon tähän lähelle.

Champion: en halua kritisoida, mutta tuosta nutrikuurista sen verran, varmasti on hyvä aloituskeino laihdutukseen ja tulee nopeasti tuloksia kun kalorit on niin vähissä, mutta sitten kun palaat takaisin normaaliin ruuan pariin voi tulla vaikeuksia. Tarkoitan lähinnä sitä, että paino palaa äkkiä ennalleen ellet ole todella tarkkana mitä syöt. Siinä voi äkkiä tulla jopa lisäkiloja kun ruoka maistuu niiden pussien jälkeen niin hyvälle. Mut kukin tavallaan ja onnistut varmasti jos olet tarkkana sen jälkeen normi ruuan kanssa kun saavutat tavoitteesi.
Nyt on pakko lähteä aamutoimiin jotta keritään kerholle, palaillaan :wave:
 
Taas täällä töissä ja olo on todella virkeä pitkästä aikaa! Varmaan sen vuoks et on ollut vähemmällä ruualla pari päivää :)

ANNALIISA oot ihan oikeassa mitä tohon nutraukseen tulee. Mulla tää on lähinnä sellainen "haluan kokeilla" juttu ja samalla vähän niin kun elimistön puhdistuskuuri kun mulla on ollut lievää ummetusta ja lääkäri sanoi et hetkellinen nutraus vois auttaa siihen jos haluan kokeilla. Mulla tosiaan alkoi elämätapamuutokset joulukuun -05 lopussa jonka tuloksena se reilu 30kg on lähtenyt. Puoli vuotta paino on nyt pysynyt samassa ja nyt iski kauhea inspis kesää kohden saada paino viimeinkin tippumaan siihen tavotteeseen minkä alun alkaen olen asettanut itselleni =) Eli olen tietoinen siitä et painoa varmasti tulee alussa takasin päin enkä aio masentua siitä. Joka tapauksessa tämän aamun aamupaino oli 64,5kg eli nutrauksen ja juomisen ansiosta nesteet on lähteneet liikkeelle :D
 
Hei!
Herkuton on täälläkin alkanut hyvin. Tosin tuossa päiväkahvia hörppiessä alkoivat kaapin vierasvarakeksit kummasti houkutella. Ensin ajattelin että otan "vain yhden", mutta tuskinpa se siihen yhteen olisi jäänyt. Siksipä tulinkin kiireen vilkkaa juomaan kahvin tähän koneelle. Olen ainakin kauempana keittiön kaapeista ja houkutuksista. Lisäksi muiden kuulumiset ja tiukkana pysymiset motivoivat kyllä. Jos muut pystyvät, niin kyllä (ehkä) minäkin :D

Ajattelin lisäillä liikkumisiini aamuaerobisen treenin tuolla crossarilla. Tuon hyödystähän asiantuntijat ovat sitä mieltä ettei siinä ole mieltä, mutta moni "tavislaihduttaja" taas tuntuu hyötyneen siitä. Mene ja tiedä, aion ainakin kokeilla. Tuskin siitä ainakaan haittaakaan on jos ei nyt mitään rääkkitreeniä vedä tyhjällä mahalla. Saapahan ainakin aamuun kunnon aloituksen ja herätyksen.

Eilen 40 min pulkkalenkki, illan kiertelin kaupoissa, joten muu liikunta jäi. Tänään lähden hiihtämään ja lenkistä riippuen varmasti ennen saunaa poljen crossarilla,jos vain suinkin on virtaa jäljellä. (salkkarit ja frendit on hyvä treenata putkeen..)

