kaveria n. 5kg painonpudotukseen, aloitus tänään 1.2.2008

Heippa. Olisi kiva saada tsemppikaveri n. 5kg painonpudotukseen. Paino on nyt 63kg. Suunnitellaan yhdessä miten onnistutaan ja annetaan toisillemme vinkkejä täällä. Punnitus vähintään joka toinen päivä. Olisiko innokkaita =) ?
 
...löytyy heti täältä. Olenkin jo tässä muutamia viikkoja sitten aloittanut tämän urakan, tosin vaakaan en ole vielä uskaltanut edes vilkaista :ashamed: Olen vain päivittäin tuijotellut peilikuvaa kauhuissani ja toivonut, josko tänään jo housut tuntuisi vähän löysemmiltä... 5 kiloa tai enemmänkin pitäisi saada pois ja ehkä se näin porukassa olisi helpompaa. Ja, jos vaikka tänään ryhdistäytyisin ja kurkkaisin jo sinne vaakaankin ;)

Mutta mukana siis ollaan innolla!
 
minä voisin tulla myös mukaan!

painoa 64 kg tällä hetkellä. tavoitteena on painaa 59,5 kg 21.4. mennessä. mulla on aikomus käydä vaakalla kerran viikossa, mut helposti tulee käytyä joka päivä :ashamed: mulla on semmonen vaaka, joka näyttää 500 gramman tarkkuudella, joten jokapäiväinen ravaaminen ei oo hyväks ku sama lukema saattaa olla viikon kakski.

Annaliisa: sullakin on 2007 syntynyt lapsonen. meän neiti synty tammikuussa 2007
 
Moikka vaan ja tervetuloa tähän ketjuun =) Heti alkuun haluan, että tehdään tästä "tiukka" ketju niin on suurempi todennäköisyys myös onnistua. Otetaan tavoitteita ja pyritään niin tosissaan, jookos?

Mulla on ongelma iltasyöminen, pitäisi pystyä tasapainottamaan tuota syömistä koko päivälle niin jäis sitten illasta vähemmälle. Tuo punnitus kannattaa ottaa usein, näkee paremmin heti mikä vaikuttaa painoon. Musta viikon väli on liian pitkä, mutta kukin tekee miten parhaaksi näkee. Tietty olisi kiva jos tänne laitetaan aina painot säännöllisesti, mikä olisi hyvä päivä?
Minulla on aivan ihana kohta 8kk pojanvesseli :heart: konttaa ja ryömii mikään ei ole turvassa =)
 
Mä lähden ainakin ihan tosissani ja tiukasti mukaan! Kävin nimittäin just vaa'alla ja lukemat näytti 75,5 kg! Eli mun tavoite on pudottaa VÄHINTÄÄN tuo 5,5 kg. Enempikin saa lähteä, jos on lähteäkseen, mutta tuo on siis minimi. 70 kg oli paino ennen tuota viimeistä raskautta ja tuo 5,5 kg on jäänyt näköjään tuohon vyötärölle tosi tiukkaan. Pituutta on kertynyt 170 cm (raskaana ollessani se mitattiin ja silloin sitä kyllä oli 171....yritin niin kovasti pitää itseni pystyssä kasvavan mahan kanssa =) ), mutta tavoite painoksi asetan nyt tuon 70 kg.

Meilläkin on vaaka, mikä näyttää vain 0,5 kg:n tarkkuudella, mutta se riittäköön nyt toistaiseksi mittariksi. Itse mietin, että voisin mitata tätä painonpudotusta myös mittailemalla vyötäröä, lantiota ym., ainakin voisin ottaa alkumitat ja sitten katsoa lukemat uudelleen, kun tuo tavoitepaino lähestyy.

Sanuli laittoikin jo aikataulun itselleen, 21.4 mennessä, mulla tavoite ois saada tuo 5 kg pois maaliskuun loppuun mennessä. Ja aion sen myös saada ja pysyvästi!!

Mulla suurin ongelma on se, että työpäivät venyy lähes 10 tuntisiksi matkoineen ja töissä tulee syötyä vähän niin ja näin. Lisäksi teen vuorotyötä ja se lisää tuota syömisen epäsäännöllisyyttä. Varsinkin yövuorot sekoittaa ruokailurytmin totaalisesti. Mutta noi on kaikki vain tekosyitä sille, miksi en ole saanut tätä painoa tiputettua. Täytyy vaan tehdä vaikka terveelliset eväät töihin ja pysyä niissä.

