Kaveri veti herneet nenään, en taas oikein tajua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ollaan ensi viikolla menossa 200km päähän yhdelle keikalle. Sieltä ei tule yöllä junia, bussissa mulle tulee tosi paha olo ja hotelliin en voi jäädä kun seuraavana aamuna pitää olla kotona lähettämässä koululaisia ekana koulupäivänä matkaan.
Sanoin sit tälle (lapsettomalle) kaverille että mä lähden autolla ja olen siis selvinpäin, nyt kaveri otti tästä nokkiinsa ja mä en kuulemma pääse oikeeseen fiilikseen ja hän ainakin on jäämässä hotelliin yms yms.
Ihan oikeesti, mä en ole mikään nipo selvinpäin, ennemminkin ääliö kännissä enkä edes tykkää juoda. Oliko tää nyt ihan asiallista taas suuttua tällaisesta? Tekis hemmetti melkein mieli perua koko reissu.

Kiva kaveri kun pitää kännissä olla että voi hauskaa pitää. Sääli mut sellaisia ihmisiä todella on joille mikään ei tunnu miltään ilman viinaa. Menet reippaasti niinkuin itse haluat ja pidät pääsi.

Kyllä muakin ketuttais mutta jos vaihtoehdot on kokonaan pois jääminen tai autolla lähteminen niin eiköhän toi ole parempi. Miksette ole tästä jo heti keikalle menosta päätettyänne keskustelleet?

Siis sua ketuttaa se että muut ei vedä viinaa? Selvä.
Tarkoituksena oli alunperin tulla junalla kotiin keikan jälkeen mutta sitä junaapa nyt ei kulje, ja vaikka olis kulkenutkin niin en ois voinut paria siideriä enempää ottaa kun tosiaan pitää olla seuraavana aamuna skarppina.

Ymmärrän et kaveria voi harmittaa se, mutta jos et ole saanut ketään saattelemaan koululaisia matkaan niin ymmärtäähän sen.
Lähdet autolla ja kaverihan pääsee samalla kyydillä sinne keikalle, ja jää sit ite hotelliin jos ei tahdo lähteä sun kyydissä kotiin?

• Tykkää
Reactions: tike
Mä en kyllä ymmärrä miks toisen juomattomuudesta pitää tehdä "ongelma". Eikö sitä nyt jokainen saa toimia parhaaksi katsomallaan tavalla. Minua ainakin ärsyttäis jos mulle "määrättäis" että ehdottomasti pitää jotain alkoholipitoista juoda koska muuten ei voi pitää hauskaa.

[QUOTE="eee";24377747]Onko tuo bussi nyt aivan poissuljettu vaihtoehto? Voisithan istua etupenkissä.[/QUOTE]

Ei kuule auta etupenkit. Ja eikö syyksi riitä ihan pelkästään sekin että mä en tahdo juoda. Helvetti jos pitkälti yli 30v nainen ei voi pitää hauskaa ellei kaverikin ole kännissä niin olen pahoillani.

No itse ainakin olen NIIN harvoin hummaamassa sillä tavalla että on mahdollisuus humaltua ja jos silloin kaveri ilmoittaakin et hei olen autolla niin kyllähän se fiilistä vie.

On mulla paljon kavereita jotka ei juo ja itsekään en yleensä mutta kyllä sitä välillä haluaa 'humputella' :D

Kenenkään ei tietenkään tarvitse juoda, eikä keneltäkään saa odottaa juomista mutta jos aiempaan kokemukseen liittyen on vaikka odottanut samanlaista hauskan pitoa niin voihan siinä pettyä vaikka se varmaan typerää onkin. En mä ainakaan osaa yksin juoda.

• Tykkää
Reactions: säpäle
Voi jee... nää on näitä juttuja, joiden vuoksi olen NIIIIIIN ONNELLINEN siitä, että asun ulkomailla. Siis että aikuinen ihminen ryyppää pitääkseen hauskaa. Olisi järkyttävää ellei olisi niin säälittävää. Miksi sä olet sen kanssa edes kaveri? :O

[QUOTE="vieras";24377837]Kummasta kyl kilahti. Eikö pääasia ole keikka ja seura, bonuksena kaveri pääsee henkilöauton kyydissä kotia ja voi olla kännissä.[/QUOTE]

Näin minäkin kuvittelin :(

[QUOTE="ulkosuomalainen";24377890]Voi jee... nää on näitä juttuja, joiden vuoksi olen NIIIIIIN ONNELLINEN siitä, että asun ulkomailla. Siis että aikuinen ihminen ryyppää pitääkseen hauskaa. Olisi järkyttävää ellei olisi niin säälittävää. Miksi sä olet sen kanssa edes kaveri? :O[/QUOTE]

Oon sen kaveri kun on hyvä tyyppi =)
Olin kyllä aika yllättynyt tästä käänteestä.

