Kaveria 10-15 kg:n painonpudotukseen?

Kiitos; kiva liittyä joukkoon!

Niinhän se on juu, että ruokavalio on 90% ja liikunta 10 %. Itsekin liikun suht paljon: käyn 4 krt / vkossa tunnin reippaalla kävelylenkillä, 2 krt/vko jumpassa ja kerran uimassa, mutta kun ongelmana onkin, että aina liikkumisen jälkeen tulee ihan kauhea nälkä ja sitten tulee sorruttua, aaarrrggg!! Samaten iltaisin kun olen saanut tytön nukkumaan tulee telkkaria katsellessa mussutettua sitä sun tätä. Pitäisi varmaan laittaa lukko ruokakaapin oveen, ei tästä muuten tunnu mitään tulevan. Mites te muut olette saaneet herkuttelun ja hiilareiden syönnin aisoihin, onko vinkkejä!?!! Kääk elokuu tulee niin pian, apua!!

Tervetuloa mukaaan Deanna, laitoin tietosi tuohon ensimmäiseen viestiin.

Minä olin tänään elämäni ensimmäisessä kasvohoidossa, se oli kyllä tosi ihanaa. :) Tänään on liikunnat jääneet väliin, kun on niin lunta pyryttänyt, mutta huomenna olis tarkoitus mennä uimaan/vesijuoksemaan.

kitta
Kyllä se nälkä täälläkin tulee treenien jälkeen :) Aina syönkin, kellonajasta viis, kun liikkumasta tulen, mutta proteiinipainoitteisesti; Tonnikalaa/katkarapuja/kanaa + paljon salaattia, seassa kurkkua, tomaattia, yms. ja joskus raejuustoa, joskus fetaa (kevyttä3%), milloin mitäkin. Lisäksi saattaa vielä mennä jugurttia, yleensä Profeel, tai rahkaa (Ehrmann 0,2%) ja hedelmiä. Ei kuitenkaan banaania, se on oikea hiilaripommi :D Ja ihan täyteen tulee, eikä enää mahdu kaloripommiherkkuja :D

Hyvä konsti on myös olla yksinkertaisesti ostamatta niitä herkkuja kotiin. Varmasti tulisi sorruttua useastikin (sorrun siis minäkin herkutteluun :saint: ), jos aina olisi herkut helposti saatavilla.

Kiitos Kitta hyvistä vinkeistä! Niinhän se on, että itsehän niitä herkkuja sieltä kaupasta kotiin kannan. Nyt kun niitä ei kaapista löydy - on pakko tyytyä johonkin muuhun. Täytyy kyllä myöntää, että välillä tulee kyllä kuljettua pitkin seiniä ja kaappeja tonkien, että jos sieltä kuitenkin löytyis joitain herkkuja... Ai kuinka niin sokeriaddikti!!!!

PUNNITUS TAKANA ja viikossa karissut -800g nyt vaaka näytti siis 77,6 kg, onneksi kuitenkin kiinteytymistä tapahtunut ja vyötäröltä lähtenyt 2 cm. Ei siis mikään ihan valtava alkuspurtti, mutta kyllä tämä tästä. Onneksi saan purkaa oloani täällä teille :LOL:

TSEMPPIÄ MEILLE KAIKILLE!

Hellou, kiitokset tervetulotoivotuksista, kivaa liittyä mukaan :flower:

Punnitsin malttamattomana jo tänään aamulla, ja... 73 kg! Tiukistelu (eli olen syönyt vain keittoja ja salaatteja, mutta ruokaisia sellaisia) on auttanut alkuun. Nesteitähän nämä lähteneet grammat ovat, mutta mukavalta silti tuntuu. Ja onnittelut Ainolle ja muille pudottajille myös!

Olen kokenut hyväksi niksiksi tehdä hyvää ja kevyttä ruokaa ison satsin kerralla, niin että siitä riittää seuraavaksikin päiväksi. Näin ei tarvitse joka päivä pähkäillä, mitä vähähiilarista/-kalorista suuhunpantavaa kehittäisi...

Mulla tuo liikunnan lisääminen on ongelma, koirien kanssa kyllä lenkkeilen, mutta säännöllistä hikitreeniä en harrasta. Kuljen junalla työmatkat, ja tuntuu tuhottoman raskaalta lähteä vielä työpäivän jälkeen jumppaan/salille. Omaa laiskuuttahan se on, kateellisena lueskelen muiden hienoja liikunta"ohjelmia"...