Mulle sopii punnituspäiväksi mikä vain, mutta voisin kirjata painoni tänne vaikka ainakin perjantaisin ja useamminkin kyllä käy.

Miten te muut meinaatte painoanne pudottaa? Mulla ihan ykkönen on tuo syömisten tarkkailu ja sitten olen lisännyt liikuntaa. Minimi viikossa on 2 x sali/jumppa ja vähintään kahdesti viikossa myös reipas PIDEMPI kävelylenkki. Hyötyliikuntaa tulee harrastettua kiitettävästi, kiitos siitä kuuluu tuolle ylivilkkaalle lähes 2 v tytölle.

 
juu, tiukka linja päälle =) mulle ainaki saa sanoa, jos teistä alkaa tuntuu et alan löysäileen, niin sitte patistakaa mua!

mullekki käy ihan mikä päivä vaan punnituspäiväksi. oisko hyvä perjantai ja sit maanantai? siis jos halutaan kaks päivää?

mulla tää painonpudotus tarkottaa lähinnä syömisten tarkkailua. käyn viikossa pari kertaa jumpissa ja kerran nyrkkeilemässä. tosin vaunulenkkejä voi lisäillä. syömisissä ongelmana on ollut herkut lähinnä karkit ja pullat. niiden takia paino ei ole tippunutkaan, vaikka liikuntaa on tullut harrastettua koko ajan. syön joka aamu kaurapuuroa valion marjakeitolla. mutta rehujen syöntiä tulee lisätä..

tulin just aamulenkiltä. sit illalla jumpalle! kaamee ilma ulkona, mut tsemppi on kova, joten sisälle en jäänyt lorvimaan.
 
Nasu77: tuo mittanauhalla mittaaminen on ihan järkevää. mieki sitä aina välillä harrastan. tosin meikäläisellä kannattaa mitata aamulla nuo mitat ainaki vattan kohilta, kun syötyä onkin senttejä mahan kohalla jo reilummin :LOL:
 
Minunkin puolesta voidaan kirjailla painoa perjantaisin ja maanantaisin. Tuleepa nähtyä onko viikonloppuna lipsuttu :ashamed: Meillä tyttökin innostui tuosta vaa'asta ja punnailee nyt itseään jatkuvasti hokien painavansa tasan kymmentä kiloa...on oikeastikin tosi pikkuruinen 2 vuotias (tai laiha) painokäyrä huitelee -20 tienoilla. Äidillä ei tätä vaaraa ole...
 
täällä olis yksi joukkoon mukaan. minulla on kyllä enemmänkin pudotettavaa kuin tuo 5 kiloa, mutta se ois hyvä alku. alkupaino ois 73kg. perjantai ja maanantai sopisivat minullekkin ihan hyvin painon kirjaus päiviksi.
 
tervetuloa Kataja mukaan!

meilläkin neiti on ollut koko ajan -20 käyrillä. 1-vuotisneuvolassa painoa oli 7,5 kg. ei oo tyttö äitiinsä tullut ei ei..

kerkesin neidin nukkuessa tekemään salaatin. ja hyvältä maistu kinkkukiusauksen kans. onko teillä mitään spesiaalisalaattia? mie aina laitan samat sörsselit: tomaattia, kurkkua, ananasta, joskus fetaa ja omenaa. niin ja ite salaattina jäävuorta tai keräkaalia.
 
Kiva kun löytyy lisää pudottajia!

Salaatteja....nam...mä rakastan kanasalaattia ja siitäkin saa tehtyä ihan kevyen. Salaattia, kurkkua, tomaattia, sipulia, valkosipulia, kevyt fetaa tai jotain vähärasvaista muuta juustoa kuutiona (ei tietty liikaa...), kanaa, paljon pippuria =) ja loraus vaikka rypsiöljyä :p

Mulle suurin ongelma on makeat herkut. Oon varmaan vuosien varrella kehittänyt itselleni jonkun sokeririippuvuuden. Ilman suolaisia herkkuja pystyn kyllä olemaan, mutta vinkkejä KEVYISTÄ makeista herkuista otetaan vastaan. En voi kokonaan kieltää itseltäni makeaa tai ajattelen sitä sitten 24/7...Rahkoista tykkään ja saahan niistäkin tietty tehtyä kevyitä käyttämällä rasvatonta rahkaa, makeutusainetta, heldelmiä ja tietty siellä täytys olla ripaus vähärasvaista kermavaahtoa.

