Kaveri veti TAAS herneet nenään lasteni vatteista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en jaksa

Vieras
Olen ajatellut lasteni kanssa alkaa itsenäisesti harrastamaan enemmän liikuntaa. Siis esim. hölkkäämistä, uintia, hiihtoa, luistelua, kävelyä, juoksua jne. Lapset ovat 8v, 6v ja 5v ja tykkäävät ulkoilla ja tuntuu että heillä on liikaa energiaa aina välillä. Lapset ovat ajatuksesta olleet innoissaan ja lasten tahtisesti aiotaan edetä, ei minun. No kun kerroin kaverille tästä niin hän sanoi että voisi liittyä seuraan omien lastensa kanssa. Minulle se sopi mainiosti ja sanoin että minun pitäisi käydä ostamassa lapsille kunnon ulkoiluvaatteet, joissa ei tule kuuma vaikka juoksee tai hölkkää. Kaveri sanoi lähtevänsä mukaan ostoksille ja tänään sitten mentiinkin porukalla kiertelemään eri urheiluliikkeitä. Kaveri sanoi että käy parissa muussa liikkeessä ja sanoi että tavataan 20 minuutin päästä. Sillä välin ostin lapsille Icepeakin söpöt takit ja housut. Kaveri nosti tästä hirveän haloon, kuinka yritän esittää muille koska lapsilla on merkkivaatteet. Itseasiassa olen nähnyt monilla lapsilla Icepeakin, Adidaksen, Puman jne. takkeja, enkä pidä sitä erityisen outona jos haluaa kestävät ja hyvän näköiset vaatteet. Enkä pidä yhtään oudompana sitäkään jos ostaa lapsilleen esim. Cirafin vaatteita.

Edellisellä kerralla, pari kk sitten kaverilla oli palkokasvit nenässä koska olin ostanut lapsille Me&I:n, NameIt:in ja Metsolan vaatteita. Siis mikä siinä on että pitää suuttua toisen valinnoista esim. juuri näiden "merkkivaatteiden" ja "halpisvaatteiden" ja arvostella niitä suureen ääneen, en itse hyväksy sitä arvostelua kummastakaan vaateryhmästä ja on meidänkin lapsilla kaikenlaista Seppälän, Lindexin, H&M:n ja Cirafin vaatetta, vaikka itse noita "merkkivaatteita" suosinkin meidän lapsilla. Se vaatteiden merkki kun ei tee kenestäkään yhtään parempaa tai huonompaa ihmistä. Se on vain makukysymys ja mielipideasia (joskus toki myös taloudellinen kysymys).

• Tykkää
Reactions: BrooklynMami
Jaaa.. Vaikea uskoa että tollasia ihmisiä on edes olemassa jotka ääneen toisen valintoja arvostelee!! Ei ainakaan minun tuttavapiirissäni moisia juntteja liiku.

Kai on kateellinen sitten.

Eihän noista mikään muu kuin Metsola ole edes merkkivaatteita? Icepeakin ulkovaatteista en todellakaan olisi kateellinen, nehän on just niitä halpiksia. Eri asia sitten onko niissä mitään pahaa. Kiva että olet löytänyt vaatteita jotka miellyttävät silmääsi ja tarpeitasi. Outo ystävä sulla joka tapauksessa.

[QUOTE="vieras";28016061]Eihän noista mikään muu kuin Metsola ole edes merkkivaatteita? Icepeakin ulkovaatteista en todellakaan olisi kateellinen, nehän on just niitä halpiksia. Eri asia sitten onko niissä mitään pahaa. Kiva että olet löytänyt vaatteita jotka miellyttävät silmääsi ja tarpeitasi. Outo ystävä sulla joka tapauksessa.[/QUOTE]

Niin no en tiedä paljoakaan kun en yleensä kuitenkaan lajittele vaatteita merkki- ja halpisvaatteiksi. Mutta ei se minua haittaa jos nuo muut ei olekaan merkkivaatteita. Itse vain mielsin ne sellaisiksi mm. hinnan ja kivojen kuosien takia.

Icepeak halpis? No ehkä teidän mielestä joilla isot tulot perheessä, mutta mulle opiskelevalle yh:lle 169€:n takki oli todella kallis ostos. Sama takki saa luvan sitten kestää käytössä seuraavat kymmenen vuotta.

No mainostatko sä sille kaverillesi niitä merkkivaatteita mitä ostat? Että nyt ostin ihan ice peakin takit ja housut, on kuule aika paljon kalliimpia ku jotkut seppälän tai lindexin halpisrytkyt (joita sillä kaverillas tietysti on).

No kyl toi Icepeak mun mielestä on aika "hyvä" merkki, tai ei mulla oo kun yks toppatakki joka maksoi parivuotta sitten 160e. Silloin kävin töissä ja oli varaa, nyt kun on lapset ja hoitovapaalla, en ikinä ees haaveilis noin kalliista takista.. :D Vähä ehkä ot nyt mut menkööt.. MUT ON KYLLÄ OLLU HYVÄ TAKKI JA NÄTTI!! :D

Itse ostan lapsille vaatteita lähinnä sen mukaan mikä miellyttää silmää ja on käytännöllistä, en katso merkkiä. Ja paljon ostan kirppareilta ja huutonetistä.

On merkkivaate? Kaikilla vaatteilla kyllä on joku merkki, jos siitä on kyse. Mielestäni sitten vasta aletaan puhua kunnon merkkivaatteesta (design), kun nimi on tunnettu muuallakin kuin Suomessa. Hilfiger, Dior, Ralph Lauren, Timberland.... Kun noihin puette lapsenne, voidaan puhua, että ne kulkevat merkkivaatteissa....

Uusimmat

Yhteistyössä