Kaveri valittaa kuinka on rahasta tiukkaa hoitovapaalla, silti matkustelevat yms.

  • Viestiketjun aloittaja Turhaa valitusta
  • Ensimmäinen viesti
noooo
Voi sentään! Eksyin tuonne sivulle ja löysin yhden ihanan... mut se ei ole enää halvimmasta päästä. Voihan osan lomasta majoittua eri paikassa. Eri asia, onko se just silloin vapaana... Vai vaihteleekohan tuolla nuo hinnat ajan mukaan?
Booking.com: Rokpa Guest House , Baudhatinchule, Nepal - 19 Asiakasarviot . Varaa hotellisi nyt!

Ruokahan siellä on mielettömän hyvää, eikä maksa paljon...;-)
Tais olla aika huono vertaus, kun edestakaiset lennot maksaa yli 800euroa...
Mut jos aikaa on runsaasti eikä ole pakko olla kotona talonmiehenä:
Lennot kohteeseen Kathmandu - Halpalentotarjoukset kohteeseen Kathmandu, Nepal HalvatLennot.fi:n kautta

Vuorotteluvapaalaisille tervemenoa:-D
 
viera.s
En minäkään jatkuvaa valitusta jaksaisi kuunnella. Jos aiheen sivuuttaminenkaan ei saa sitä hillittyä kohtuulliselle tasolle, kertoisin kaverille ärsyyntymisestäni ennen hihojen totaalista polttamista.

Mutta aloittajan tilanne on siinä mielessä tavallaan parempi, ettei hoitovapaalle jääminen ole vaikuttanut juuri tulotasoon vaan pihistelemään on opittu jo aiemmin. Kaveri taas, vaikka perheensä sinänsä olisi parempituloinen, on ehkä joutunut hoitovapaan aikana tinkimään monista asioista. He ovat valinneet tinkiä arkipäivän menoista ja jatkaa matkustelua ym. vapaa-ajan viettoa. Mikäs siinä, jokainen tekee nämä valinnat omien mieltymystensä mukaan ja tietysti voi harmittaa, kun kaikkeen aiempaan ei ole mahdollisuutta. Mutta ei se valittamalla parane, joten loputtomiin en tosiaan viitsisi tilitystä samasta asiasta kuunnella.

Muuten, miksi niitä eväsmuroja ei voi kaverin lapselle tarjota? Mielestäni kuuluu ihan kohteliaisiin käytöstapoihin tuontyyppisiä eväitä tarjota toisellekin, varsinkin jos lapsi niitä mielittelee eikä äitinsä muista syistä kiellä niiden syömistä. Että on voinut olla jonkinlainen protesti tuohon tarjoamattomuuteen tuossa tilanteessa se valitus murojen hinnasta.
 
Vierestä
Kateellisuus?
Sori vaan, mutta mun mielestä ei ole kateellisuutta se, ettei jaksa kuunnella jonkun jatkuvaa nillitystä asiasta, joka on täysin turha.

Kukin valitsee ihan itse, mihin rahansa käyttää. Jos toinen käyttää sen sisäfileeseen ja toinen matkusteluun, niin hittojako siitä sitten rutisee ja valittaa.
Aika tarkkaan tämä ap on listannut toisen ihmisen matkat. Ja miettinyt kuinka paljon ne maksavat. Joten pelkästä nillityksestä ei tässä ole kyse, vaan nimenomaan kateudesta ja tyytymättömyydestä omaan elämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierestä;30242903:
Aika tarkkaan tämä ap on listannut toisen ihmisen matkat. Ja miettinyt kuinka paljon ne maksavat. Joten pelkästä nillityksestä ei tässä ole kyse, vaan nimenomaan kateudesta ja tyytymättömyydestä omaan elämään.
No kuule, jos sä kuuntelisit päivästä toiseen, kun joku kätisee sun korvaan, miten tä maksaa näin paljon ja ei oo rahaa ja ei oo mitään ja me ollaan niin köyhiä ja kyllä on kamalaa... niin meinaatko tosiaan, ettei sulle tulis missään vaiheessa mieleen, että milläköhän helvetin rahalla ne käy kuitenkin kahdesti tai kolmesti vuodessa matkoilla? Kyllä siinä tulee varmaan jokaiselle mieleen, että onkohan tä nyt ihan aiheellista kitinää? Ja kyllä mun mielestä kateus on siitä kaukana.

Ihan sama, kun mun yksi tuttu valitti päivästä toiseen, kun on niin väsynyt ja lapset valvottaa ja on niin kauheeta ja rankkaa. Sitten, kun sen lapset meni yökylään, niin eikös se pirulainen notkunut baarissa aamu viiteen? Mulla ei ihan just riittänyt enää sympatioita kuuntelemaan sitä kitinää ja viuraamista.
 
kateellinen
Vai että kateellinen :LOL:
Ainakin mun eräs tuttuni tekee sitä että aina alkaa valittamaan kuinka ei ole rahaa kuinka on tiukkaa kuinka ei rahaa.
Olen koettanut sivuuttaa koko raha aiheen kun tapanani ei ole jutella muiden kanssa raha asioista kuin oman puolisoni, vaan ei tämä jankuttaa aina kuinka ei rahaa.
Oli ihan sama koetatko vaihtaa puheenaiheen tai alatko siihen päälle kehumaan omia kalliita viimeisimpiä ostoksia, vaan aina kaveri jankuttaa kuinka ei rahaa.
Juu, en jaksa kuunnella kuinka on tiukkaa, jokainen sen elämänsä voi säädellä niin että elää tulojensa mukaan mutta aina vaan ei jaksa kuunnella kaveria kuinka ei rahaa.
Juu että kateellinenhan minä tosiaan :LOL:
 
Vierestä
Kateellisuus ilmenee usein juuri niin, että kyseinen henkilö ei kehtaa ilmaista ärsymystään, koska ärsymyksen taustalla on vahvaa kateellisuutta. Jos mitään kateellisuutta toisen hyvinvoinnista ei ole, ap olisi varmaankin rennoin mielin tokaista että äläpäs nyt valita turhasta, vähän niinku vitsinä. Eikö niin?
Mutta koska hän on kateellinen toisen elämäntavasta, häntä ahdistaa tämä ihminen, koska tämän ihmisen seurassa se kateus nostaa päätään. Se on joskus aika hankala tunne tunnistaa omasta itsestään. Että tsemppiä vaan ap:lle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierestä;30242942:
Kateellisuus ilmenee usein juuri niin, että kyseinen henkilö ei kehtaa ilmaista ärsymystään, koska ärsymyksen taustalla on vahvaa kateellisuutta. Jos mitään kateellisuutta toisen hyvinvoinnista ei ole, ap olisi varmaankin rennoin mielin tokaista että äläpäs nyt valita turhasta, vähän niinku vitsinä. Eikö niin?
Mutta koska hän on kateellinen toisen elämäntavasta, häntä ahdistaa tämä ihminen, koska tämän ihmisen seurassa se kateus nostaa päätään. Se on joskus aika hankala tunne tunnistaa omasta itsestään. Että tsemppiä vaan ap:lle!
Ehkä se joillain on noin.
Mä yleensä ärsyynnyn helposti, jos koen jonkun valittavan turhasta, eikä se kyllä liity mitenkään kateuteen.
 
"Muumi"
Joillakin on erilainen suhde rahaan, siitä ei haluaisi luopua ja siksi alkaa valitus, kuinka kallista kaikki on jne... Vaikka rahaa oikeasti olisikin, mutta aina pitää ostaa sitä halvinta mitä saa. Ei muroja ollenkaan yms.
 

Yhteistyössä