Viikonloppu vähän huolettaa, on tarkoitus lähteä lauantaina vähän viihteelle, ja sunnuntain krapulaherkuttelu on tuhonnut dieettini niiiin monta kertaa aiemminkin. Mutta nyt pysyn tiukkana, lupaan :D

Onnea hienoista pudotuksista Aino78 ja Deanna, päivitin tietonne etusivulle.

Mä jätän nyt tän viikon punnistustuloksen kertomatta, on tää viikko menny sen verran pipariksi. Liikkunu oon ihan kohtalaisesti, mut kaiken maailman herkkuja on tullu syötyä :ashamed: :ashamed: Mä oon nyt päättäny, et sunnuntaista lähtien alan syömään Painonvartijoiden oppien mukaan, kun ei tästä näköjään muuten mitään tuu. Nyt kun oon imetyksenkin lopettanu, niin ei se paino enää niin vaan tipukkaan.

Oon 8 vuotta sit pudottanu painonvartijoissa about 20 kg ja sillon se lähti suht helposti. Kaikki vaan on täs vuosien mittaan tullu takas. Mut nyt meinaan alkaa laskea punaisia, keltaisia ja vihreitä (sellanen ohjelma oli sillon tai tuli ne pisteetkin sit loppuvaihees, mut jotenkin tykkäsin tosta vanhasta enemmän ja sillä aion nytkin yrittää), mut ryhmään en oo aatellu mennä. Maksaa niin kamalasti :kieh: Oikeastaan ootan jo innolla, et pääsisin ohjelman aloittaan, mut alotan kuitenkin sunnuntaina, kun haluan pitää lauantain karkkipäivänä. Niin sit on vko aikaa sulatella herkkuja. Niin ja punnituspäiväni siirrän lauantaille.

Ei muuta ku tsemppiä kaikille!!!

Heipparallaa kaikki!Mukavaa päästä vihdoinkin koneen äärelle,olen koko viikon lomaillut vanhempieni luona eikä heillä ole vielä nettiyhteyksiä,joten pääsen vasta nyt kertomaan perjantain punnituloksen,joka oli 75,5 kg!Oikein mukava yllätys siis.Tosin sit viikonloppu meni syömisten suhteen vähän niin ja näin,mutta ens viikolla sit taas ruodussa.Ajattelin minäkin ruveta laskeskeleen paikkareiden pisteitä,niillä oon joskus painoo saanu pudotettua vajaan kymmenen kiloa.
Huomenna arki tosiaan taas alkaa,olisi ollu kiva lomailla vielä vaikka toinenkin viikko.. :) mut kyllä sitä tottuu parissa päivässä taas arkirytmiin.Jotenkin tuon loman aikan jäi lenkkeilykin vähän vähiin,jotenkin oli joka päivä mukamas niin kaikkee muuta,ettei kerennyt lenkille..hassua..

Eli synnytin ekan lapsosemme 13.2

Synnytys meni hyvin ja vauva voi hyvin. Itse joutusin kotiuduttua vielä takaisin sairaalaan operoitavaksi ja näin en ole päässyt mihinkään liikkumaan kun selkä on ollut todella huonossa kunnossa.

Eli lähtöpainoni tällä hetkellä 97kg tavoite olisi se 77-80kg et melkein 20kg sais rapista pois. Vaikein osuus tulee varmaan olemaan se että olemme kesällä menossa naimisiin joten ressi niiden järjestämisestä ja siitä mahdanko ehtiä noi kilot karistaa. :whistle:

Ulkomuodollisesti tällä hetkellä vatsaa nyt on. Mutta pahin ovat reidet ja perse. Ihan appelsiini ihon näköinen. Yök.

Laihdutusta ei myöskään tue se että mieheni mielestä olen maailman kaunein ja hänelle aina rakas että ei minun tarvitsisi mitään itsessäni muuttaa.