Onko teillä hyviä ideoita siis kevyemmistä herkuista, tai mitkä teillä toimii?
 
pakko lisätä vielä sanulille: "kiva", että löytyy muitakin lapsia, ketkä kasvaa reippaasti miinuskäyrillä. Taitaa olla nykyään yleisempää, että vauvelit kasvaa reippaasti plussalla. Meillä on tytöllä syynä tuohon alipainoon sairaus ja sairastelut ja niiden myötä kehittynyt todella olematon ruokahalu. Mutta olen ihan varma, että joku päivä tuokin taapero tuskailee vielä kilojensa kanssa, taitaa olla lähes jokaisen naisen ongelma...
 
Nasu77: mie oon ite ollu kans pienenä laiha ja neuvolan mukaan liian pieni. mua on käsketty syöttään vähän väliä. sit kuuden vuoden kohalla neuvolantäti on jo kirjoittanut et painoasioista keskusteltu. että ei kannata ottaa paniikkia. voi teidän pientä, toivottavasti sairaus ei ole kauhean vakava

mut mie alan nyt leikkiin wilman kanssa
 
jumpalla käyty :)

tuo nasun kanasalaatti kuulostaa namilta. mie ainaki juon pepsi maxia joka viikko. se on hyvää ja kaloritonta. toinen hyvä ja aika makea on nuo valion ja ingmanin marjakeitot, vähäkaloriset siis. niissä on jotain 10 kcal / desi. se karviaisboysenmarja valiolta on hyvää ja ingmannilta mansikka-appelsiinikeitto. muita kevyitä herkkuja ei nyt tuu mieleen.

mie aattelin alkaa herkuttomalle helmikuulle. tulkaa mukaan? mulla herkuiksi luetaan suolaset (kebab, pizza, patongit, hampparit, sipsit), karkit, pullat, keksit, jäätelö, kyllä alkoholinki voi samalla jättää pois.. siinäpä ne tais tullakki.

just nyt tuntuu et totaalikieltäytyminen auttaa parhaiten, koska monesti illalla aattelen et en oo syöny paljoa ku alan tarkemmin miettiin niin on tullu syötyä vaikka mitä lihottavaa.
 
Minä olen ollut kotona koko päivän, kauppareissu tehtiin pojan kanssa vaunuilla, mies koko päivän ollu pois, ensin työ sitten mp-messut Hesassa. Kyllä hänen kelpaa mur... No huomenna minulla kampaaja ja ajattelin muutenkin jäädä vähän kaupungille shoppaan.

Herkutellut olen vähän, karkkia söin kauppareissun jälkeen, tuo herkuton helmikuu kuulostaa hyvältä, mutta se vaatii julmetusti itsekuria. En ainaka vielä lupaa, mutta jos tuo paino ei ala alenemaan täytyy tulla mukaan. Huomenna on tarkoitus aloittaa juoksulenkit ainakin 3 krt viikossa. Illanjatkoja kaikille :)
 
Heips!

Pääseekö mukaan? Tulikin kuin tilauksesta tämä ketju, juuri tänään (taas..) päätin että nyt ne viimiset viisi saa lähteä. Aikaa on kesäkuuhun asti, eli siis melko reilusti koska tiedän että sitkeässä tulevat olemaan.

Laihdutushistoriaa lyhyesti. Marraskuussa -05 syntyi tyttö, josta kiloja tuli 7.(n. 67kg, pituus 162cm) Osa tippui itsekseen, tytön ollessa vajaan vuoden päätin että nyt lähtee ylimääräinen pois. Painoin tuolloin n. 63kg. Siitä vajaassa puolessa vuodessa tiputin 7kg, eli painoin vähemmän kun ennen raskautta. Tiukassa olivat, paino jumi silloinkin n.2kk ajan 60kg tietämissä. Parhaimmillaan pääsin 55,6kg. Tavoitteesta eli 55kg jäi siis vain tuo 600gr, mutta sepä ei niin vain enää lähtenytkään kun joulun jälkeen yritin jatkaa. Nyt siis viime vuonna paino on pikku hiljaa hiipinyt ylöspäin. Maanantaina painoin 59,6kg.

