"kaveri"synttärikutsuun vastaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolona..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolona..

Vieras
Miten vastata synttäri kutsuun, kun lapsi sai kerhokaverilta kutsun syntymäpäiville? Mitä kirjoitan viestiin jos osallistuu ko. Juhliin? Ja minkälainen lahja?

Kiitos kutsusta, Lissu osallistuu mielellään Kaisan juhliin. Onko synttärisankarilla lahjatoivetta? t. Lissun äidin nimi. Tähän perään jos on jotain ruoka-ainerajoitusta.

Eikä lahjaksi mitään kamalaa halpisromua. Ekan kerran pidettiin juhlat niin kaikki toi jotain ihme rumaa krääsää pojalle. Antaisi ennemmin vaikka karkkipussin, jos on rahasta kiinni. En tiedä mikä silloin oli, mutta sen jälkeen on tullut hyviä lahjoja. En tarkoita että lahjat pitäisi olla kalliita, mutta kyllä pieni poika pettyy, kun paketista tulee jotain ihan ihme tavaraa.

[QUOTE="lolo";29291926]Eikä lahjaksi mitään kamalaa halpisromua. Ekan kerran pidettiin juhlat niin kaikki toi jotain ihme rumaa krääsää pojalle. Antaisi ennemmin vaikka karkkipussin, jos on rahasta kiinni. En tiedä mikä silloin oli, mutta sen jälkeen on tullut hyviä lahjoja. En tarkoita että lahjat pitäisi olla kalliita, mutta kyllä pieni poika pettyy, kun paketista tulee jotain ihan ihme tavaraa.[/QUOTE]

Noita päiväkotikavereiden synttäreitä on sen satamiljoonaa vuoden aikana. Minusta vain läheisimmille ja parhaille kavereille hommataan vähän kalliimpaa lahjaa. Siis max 20e. Muuten max 10e. Kyllä siihen saa hyvin jotain muovailuvahaa, puuhakirjaa, värikyniä. Parempi kuin sokerinen lisäainepommi karkkipussi.

[QUOTE="lolo";29291926]Eikä lahjaksi mitään kamalaa halpisromua. Ekan kerran pidettiin juhlat niin kaikki toi jotain ihme rumaa krääsää pojalle. Antaisi ennemmin vaikka karkkipussin, jos on rahasta kiinni. En tiedä mikä silloin oli, mutta sen jälkeen on tullut hyviä lahjoja. En tarkoita että lahjat pitäisi olla kalliita, mutta kyllä pieni poika pettyy, kun paketista tulee jotain ihan ihme tavaraa.[/QUOTE]

Ai, minusta taas karkkipussi on nimenomaan sellainen lahja, ettei ole yhtään edes yritetty miettiä mitä voisi ostaa. Olen itse joutunut hyvin pienellä budjetilla ostamaan lasten kaverilahjoja, ja minusta omanikin ovat olleet ihan tyytyväisiä niihin vihkoihin ja viivottimiin ja muihin parin euron juttuihin, joita ovat saaneet.

Ai, minusta taas karkkipussi on nimenomaan sellainen lahja, ettei ole yhtään edes yritetty miettiä mitä voisi ostaa. Olen itse joutunut hyvin pienellä budjetilla ostamaan lasten kaverilahjoja, ja minusta omanikin ovat olleet ihan tyytyväisiä niihin vihkoihin ja viivottimiin ja muihin parin euron juttuihin, joita ovat saaneet.

Kyllä se karkkipussikin on parempi, kuin joku täysin tarpeeton krääsä, joka pahimmillaan hajoaa ensimmäisellä käyttökerralla.

Mä en tykkää yhtään, että mun sokeriherkälle tytölleni annetaan karkkia lahjaksi. Makeaa on synttäreillä muutenkin ihan tarpeeksi (vaikkei sitä lahjakarkkipussia tms heti tarvitse syödäkään). Kerran tyttö sai varmaan 20 tikkarin pussin synttärilahjaksi. Pantiin vahinko kiertämään ja pussitettiin seuraavana kesänä nää tikkarit kaverilahjapussukoihin (joka on tyhmä idea sekin, siis nuo kaverilahjat). Ja joo, oli päiväystä vielä jäljellä tikkareissa.

Juu, tolleen olen vastannut kuin yllä on kuvattu. Joskus kysyin lahjatoivetta, yleensä olen kysynyt omalta lapselta (4,5 v), tietääkö onko kaverilla jotain juttua, josta erityisesti tykkää. Ottavatko äidit tosiaan kavereiden tuomat synttärilahjat kovin vakavasti? Itse en mielelläni vie karkkia, koska en tiedä synttärisankarin mahdollisia allergioita ja perheen karkkipolitiikkaa (omani en antaisi vielä syödä pussillista omaan tahtiin, mutta eipä se haittaisi jos karkkia saisi lahjaksi), mutta en ole ottanut kamalaa stressiäkään.

Väritys- ja puuhakirjoja ja värikyniä kuluu aina, jos lapsi tykkää prinsessoista tai autoista, onko joku marketin prinsessasetti tai pieni leikkiauto nyt sitten kamala synti, vaikkei ehkä kestäkään lapsenlapsille ja heidän lapsilleen. Joitain laadukkaita perusleluja saa toki suht edullisesti, ja joskus olen vienyt esim pienen duplopaketin, mutta aina ei tiedä, mitä lapsilla jo on, mitä sarjaa keräävät jne.

Kyllä 5-7 eurolla saa jo hyvän kaverilahjan. Itse laitan maks 10e koululaistenkin kaverilahjoihin. Esim. Aku Ankan taskukirjat / Roope Sedät on karkkipussin kans kelpo lahja koululaiselle. Päiväkoti-ikäiselle ostaisin esim jonkun palapelin, muistipelin, kirjan tai piirustustarvikkeita, laadukkaat vesivärit tai vaikka pari Hot wheels pikkuautoa. Tai nyt talvella esim taskulamppu olisi mainio lahja, tai esim joku angry birds heijastin vaikka jonkun tarra-arkin kanssa.

Kaverilahjaksi en laita mitään kallista siis, koska en halua että toisillekaan vanhemmille tulee paineet, että se ja se antoi niin kalliin lahjan, jos kutsutaan vastavuoroisesti oman lapsen synttäreille. Suku ja läheiset ystävät lapsineen saa sitten jotain kalliimpaa.

Yhteistyössä