Hyvä kun on näitä palstoja niin ja vertaistuki! :D

Niisku-neiti

Iltaa vaan kaikki!Tänään tosiaan aloitin tuon paikkarien pistelaskun ja hyvin on päivä menny,pari pistettä meni yli,mutta en ota siitä turhia paineita..viikonloppuna jo tein kasviskeittoa ja muistin taas muutaman päivän syömisen jälkeen,miksi en sitä ole aikoihin tehnyt..ei oikein ota maistuakseen..Töissä kyllä keitto tökki tod. pahasti,veden kans sain sen syötyä..Aikoinaan sitä keittoa on tullu syötyä aika reilusti,joten en ihmettele vaikkei maistukaan.Pitää vaan muilla keinoilla täyttää mahaa.Söin juuri puuroa iltapalaksi ja kohta hipsin suihkuun ja sit nukkuun,aamulla aikainen herätys.
Tuohon Niisku-neidin viestiin kommentoin,että meilläkin mies tykkää musta tällaisena kuin nyt oon,ja ettei tartteis hänen puolesta laihtua,mut oonkin hänelle sanonut,että pitäähän munkin itestäni pitää ja sen vuoksi yritän painoo saada pois.Haaveilen siitä hetkestä,kun saan tuolta vaatekaapista jotkut kivat vaatteet päälleni ilman,että kiristää tai puristaa mistään.. :) Ei muuta kuin tsemppiä kaikille!

kitta
En sitten päässyt tänne sivuille ollenkaan perjantaina, aina oli vastassa viesti "IE ei voi näyttää sivua, yritä hetken kuluttua uudelleen" :/ Ja viikonloppu meni risteillessä Tallinnaan B) Miinusta oli kuitenkin vaa'assa viime perjantaina tasan kilo!!! JEE!

Nyt saakin hieman tiukistella, sen verran "hyvin" tuli syötyä laivalla ja nestetasapainostakin tuli huolehdittua oikein olan takaa :whistle: ;) Kunhan olisi edes +/- 0 tällä viikolla, niin tyytyväinen saa olla. Tietty sitä pudotusta lähtee hakemaan :saint:

Heips.

Piti vielä tulla pikaseen kertomaan et toi lähtöpaino olikin 98kg ja tänään kun kävin vaa'alla niin 96kg näytti! :D

Mistäs mä löytäisin hyviä reseptejä. Kun joskus löysin parikin hyvää vähähiilareista reseptiä mut mies kun ei suostunut syömään sillasia. Ja meillä aika tiukkaa rahallisesti ni ei voida ostaa molemmille omia ruokia ja siinä sitten sortuisin mässyttää miehen tekemiä herkkuruokia. :/

Ja vielä oletteko imettyksen aikana syönyt miten ja mitä?? Siis koska voisin esim tähän alkuun ostaa tueksi jotain niitä mömmöjä kun sekoitetaan vain veteen. Mulla ainakin toiminut ne alevon vai mitkälie hetken. Mutta siitähän saisi lisäpotkua kun alussa tippuis hiukan reippaammin. ;)

Tervetuloa mukaan Niisku-neiti, laitoin tietosi tuohon ensimmäiseen viestiin.

Sulla niisku-neiti on vauva vielä niin pieni, et paino putoaa suht helpostiksen imetyksen ansiosta. Niin mulla ainakin putos kun vielä imetin, mutta kun imetyksen lopetin, paino ei enää niin vaan lähtenykkään. Raskauskilot onneksi lähti, mutta kun tätä ylimääräistä on muutenkin...

Nyt on 3. päivä menossa painonvartijoiden oppien mukaan ja suht hyvin on menny. No tänään on vähän tökkiny ja makeaa tehny mieli. Jotenkin tuntuu, et koko ajan on pieni nälkä. No ehkä tää tästä, toivon mukaan. Huomen aamulla aion uskaltautua puntarille tekemään välipunnituksen ja toivottavasti suunta on alaspäin. Lenkillä oon käyny su ja ma ja eilen olin jumpassakin.

Viikonloppuna olis tarkotus mennä viihteelle (toinen kerta kuopuksen syntymän jälkeen), et toivottavasti se ei romuta tätä laihista.

ja vaaka näytti 76,9 kg eli miinusta on onneksi tullut (eilisiltaisesta sortumisesta huolimatta) viime viikkoon verrattuna -700g. Eilisestä pienestä herkuttelusta hieman morkkis, mutta eihän sitä voi aivan kaikkea itseltä kieltää. Muuten ihan Ok fiilikset tän laihiksen suhteen. Tosin tää perustuukin lähinnä herkkujen karsimiseen, joita aikasemmin söinkin aikast reilusti...