Suunta on väärä, on tehtävä jotain ennen kuin on vielä enemmän tiputettevaa.

Mutta ongelma on se että en tiedä missä ongelma on. Esim syksyllä kävin juoksemassa, stepperöin, liikuin vaunuja työntäen paljon, kävin jumpassa, ratsastin yms. Katsoin todella mitä söin ja paino vain nousi.. Masentavaa..

Tuonne stepperipinoon olenkin liikkumisiani kirjannut, mutta laitan tännekin linkin viime kuun liikkumisiin.

http://treenit.net/q.php?q=OTYzN0AyMDA4LTE=


Herkkujen kanssa yleensä pysyn kohtuudessa n. kerta viikko, mutta nyt mahataudin, lievän flunssan ja sen takia vähäisen liikunnan vuoksi tuntuu että on ihan päässyt käsistä tämä napostelu..Siksi olen ehdottomasti mukana karkki ja herkkulakossa!! Ja ongelma nimenomaan kaikki makea. Töissä (kaupassa) on monesti "vanhoja" pullia, rikkimenneitä karkkipusseja vapaassa otossa. Mistä saa sen ylimääräisen tahdonvoiman ettei nälissään tauolle tullessa vedä koko pöytää sileäksi...? Lisään vielä että töihin otan eväät mukaan, juuri sen takia että pystyn jo kotona katsoa mitä syön, enkä sortuisi noihin tarjolla oleviin herkkuihin. Yleensä eväänä on salaattia, leipää ja jugurttia. Mutta tänäänkin suuren suuri laskiaispulla päätyi salaatin kyytipoikana mahaan.. juu-u.. tosi tervellistä ;)

Kumpikin käymme vuorotöissä joten muuta liikuntaa kun näin talvella pulkkalenkit, crosstrainer, stepperi, erilaiset kotijumpat,hiihto ja ratsastus ei kalenteriin mahdu. Hiihtokin vain silloin kun sattuu niin että mies on kotona vahtimassa tyttöä. Mutta esim tällä viikolla meni vuorot niin hyvin ristiin että toinen tuli töistä niin toinen meni. Siinä nuo pulkkalenkitkin iltavuoroon ehtiessä jäävät lyhyiksi,kun 2v. tyttö haluaa aina kävellä osan matkaa itse ja silloinhan ei vauhti päätä huimaa.. Vaunuissa pysyisi paremmin mutta noita metsäteitä ei pahemmin aurailla joten vaunujen kanssa ei siellä pääse yhtään mihinkään tällä hetkellä. Tuonne metsiin päin kuitenkin aina suuntaan koska koirien pitää saada juoksennella vapaana, että jaksavat olla päivän päinensä kotona tekemättä remonttia ;)

Mutta kaikki tsemppi ja neuvot ja perseelle potkut otetaan vastaan ja tarjoudun myös tsemppaamaan muita parhaani mukaan.Jospa se tavoitepaino nyt saavutettaisiin :)
 
tervetuloa häkkyrä!

nyt mie sain idean, josta oon haaveillu jo useamman vuoden. ois kiva osallistua likkojen lenkille! koettas juosta sen neljännesmaratonin ja alkas treenaan! kiinnostaisko teitä? Annaliisa ainaski näyttää asuvan tampereella...
 
Iltaa, Sanulilla hyvä idea, likkojen lenkki nimittäin. Olen joskus muutamia vuosia sitten työporukassa kävellyt sen, mutta juoksu kuulostaa paremmalta. Pari puolimaratonia takana joten sen puolesta voisin hyvinkin lähteä, siis olen mukana =)
 
Heissan kaikille ja tervetuloa häkkyrä!

