Kaveri veti herneet nenään (Facebook)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras ap

Vieras
Kaverin 9-vuotias muksu pyysi minua kaverikseen Facebookissa. Hylkäsin pyynnön ja myöhemmin kerroin kaverille, että hänen lapsensa pyysi minua kaverikseen ja kieltäydyin, koska olen kieltänyt omalta saman ikäiseltä lapseltani kysyiseen paikkaan liittymisen, koska on alaikäinen. Kerroin, ettei ole mielestäni reilua, että tällöin hyväksyisin kaverikseni lapseni kavereitakaan (kaverin lapsi on siis facebookissa valehdellut syntymävuotensa).
Sen sijaan, että kaveri olisi ymmärtänyt kantani, suuttui hän minulle! Kuulemma tällä tavoin nyt arvostelen hänen vanhemmuuttaan, kun hän kerran on antanut lapselleen luvan liittyä facebookiin! Voi jumalauta...ihan sama miten hän omansa kasvattaa, mutta minun oma saa kyllä pysyä lapsille tarkoitetuissa paikoissa kunnes täyttää sen 13 vuotta.
En oikeastaan kysy neuvoa, kunhan oli pakko avautua, koska olen niin suu auki täällä kaverin vihaisten viestien vuoksi!

Ärsyttävää, noin ylipäätäänkin, mä en todellakaan haluaisi että lasteni kaverit lukis mun päivityksiä, ei aina ole lasten korville ja ylipäätään ei ole lasten asioista.
Lpasille vois olla oma fb, tosin kaikenlaistahan niille jo onkin...mä olisin ehkä perustellut kieltäytymisen tolla yllä olevalla, mutta sunkin perustelut oli kyllä hyvät.
Typerä kaveri

Joo, semmosta se on näiden nykyvanhempien kanssa, kun eivät ole vielä kasvaneet aikuiseksi. :xmas:

Meillä 10-v. ymmärsi heti, ettei voi kirjautua koska säännöissä se on kielletty alle 13-vuotiailta. On hänelläkin 9-v. kaveri joka siellä käy... :whistle:

eipä kovin tervettä vanhemmuutta, että antaa lastensa valehdella ikänsä facebookissa. Sama ilmiö irc-galleriassa, kaverin 10v lapsi oli siellä esiintyen 13vuotiaana, ei kuulemma vanhemmat voi mitään jos lapsi haluaa siellä olla kun muutkin...

...vaikka olis sen 13-v, en hyväksyisi siltikään kaverin lasta fb-kaveriksi.. en halua, että joutuu miettiin, voiko tilapäivitykseen kirjottaa vaikka että voi perkele. musta fb.n sais olla k-18.

Alkuperäinen kirjoittaja tikka:
Ärsyttävää, noin ylipäätäänkin, mä en todellakaan haluaisi että lasteni kaverit lukis mun päivityksiä, ei aina ole lasten korville ja ylipäätään ei ole lasten asioista.
Lpasille vois olla oma fb, tosin kaikenlaistahan niille jo onkin...mä olisin ehkä perustellut kieltäytymisen tolla yllä olevalla, mutta sunkin perustelut oli kyllä hyvät.
Typerä kaveri

Joo, tuo on kans yksi pointti. Välillä teen kaikenmoisia typeriä testejä esimerkiksi, eikä ne kaikki tosiaan ole lasten silmille tarkoitettu. Muutenkaan en välitä oman lapseni kavereita facebook-kavereikseni...se on aikuisten paikka! Hitto, olkoon tosiaan vihainen ihan rauhassa. Olen jo kaksi eri viestiä kirjoittanut (itse asian kerroin ihan naamatusten aiemmin päivällä) ja ihan asiallisesti kertonut, että tämä nyt koskee vain minun perhettäni ja minun lastani ja hän saa tehdä rauhassa omat päätöksensä oman lapsensa suhteen. Tulee vain vihaista tekstiä takaisin. Äh, taitaa olla paska päivä kaverilla tai jotain...

Yhteistyössä