:flower: Onnittelut Kitta (ja muut) loistavasta punnitustuloksesta

Tipi75 tsemppiä pisteiden kanssa ja mielettömän rentouttavaa viionloppua. Kyllä meidän äitienkin ja varsinkin laihduttavien äitien pitää välillä päästä myös hieman viihteellekin.

Tervetuloa mukaan Niisku-neiti!

Heippistä hei!Aamulla kävin vaa'alla ja näytti 75,4kg,eli pudotusta jonkun verran.tän viikon oon suurin piirtein menny pisteiden mukaan,mut jonkun verran tullut herkuteltua,ei mitään isoja määriä,mut kuitenkin..No,en aio ottaa stressiä,koska paino on kuiteskin pudonnu,ens viikolla pyrin olemaan tiukalla linjalla.Tosin tuntuu,että pisteitä joutuu tarkkaileen tosi paljon,että riittää koko päiväksi..mut eiköhän se tästä ala sujumaan.pääasia,että paino menee nyt alaspäin.Hyvät viikonloput kaikille ja menestystä tähän laihisprojektiin!!!Onnea Aino78 hienosta pudotuksesta!!!! :flower:

Eilen aamulla kävin puntarilla ja se näytti miinusta 1,3 kg. Oon kyllä tosi tyytyväinen, on noista painonvartijoiden keltaisten, punaisten ja vihreiden laskemisesta ollu apua. Eilen illalla kyllä oltiin sielä viihteellä ja punaiset meni reilusti yli, mut en siitä nyt ota kauheeta stressiä. Pitää ottaa ens vkolla sit tiukka linja ja muutenkin mä nyt niin harvoin nykyään käyn baarissa, ettei tää nyt kyllä niihin kaadu. Nyt ei kyllä tarvi moneen kuukauteen päästä minnekkään. Saas nähä pääsenkö mä tänään ulkoilemaan, nyt meinaa olla vähä heikko olo, eikä tuo kelikään kovin häävi oo.

Maanantaita kaikille!Mitenkäs on viikonloppu menny ja alkava viikko lähteny käyntiin?mulla viikonloppu meni ihan kivasti,lauantaina olin veljeni häissä,joten jonkun verran tuli syötyä ja juotua ylimääräistä.Lenkkeilyt jäi koko viime viikolla väliin,muuta tänään tuli käytyä tunnin sauvalenkillä..hyvä minä.. :) Tosin äsken huomasin,että periaatteessa ei olisi tälle illalle enää pisteitä jäljellä ja yöksi pitää mennä töihin.No kyllä sitä yön pärjää hedelmillä ja otan myös rahkaa ja ananasta mukaan.Illanjatkoja ja onnea tähän viikkoon!!

Hei kaikille!

Täällähän on mahtavia tuloksia, onnitteluja kaikille! Itselläkin kivasti 71,6 B) Edellisen viikon biletys ei siis tuhonnut dieettiä tällä kertaa, jes.

Niisku-neiti: vähähiilarisia reseptejä löytyy esimerkiksi täältä: http://karppaus.info/resepti/. Noitahan voi soveltaa vaikka niin että laittaa siipalle lisäkkeeksi pastaa ja itse syö vain parhaat palat :LOL:

En kyllä itse ole mikään varaukseton low carb-fanaatikko, mutta tuntuu tuo sovellettuna taas mulla toimivan. Hauskaa viikonjatkoa kaikille :flower:

Terve :wave:
vieläkö mahtuisi mukaan? liityin taas keventäjiin, viimeksi sain -12 kg pois sen ohjelman myötä, mut nyt kaipaa välilä myös jutusteluja. Eli lähtöpaino oli 92,5 ja nyt mittari tänään näytti 91kg. eli 500g lähtenyt vkossa vaikka hieman alkuhankalaa ollut, kun eka vkoa flunssasena, mut pääasia et paino on lasku suunnassa.
eli lähtöpaino 92,5 ja tavoitteena 80 kg. ja kiloja karissut 1,5 kg.
Mä olen harrastanut vesijuoksua ja voin varoittaa että siihen jää koukkuun :whistle: Mut nyt uimakamppeita kokoon laittamaan ja hallille, kuhan mies saapuu töistä :wave:

Täälä on alkuviikko lähtenyt ihan hyvin käyntiin. Lauantain juhlinnasta on selvitty ja palattu heti takas ruotuun syömisten suhteen. Sunnuntai meni kyllä huiliessa, eikä tullu mitään liikunnallista harrastettua. Eilen olin jumpassa ja tänään kävin lenkillä.