Syömiset ovat olleet samaa kun ennenkin. Kun en oikein tiedä missä siinä voisi vielä "parantaa". Esim. eiliseltä päivältä, jos joku osaisi vinkata?

aamupala klo 9: fitness-täysjyvämuroja (kauheasti kaloreita, mutta hyviä;) ) ja sokeritonta valion mehukeittoa, kuppi kahvia (maitoa), lasi tuoremehua

Lounas klo 14: Pieni peruna, parsakaalia, pakestevihanneksia, salaattia (tomaattia, kurkkua, viinirypäleitä, ruukkusalaattia, ripaus salaatinkastiketta) kanasuikalekastiketta(10% kermassa).Kauhallinen kastiketta, loppu lautasesta noita rehuja (olen joskus ollut puhtaasti kasvissyöjä, nykyäänkään en syö punaista lihaa)

klo 19: Ruisleipäpala,margariinia, pari juustosiivua (17% edam..vai 10%...?) kurkkua, tomaatti, kahvia (maito) 1/2 omenaa

klo 21.00 jugurttia ja 1dl fitnessmuroja,mandariini

Vettä päivän aikana useita (6?) 3dl lasia

Tänään

klo 9 muroja ja mehukeittoa,kahvia, tuoremehua

14.30 kalkkunanakkikeittoa (parsa- ja kukkakaalia, peruna-sipulisekoitusta, porkkanaa ja nakkeja) ruisleipä, juutosiivu, kurkkua, broilerileikkelesiivu, kahvia(maito)

Iltapalaksi teen hedelmäsalaattia ja johon tietysti kuuluu muutama lusikallinen vaniljakastiketta :) Ja varmasti illan aikana menee vielä leipäsiivu ja/tai jugurttia

Melko pitkät ateriavälit näin kotona ollessa. Töissä tulee syötyä tauoilla, eli silloin välit on reilu pari tuntia. Laittakaahan muutkin esimerkkejä syömisistänne. Ainakin minua kiinnostaa, ja jotakin vinkkiäkin noihin omiinkin syömisiin voisi niistä saada.
 
Moikka taasen. Tämä päivä on ollu muuten ihan ok mut kun tultiin kerholta (en oikeastaan ollu syödy edes aamupalaa) niin kävin vaa'alla kun aamulla jäi, niin meinasin persiilleni lentää, paino 64kg! Mielestäni en eilen syönyt paljon,,,,no nyt opin sen, että merkkaan ylös jokikisen suupalan jotta homma pysyy hanskassa.

Häkkyrä: mielestäni syöt liian vähän, ainakin tuntuu kun luki tota listaa. Tohon kahen ja seiskan väliin kannattaa jotain lisätä niin ei ala heikottaan. Ruisleipää, raejuustoo, ananaspurkki, ei ainakaan lihota.
Sulla paino on kyllä ihan hyvissä lukemissa. Mulla taas raskaudesta on jääny kilot tohon vatsan ympärille. Luin jostain lehdestä, että kaikista parasta on saada vatsa pienemmäksi niin laihduttaa ne YLIMÄÄRÄISET kilot pois, sen päälle voi sitten tehdä vielä vatsalihasharjoituksia.
Täytyy kans joku päivä päivittää tänne syömisiä. Kuulosti hyvältä toi kalkkunanakkikeitto, täytyypi kokeilla.
 
Näin kun aloin asiaa miettiä, kyllä yleensä ehkä syönkin tuossa lounaan jälkeen jotain. Leivän tai hedelmiä tms. Raejuusto ei oikein uppoa, paitsi salaatissa ohimennen ja liikaa maistelematta :)

Tuo on muuten vaikea raja. Syökö liikaa vai liian vähän. Epäilen omalla kohdallani sitä "säästöliekkiä", mutta toisaalta olen kokeillut syödä enemmänkin ja sen sitten huomaa kyllä painossa. Eli olen tullut siihen tulokseen että olen sitä ihmistyyppiä joka elää pelkällä omenalla ja vedellä ja lihoaa jo pelkästä herkkujen ajattelusta ;) Aineenvaihdunta (tai siis suolen toiminta) on muutenkin usein hidasta.