Sun perustelusi ovat kyllä pätevät eikä sua voi syyttää, mutta kyllä minä ymmärrän kaveriasikin. Ärsyttää kun koitat järjestää kerrankin jotain kivaa kavereiden kanssa, että kerrankin vietettäisiin yhdessä hauskaa, niin eiköhän jokaisella ole kuitenkin kaiken maailman syitä miksi ei voi olla koko iltaa. Nyt ollaan suunniteltu leffailtaa, eli käyntiä elokuvissa alkuillasta ja sen jälkeen johonkin ravintolaan syömään. Nyt on yksi jo ilmoittanut ettei voi lähteä syömään, kun pitää mennä kotiin nukuttamaan lapsi, kun ei lapsen isä pärjää, yhden pitää ehtiä tiettyyn bussiin, joka lähtee tunti leffan loppumisen jälkeen (joo koitin kyllä tarjota kyytiä, mutta ei kelvannut) ja kolmas taas tulee pelkästään syömään, kun miehen pitää ehtiä levätä töiden jälkeen, ennen kuin jää lasten kanssa keskenään. Tulee sellainen olo, ettei kaverit edes halua viettää aikaa keskenään, kun tuollaisten syiden takia pitää lähteä ja jättää jotain väliin. Luulisi niiden isien ja lasten pärjäävän yhden illan, kun tosiaan meistä kukaan ei käy missään kuin pari kertaa vuodessa. Kaverisi olisi todennäköisesti halunnut viettää kanssasi ihan rauhassa aikaa hyvällä keikalla ja hotelliyö olisi ollut mukava lisä illalle ja hemmotteluaamiaisen jälkeen rauhassa kotiin.

Täytyy sanoa että on se toisen juomattomuus omalla tavalla ongelma. Ilta jota on pitkään suunniteltu, lähdetään kaksistaan liikkeelle ja pidetään kunnolla hauskaa. Vaikka ystävä on lapseton, niin ei hänelläkään välttämättä ole paljoa tilanteita joissa pääsee juomaan ja pitämään hauskaa.

Itsellä on tapana juoda toisten tahtiin, ja se latistaa oman juomisinnon kun kaveri kittaa vettä vieressä eikä ole "hengessä mukana". Toki sitä voisi itse olla selvänä, mutta kun kerrankin olisi tilaisuus juoda, niin ei se juominen ole enää niin sosiaalista ja postiivista.

Täytyy sanoa että on se toisen juomattomuus omalla tavalla ongelma. Ilta jota on pitkään suunniteltu, lähdetään kaksistaan liikkeelle ja pidetään kunnolla hauskaa. Vaikka ystävä on lapseton, niin ei hänelläkään välttämättä ole paljoa tilanteita joissa pääsee juomaan ja pitämään hauskaa.

Itsellä on tapana juoda toisten tahtiin, ja se latistaa oman juomisinnon kun kaveri kittaa vettä vieressä eikä ole "hengessä mukana". Toki sitä voisi itse olla selvänä, mutta kun kerrankin olisi tilaisuus juoda, niin ei se juominen ole enää niin sosiaalista ja postiivista.

Mun ois ihan selvästi pitänyt syntyä jonnekin muualle kuin Suomeen. En vaan voi käsittää tällaista asennetta, varsinkin kun kyse aikuisista ihmisistä.

Erittäin hyvin ystävät on mun seurassa voineet juoda vaikka perseet olalle, ei niit ole koskaan mun juomattomuus haitannut. Itse osaan pitää hauskaa selvinpäinkin. En istu missään nurkassa mököttämässä vaan olen menossa mukana. Siksi minusta tuntuu todella omituiselta, et vain yhdessä juodessa voi päästä tunnelmaan.

Onko se syy oikeasti tuo juominen, vai se että tavallaan perut suunnitelmia? Kyllä mustakin herkästi kuulostais tekosyyltä, jos kaveri sanois ettei voi matkustaa bussissa ja aamulla pitää olla lähettämässä lapsia kouluun, kun on suunniteltu keikalle lähtöä jo pidemmän aikaa. Eikö se isä voi hoitaa sen kouluun lähettämisen ja sinä pitäisit kerrankin hauskaa? Joko ilman viinaa tai viinan kanssa.

Yhteistyössä