Tervetuloa mukaan perämaan emäntä, joukkoon mahtuu kovasti mukaan. Lisään tietosi etusivulle. Mäkin oon jonkin verran harrastanu vesijuoksua ennen kuopuksen syntyä, mut jotenkin se on nyt jääny. Jumpissa vaan tulee käytyä.

Mut nyt pitää mennä tuota kuopusta kattoon, sillä raukalla on kauhea räkätauti päällä ja kuumettakin taitaa olla :'( :'(

Loistavia tuloksia kaikilla! :flower: Upeeta mahtavaa!
Valtavan ihanaa kun aurinko taas paistaa, sitä saa ihan uutta potkua niin laihikseen kun muutenkin arjen aherrukseen. Mieskin huomasi, että olin kaivanut kaapista esiin taas kaikki väriläiskät. Ai että kun kevät on ihanaa aikaa! On upeeta seurata kuinka luonto pikkuhiljaa herää ja tuntuu, että itsekin heräisi pienestä talvi/kaamoshorroksesta. Sitä saa samalla aivan uutta potkua myös laihikseen.

Mitenkäs muuten saisin tuon vatsan tehokkaimmin kiinteytymään? Tietysti nopeasti nähtävät tuloksetkin aina kannustavat jatkamaan... Eli vinkkejä kaivataan vatsanseudun kiinteyttämiseksi. Mikä teillä on toiminut parhaiten? Vielä roikkuu tuo vatsa aika tavalla odotusajalta...

Tervetuloa perämaan emäntä!

Mulla on kans Aino78 sama ongelma tuon mahan kanssa. Synnytyksen jälkeen se on ollu ällöttävän löllö, tuntuu et vyötärö on täysin kadonnu. Joten kaipaan kanssa vinkkejä vatsanseudun kiinteyttämiseksi. En nyt oo kyllä vielä huomannu, et jumpista olis kauheasti ollu apua.

Heipä hei!Nyt on pakko vähän nurista..millään ei meinaa saada kiinni tästä laihiksesta..pisteet meneee jatkuvasti roimasti yli,tosin iltalehden painopäivyrin kalorilaskurin mukaan en kuitenkaan ihan hillittömiä kalorimääriä vetele.No en tiiä tuleeko tästä ikinään totta,että olis paino siellä missä haluais sen olevan.. kattelin tänään uutta kuvastoa,jossa oli tosi ihania vaatteita ja rupes entisestään harmittaan oma ulkomuoto :( nyt kyllä masentaa ja lujaa..Ei kauhiasti huvita huomenaamulla hypätä vaa'alle,kun on tämmönen fiilis,lisäx turvottaa ihan mahottomasti(no, on taas se aika kuukaudesta,et ei tarvi sitä sinänsä ihmetellä),mutta kuitenkin..Pitänee vaan sitkeesti jatkaa ja yrittää ajatella positiivisesti ja yrittää taas jaksaa harrastaa kotona jumppaamista.Onnea kaikille huomiseen punnitukseen,tiovottavasti tulee miinusta!!

Terve.

Huhhuh. Kiirettä pitänyt ei oikein imetyksestäkään ole tullut mitään sen edellisen kirjoitukseni jälkeen joten en imetä enää. (lukekaa OTTAA PÄÄHÄN IHAN SIKANA!!! :headwall: :headwall: :headwall: )

No toisen kanssa sitten jos onnistuis.

En ehtinyt alkuviikosta tulla tuulettaa mutta vaaka näytti jo 95kg eli kilo tippunut vaikka en enää imetä ja kerran käynyt kävelyllä. :LOL:

No juu kiitos linkistä.

Ei tästä laihiksesta oikein tule mitään kun en kerkii tekee mitään terveellistä ruokaa ja eilenkin meni juosten ympäri kaupunkia niin söin 2 sämpylää koko päivänä ja yhden tuplapatukan. :ashamed:

Kohta vois mahtua 44 tällä hetkellä meinaan 46 jalassa ja saa olla nostamassa eli roikkuu... jeee. En muistakkaan koska viimeksi olisin mahtunut 44 housuihin. :LOL:

Onnea kaikille hyvistä tiputuksista :flower:

Yhteistyössä