Kaveri uhkailee lapselleen, että laittaa hänet myyntiin jos ei ole kunnolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamman ystävän kieli..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamman ystävän kieli..

Vieras
Mun kaverin 20v. on saanut esikoisensa kolme vuotta sitten. 3v. uhmaa ja kiukkuaa kaupassa karkkia. Tänäänkin olin heidän kanssa kaupoilla.

"Äitiiiiiii osta kalkii!!!!!!" 3v. huutaa kassan patukka kädessä
"En osta. Anna se patukka tänne." lapsen äiti
"Eiiiiiiii.....yhyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy kakkaäiti!" lapsi.
"Jos et nyt oo kunnolla, nii me jätetään sut tänne kauppaan. Laitetaan hintalappuun 10e ja kuka vaan voi ostaa sut." lapsen äiti
"yhy........" lapsi

Aika ikävästi puhui lapselleen. Koitin kysyä, että miksi teki noin. Sanoi vain, että ei oo mun asia ja eihän mua oo ennenkään lastenkasvatus kiinnostunut. Viittasi siihen, kun tein abortin 2 vuotta sitten. Nyt tosin tilanne on eri ja olen vakituisessa suhteessa. Saatammepa pyöräyttää lapsenkin ihan vuoden sisään. ;)

Mä olen noille nyt jo teineille sanonut aina kiukun tullessa autossa, että jätän seuraavalle linja-autopysäkille ja palatessa otan kyytiin :D Ja aina ennenhän sitä myytiin lapset mustalaisille ;)

Tuo on tosi kamalaa. Oma äitini uhkaili joskus, että minut annetaan kasvatuslaitokseen ja muistan, että ihan todella pelkäsin sitä. Lapsihan ei sitä ymmärrä, että äiti ei oo ihan tosissaan!

No jospa et ottaisi kaikkea niin vakavasti? Eri perheissä puhutaan eri tavoilla ja on oma huumorinsa,,yleensä ne lapsetkin ovat siihen tottuneet eivätkä koe sitä traumaattisena.
En viitsi ees tähän laittaa, mitä meidän isä meille lapsena sanoi, se oli/on vaan meidän isän tapa, ja me lapset se tiedettiin eikä sitä otettu liian vakavasti

• Tykkää
Reactions: fortunate
Jaa. No mä esimerkiksi uhkailen sulkevani lapseni häkkiin, tai vaihtavani parempaan. Kuulostaa varmaan ulkopuolisesta karulta, mutta me keskenämme vitsaillaan näin. Pienempänä se oli tosn luullut, että olin ollut tosissani sitä että tuhmat lapset joutuu perunakellariin. Sitä juttua sit vähän setvittiin. Mut eipä tuu väärinkäsityksiä enää.

Mäkin sanon mun lapselle, että vien sut kohta lastenkotiin jos et rauhoitu. :D
Ja muille vähän isommille pikkulapsille saatan sanoa, että paloittelen heidät, paistan pannulla ja syön iltapalaksi jos eivät tottele. :D

Lapsetkin vain nauravat mun jutuille, löysää ap nutturaa. :)

Mun mielestä tuollainen ei ole ok. Pieni lapsi ei ymmärrä tuollaista huumoria. Teinien kanssa on sitten eri asia. Mun mielestä hylkäämisellä uhkailu osoittaa vain sitä että omat keinot on vähissä tai tyhmyyttä ettei keksi muuta. Ei ole mukavaa jos lapsi alkaisi pelätä hylätyksi joutumista.

Mä olen noille nyt jo teineille sanonut aina kiukun tullessa autossa, että jätän seuraavalle linja-autopysäkille ja palatessa otan kyytiin :D Ja aina ennenhän sitä myytiin lapset mustalaisille ;)

Muakin on lapsena uhkailtu sekä tien päälle jättämisellä että mustalaisille myymisellä :D Ja lisäksi mut uhattiin joskus lahjoittaa eläintarhan apinahäkkiin...

Mun mielestä taas kiristys, uhkailu ja lahjonta on typerää varsinkin jos se on "kovassa käytössä".
Okei se on sun mielipide.

Mä taas olen sitä mieltä, että jos on toiminnoissaan johdonmukainen (esim. kiristys/uhkailu tyyliin: "jos et nyt lopeta tuota tavaroiden heittelyä, karkkipäivä perutaan" -> ja toteutetaan tää myös, jos tarve vaatii) on se parempi vaihtoehto kuin se, että uhkaillaan lasta hylkäämisellä ja josta lapselle (varsinkin pienelle) saattaa jäädä syvälle sisimpään epävarmuuksia..

mä just tänään sanoin 5vuotiaalle että sillä on 2 vaihtoehtoa, joko päiväkoti tai lastenkoti:D kiltisti valitsi päiväkodin. kiukkusi ja raivos mulle tässä illala että hän ei mee päiväkotiin huomenna. pakko vaan mennä. sitten oon myös sanonu että jos ei oo kiltisti kaupassa vie vartija vankilaan:D ja kotona sanonu että yläkerran setä tulee ja vie sut pois:D varastoonki oon joskus uhannut laittaa:D:D