Tänään alkoi aamu jumpalla, hyvä niin....vieläkun jaksaisi lähteä ulos vaikka pulkkailemaan, niin tämän päivän liikunnat olisi suoritettu. Meillä vähän nuorempi tyttö kuin häkkyrällä (03/06), joka istuisi pulkassa vaikka maailman tappiin asti eli ei ole tuota ongelmaa, että tahtoisi itse kävelemään. Muuten on kyllä aivan ylivilkas tapaus, ei malta olla rattaissa, autossa, ostoskärryssä, mutta pulkassa rakastaa istua, usein meinaa siihen nukahtaakin :) Täälläpäin (lähellä pääkaupunkiseutua) on vain ollut todella vähän pulkkailukelejä, eli ei olla paljoa kaloreita sillä tavoin kuluteltu.

Multa jää ikävä kyllä neljännesmaratonit juoksematta, polvet ei kestä juoksemista juuri lainkaan :( Siksi mulle sopia liikuntamuotoja ovatkin just kävely, hiihto, jumpat ilman pomppuja ja oikeanlainen saliharjoittelu. Crosstrainerikin kotoa löytyy ja sillä olen nyt luvannut ahkerammin polkea.

Voi, kunpa riittäisi itsekuria tuohon herkuttomaan helmikuuhun....mutta mä en voi täysin makeasta kieltäytyä, tai sitten siitä tulee pakkomielle :| Mutta lupaan jättää suklaan ainakin kokonaan pois! Se on ollut mun paheistani suurin. Ja täytyypä ladata jääkaappi täyteen noita keittoja, jos niillä makeannälkä menisi vaikka ohi.

Kyllä se on aika urakka tiputtaa tuo paino edes sinne 70 kiloon, mutta mä aion oikeasti painaa max 70 kiloa maaliskuun loppuun mennessä. Ja siitäkin saisi paino vielä tippua, kun tavattiin mieheni kanssa painoin 58 kiloa.....mikä oli ehkäpä jo liian vähän, mutta 65 voisi olla seuraava tavoitepaino, kun tuo 70 on ensin saavutettu.

Nyt täytynee lähteä sinne pulkkailemaan, heippa...
 
Häkkyrä: kiva kun olet mukana karkki- ja herkkulakossa =) ja hyvin minun mielestä kun oot töissä pystyny kieltäytyyn herkuista!

Annaliisa: kiva kun oot mukana. no nyt on alettava meikäläisen harjotteleen tuota juoksua kunnolla. olen juossut jonku verran, mutta en 10 kilsaa koskaan :/ enkka on varmaan 7 kilsaa. onko hyviä treenausvinkkejä?

tänään on ollut hiukan jalat kipeinä eilisestä vaunulenkistä ja stepperijumpasta. meilläkin on crossari, tosin aika vähäsellä käytöllä ollut :ashamed:

häämessuilla käyty ja en ottanut yhtään karkkia =) ei oikeastaan tehny tiukkaakaan. käytiin syömässä ulkona, niin otin salaattia ja myyjä sano et otakko patonkia sen kanssa, sanoin et nyt ei kykene. sain sit ruista ranteeseen. ihmettelin itekki tätä kurinalaisuuttani.

tuli kyllä lisätsemppiä urakkaan niistä häämessuista. en halua olla hirveässä tanttakunnossa!!
 
Heippa!Täälä olis vielä yks innokas mukaan tulija :wave: Oon kyllä liittyny jo yhteen toiseenki ketjuun,mut koitetaan jos tässä pariin liittyis niin jos sit sais paremmin painoakin putoomaan.
Nyt mulla vaan sitkeesti painoa toi 66,5kg ja mullakin tollanen vaaka joka näyttää puolen kilon tarkkuudella :( Eli en voi niitä tärkeitä grammoja ilmotella... :ashamed: Mutta pistän aina ehtiessäni viestiä kuinka"homma"etenee meikäläisellä :) Tavoite olis et'ainaki toukokuuuhun mennessä olis toi 5kg lähteny...ainaki!!!
Mun nuorimmainen kanssa kohta 8kk niinku täällä ainaki parilla äipällä näyttää olevan :heart: Meillä ei vielä konttaa tai ees ryömi,mutta pyöriskelee ja pääsee sillälailla etenemään pikku hiljaa...
Mulla ongelmana joskus sipsien napostelu ja keksit.Ei niinkään karkit tms.Niin ja limua tulee joskus hörpittyä... :ashamed:
Mutta liikkumisella,siis enemmän!,koitan alotella ja katsomalla tarkemmin mitä suuhuni lykkään :D
 
Iltaa kaikille!

