Kaveri tuo aina jotakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahaton

Vieras
Mulla on yksi kaveri joka aina kun tulee kylään, pari kertaa kuussa, tuo jotakin 'tuliaisia' (kukkamaljakko, kahvikuppi, kukkia jne jne.). Ollaan tunnettu monta vuotta ja nuo kyläilyt on sitä että juorutaan ja juodaan kahvia.
Olen yrittänyt saada perille ettei tuo mitään. Sanoo vaan että älä nyt, ei tuo ollut mitään.
Mulla ei itsellä kerta kaikkiaan ole yhtään ylimääräistä laittaa mihinkään enkä kehtaa mennä niille kylään. Eikä mun mielestä kavereiden tarvi viedä kylään mitään lahjoja.

Jos on ylimääräistä rahaa niin mielellään ilahduttaa ystäviään, tuskin odottaa kuitenkaan samaa sinulta, siis että pitäisi aina tuoda jotain. Toisaalta voit ilahduttaa vaikka leipomalla kakun tai nyt kesällä voit viedä luonnonkimpun tms

Älä ota siitä stressiä.

Mulla on kans tapana viedä kyläillessäni kahvipaketti, keksipaketti, tms. Enkä todellakaan odota, että kukaan meillä kyläillessään tuo mitään.

ei sun kaveri odota vastalahjaa sulta, luulisin. Itse en ainakaan odota, jos vien jotain ystävälle. Joskus vien, joskus en. Kotoa peritty tapa. Äiti ei voinut mennä koskaan kylään, ellei vähintään ollut kaffipakettia viemisinä.

Juu tuo on kyllä rasittavaa. Ei munkaan mielestä "peruskahvitteluun" tarvitse tuoda mitään. Sitä paitsi mä EN HALUA mitään kahvikuppeja ym. rojua muutenkin täysiin kaappeihin!

Sano ihan suoraan, että sovittaisko et ei tuotais mitään, kun sun on niin vaikea keksiä mitään tuotavaa ja kaapit pursuilee muutenkin. Luulis et ymmärtää. Ja jos ei ymmärrä, niin itse ainakin voit mennä hänen luokseen ihan vapautuneesti ilman viemisiä. Olethan esittänyt toiveesi.

Ite vien mielellään vaikka kukkia kun menen kylään. En siksi, että sitten minulle tuotais vaan siksi, että tahdon ilahduttaa ystävää :)
Älä ota mitään paineita tosta asiasta.

Aika isoja tuomisia nuo ovat, kun kuitenkin näette ahkeraan ja kyseessä on vain kavereiden kahvittelu. Ymmärrän kiusaantuneisuutesi täysin. Kaverisi tapoja et kuitenkaan pysty muuttamaan, eikä sun ole pakko seurata toisen toimintatapoja. Minusta voit hyvin olla itse viemättä mitään, tai viet vain joskus jotain pientä, tyyliin kahvipaketti, keksipaketti, kukka, kukkakimppu jne.

Mä vien kans yleensä aina jotain pientä (just sim. kahvi- tai keksipaketin, leivon jotain, kukkia tms.), mutta en todellakaan odota, että vieraat tois meille muuta kuin itsensä. Se on vaan mun tapa.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Juu tuo on kyllä rasittavaa. Ei munkaan mielestä "peruskahvitteluun" tarvitse tuoda mitään. Sitä paitsi mä EN HALUA mitään kahvikuppeja ym. rojua muutenkin täysiin kaappeihin!

Sano ihan suoraan, että sovittaisko et ei tuotais mitään, kun sun on niin vaikea keksiä mitään tuotavaa ja kaapit pursuilee muutenkin. Luulis et ymmärtää. Ja jos ei ymmärrä, niin itse ainakin voit mennä hänen luokseen ihan vapautuneesti ilman viemisiä. Olethan esittänyt toiveesi.

kiva! kun kyse nimenomaan on tästä perushommasta, jos se on ajamassa ohi niin soittaa ja kysyy oonko kotona. Ei mitään servettejä ja pullalautasia. Ennen nuorena juotiin boolia ja kaljaa, eli sellaista rahvaanomaista toimintaa. Mua vaan jotenkin häiritsee tuo lahjan tuonti, anopille, tädilleni tms. voin viedäin jotakin mutta ei kavereille...

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Aika isoja tuomisia nuo ovat, kun kuitenkin näette ahkeraan ja kyseessä on vain kavereiden kahvittelu. Ymmärrän kiusaantuneisuutesi täysin. Kaverisi tapoja et kuitenkaan pysty muuttamaan, eikä sun ole pakko seurata toisen toimintatapoja. Minusta voit hyvin olla itse viemättä mitään, tai viet vain joskus jotain pientä, tyyliin kahvipaketti, keksipaketti, kukka, kukkakimppu jne.

kalliita nimenomaan, pentikiä, arabiaa yms. Mutta eivät kyllä mun makuun, valitettavasti vaikka varmasti kauniista ajatuksesta kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:

varmaan kyllä tuosta ymmärtää kuka tahansa, mutta itse en ainakaan ystävälleni viitsisi mennä tuollaista sanomaan kun kysessä on kuitenkin ihan positiivinen ele. Asia olisi toinen jos ystäväni lompsisi sisälle aina kuraisissa kumisaappaissa tai vastaavaa...

Jos kaveri haluaa aina jotain tuoda niin sitten tuo...

Älä kelaile asioita kaverisi puolesta. Kun hän sanoo, että ei toi ollut mitään, oleta, että hän tarkoittaa sitä. Jos sä et vie mitään, niin sitten et vie. Sä et oo samanlainen kuin sun kaveri, eikä sun tarvii olla.

Olen itse Itä-Suomesta, ja siellä on tapana viedä aina jotain jos menee kylään. Ei tosin välttämättä, jos näkee tosi usien, mut kuitenkin. Jos tämä on tällainen kulttuuritapa?

Yhteistyössä