Mutta nyt sinne hiihtämään kun vielä näkee jotain!
 
tulin just hölkkälenkiltä, 4 km hölkättiin ja ei tuntunu pahalta. aikaa mulla meni 36 min. mulla oli sykemittari päällä, niin keskisyke oli 155. eli juoksukunnossa todellakin on kohentamista. mut 315 kaloria paloi et on todella tehokasta laihdutuksen kannalta!

minusta kans tuntuu et lihon jo pelkästä herkkujen ajattelusta! mulla edelleen paino samassa, vaikka en oo syöny liikaa, paremminki ehkä liian vähän. jos tää kuntoilu ja herkkulakko ei ala tehoaan, niin viiminen niitti tälle hommalle on alkaa merkkaan jokainen suupala. mut se ei oikein oo mun juttu. jotkut viisaathan on sitä mieltä et kannattaa pitää yks päivä viikossa, jolloin syö vähän enemmän et se auttas painonpudotuksessa. mene ja tiedä.

hiihtäminen ois kans tosi tehokasta. täälläpäin on niin mäkiset maastot et huh huh. ois kivempi tasasella. toinen tekijä miks mua ei saa hiihtään, on se, et en viitti yksin hiihtää. nyt ois kuiten ladutki valmiina.

voin kirjotella tässä illemmalla nuista ruokailuista
 
Olipas mahtava hiihtää! Joku ystävällinen sielu oli jopa aurannu "minulle" pitkän pätkän tota metsäautotietä. Tuli hyvä intervalliharjoitus ihan puolivahingossa,kun alkumatka oli aurattu, sitten oli 1km hankiosuus ja loppupätkä oli aurattu. Sahasin tuon tien edestakaisin, lenkkiä tuosta ei saa kun isoa tietä pitkin ja siellä ei tietenkään hiihtäminen onnistu.

Vajaa 1h meni noin 6km matkaan eli ei vauhti päätä huimannut, mutta keskisyke oli kuitenkin 147 (n.77% maksimista). Ja kaloreita paloi 440kcal jos mittaria uskoo... Mulla on nuo sykkeet muutenkin tosi korkeat. Tuokaan vauhti (..tai syke..) ei tehnyt yhtään pahaa ja testiksi juttelin koirille :D hiihtäessä, niin hiukan puuskututti, mutta ei liikaa... Joskus kyllä on mentävä kunnon laduille tuonne "keskustaan" hiihtelemään niin saa hiukan paremman kuvan vauhdista ja sykkeistä kun tuolla epätasaisilla teillä. Olen vain niin koiriin hurahtanut että liekkö osaan ilman niitä hiihtääkään ;)

Herkuton kyllä meni piloille kun mies oli kattanut synttärieni kunniaksi pöytään kakkua ja kahvit kun tulin hiihtämästä. Pakkohan sitä oli palanen maistaa ;) Kuivakakkua se onneksi oli ja loppu menikin pakkaseen, pois silmistä ja pois mielestä... Tästä alkaa todellinen herkuton helmikuu, nyt oikeasti..heheh...
 
Vieläkö mahtuu mukaan?

Oon tässä muutaman viikon jo yrittänyt laihdutella ja tulostakin on vähän tullut, mutta vielä ois n.5kg pudotettavaa. Viimeksi perjantaina kävin puntarilla ja paino oli 57kg. Oon yleensä kerran vkossa punninnut, mutta mulle käy hyvin tuo 2krt vkossakin.

Pari viikkoa sitten alotin karkkilakon pääsiäiseen asti ja viikossa piän yhen herkkupäivän+kyläillessä syön. Se on toiminut mulla ainakin ennen parhaiten. Herkut on mulle se suurin kompastuskivi, niin pakko on rajottaa niiden syömistä, mut kokonaan ei voi kuitenkaan kieltäytyä.

Liikuntaa pitäis lisätä rutkasti, tavoite nyt pari kertaa viikossa jumppa ja sen lisäksi kotona crossailua väh. 2krt/vko. Aina ei tästä lasten keskeltä pääse jumppaan, mutta tuo kaks kertaa pitäis olla ihan realistinen tavoite.

Nyt lähtee meiltä nämä viimeset kilot!! Pidetään tiukka kuri ja tsemppi yllä!
 

Yhteistyössä