Kuultostaisi hyvältä sen likkojen lenkki. Treenaamaan en kyllä porukkaan pääse, kun asutaan täällä k-pohjanmaalla,mutta osallistuminen sinänsä ei olisi mahdottomuus koska sukulaisia asuu Treella. Siinäpä olisi aika hyvä tavoite. Juoksukunnossa on kyllä parannettavaa reilustikin ennen kuin osallistua pystyisi. Kun tämä hölkkäääminen on hiukan kausittaista minulla. Syksyllä juoksentelin n. 5-6km, mutta talvella tuo juoksukunnon ylläpitäminen on osottautunut mahdottomaksi, parannuksesta puhumattakaan...

Täällä kun ei ole katuvaloja ja aurattu suunta on isolle tielle/tietä pitkin niin ei pimeässä uskalla sinne lähteä. Metsäteille menisin mutta niitä kun ei aurata niin hankala siellä on juosta kun kävelykin on raskasta. Ja seli, seli ;)

Tänään kävelin 2 x 4,5km kahdessa pätkässä. Niin että koira veti pulkkaa ja käytiin synttäreillä.Selvisin pois syömällä niin ohuen palan kakkua kun vain kehtasin ja karjalanpiirakan. Raskasta oli kävely hangessa, vaikka koira vetikin pulkkaa. Kaloreita paloi sykemittarin mukaan yhteensä lenkin aikana n.810 kcal. Eli ehkä tuon kakun kanssa tuli hyödyksi taas tuostakin lenkistä +-0 :kieh:
Ja se siitä herkuttomasta, mutta lupaan maanantaista lähtien olla ehdottoman mukana!

Eilen crossailin 35min kohtuu kovalla sykkeellä. Eli liikunta ei ole ongelma tässä projektissa, pikemminkin täytyisi ehkämuistaa huiliakin välillä, mutta ehkä tuo herkuttelu sitten on esteenä laihtumiselle..
Nyt pitää mennä saunaan.. palaillaan myöhemmin!
 
Äippäliini tervetuloa mukaan!

Häkkyrä: en miekään tampereella asu, vaan 100 kilsan päässä. mut tulee paremmin treenattua, kun kaikilla on sama tavoite. mullakin vaatii harjottelua se 10 kilsan juoksu. ja älä lannistu pienestä kakun palasta! pakkohan se on synttäreillä kakkua maistaa =) sitä yleensä tuputetaan melko lailla et ei ees kehtaa olla ottamatta.

ite oon ollu nyt "laihiksella" varmaan noin viikon verran. painossa ei oo tapahtunu sinä aikana mitään muutosta, mut nää housut, jotka mulla on nyt jalassa tuntuvat löysiltä. viime perjantaina työhaastattelussa sai koko ajan pelätä et kohta posahtaa nappi auki. et ei kannata aina niin hirveästi siihen painoon tuijottaa.

jospa alkasin tätä kämppää vähän siistiin, kun on kaikki levällään
 
Mä lupaan kannustaa teitä "maratoonareita" täysillä :) vaikka ite jätänkin sen reissun väliin. Meilläkin tosin asuu sukulaisia ja kavereita Tampereen seudulla, eli ei olisi mahdottomuus tulla ihan paikan päälle ihmettelemään. Toi, mitä sanuli sanoi tuosta, että housut tuntuu löysiltä, on kyllä aina ihanaa havaita! Se tunne, kun et ole muutamaan viikkoon käyttänyt jotain farkkuja ja sitten kun ne jalkaan laitat ja ensimmäinen ajatus on, että nää on kyllä kutistunut pesussa on taas puolestaan tosi masentava. Ja sitähän me ei haluta enää kukaan kokea, eihän...?

Meillä jäi pulkkalenkit väliin, oli aivan kauhea keli ja päädyttiin pyörimään kaupoille... :ashamed: Mutta oon kyllä syönyt tosi kohtuudella, sitä kanasalaattia ja muuta "järkevää".

Olo on tosi väsynyt, taidanpa lähteä nukkumaan, kun tuo neitikin simahti jo....palaillaan.
 

Yhteistyössä