Kaveri suuttui

• Viestiketjun aloittaja ihme tyyppi
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Höpön höpön ihmiset. Mitäs antoi vaatteet pois. Kyllä mä ainakin katson oikeudekseni tehdä saamillani tavaroilla ihan mitä tykkään, ellei ole erikseen jotain muuta sovittu, esim. ei saa myydä tms.

Ja jos ei tarvitse vaatteita niin minäkin olisi köyhänä myynnyt, 200 e on paljon rahaa. Että ei kannata ihan marttyyriksi heittäytyä, "kun minä hyvää hyvyyttäni autoin sinua ja lahjoitin vaatteita ja sinä myit ne" Vähän yksinkertainen ajatusmaailma mielestäni tällä vaatteiden lahjoittajalla, jos ei ymmärrä tilannetta, vaatteet vs.raha, hmmm... mitä tehdä?? No, kova maailma.

"Vieras"
Ystäväni vei kerran erikoisliikkeestä ostettua ruokaa sukulaiselleen toiselle paikkakunnalle kun hän pyysi tuomaan sellaisia juttuja mitä sieltä päin ei saa ostettua. Osti ihan tuntuvalla summalla ruokaa ja lasku laitettiin sukulaisen "piikkiin" mitä ei ole vieläkään maksanut. Ystäväni raahasi lentokoneella ruokakuljetuksen hänelle ja palattuaan reissulta kotiin sukulainen soitti kertoakseenlahjoittaneensa ruuat johonki köyhien lahjoitus pisteeseen. Odotti vissiin saavansa vielä kehuja miten "hyvän teon" oli tehnyt kun auttoi muita, mutta ystävälläni meni vähän herne nenään.

Tottakai lahja on lahja että sillä voi tehdä mitä lystää. Mutta kun toinen näkee vaivaa ja yrittää auttaa, niin ei ole kohteliasta suoraan mainostaa että on "heittänyt lahjan menemään". Se on loukkavaa ja ap teki todella tyhmästi.

Sun ystävä saattoi itsekkin miettiä vaatteiden myyntiä, mutta ajatteli että sinä hyödyt niistä vaatteista enemmän. Eli hyvyyttään antoi ne sulle. En usko ollenkaan että olisi suuttunut jos olisit otse lahjoittanut omalle ystävällesi jonkun vaatteista, mutta sinä nyt ihan häikäilemättömästi käytit hyväksesi toisen kiltteyttä ja teit bisnestä myymällä vaatteet. Idiootti vielä menit mainostamaan.

Siis useinhan nuo lasten vaatteet lahjoitetaan nimenomaan käyttöön. Jos AP olisi suoraan sanonut aikovansa myydä ne käyttämättä, niin olisi ystävä voinut todeta myyvänsä mielummin itse. Eli kyllä minäkin olisin loukkaantunut.

Itse olen jonkun verran vaatetta saanut eri tahoilta lapselle ja kaikki mennyt käyttöön. Kun jäävät aikanaan pieneksi, niin itse ainakin ajattelin kysyä, onko lahjoittajilla tarvetta tavaralle (ei nyt välttämättä just niille samoille vaatteille, kun ei sitä tietenkään muista mistä mitäkin tuli, mutta suunnilleen samalle määrälle) vai onko ok, jos vien kirppikselle. Mielestäni tämä on kohteliasta vaikka olenkin 'lahjaksi' tavarat aikanaan saanut.

Mutta selkeesti kaikille ei opeteta hyviä käytöstapoja, kun AP ei tunnu edes ymmärtävän toimineensa jotenkin kyseenalaisesti.

On eri asia myydä vaatteet sen jälkeen kun niitä ei enää itse tarvitse kuin myydä ne heti ilman mitään käyttöä. Niille vaatteille olisi kaverisi varmasti löytänyt jonkun jolle olisi nuo vaatteet tulleet oikeasti tarpeen.

törkeä olet! röyhkeä ja tyhmä. katosvaan kohta olet vailla kavereita. hän anto sinun lapselle vaatteita käyttöön vaan mitä sieteet? menet ja myyt ne ja kehut viellä kuinka hyödyt ystäväs kustannuksella! etkä ees tajua hävetä. hyväksikäyttäjät aletaan keirtää kaukaa jossainvaiheessa...

oisit sanonu että et tarvi niitä. vie ees rahat sille kaverille!

"titta"
Minä en enää ikinä antaisi sinulle yhtään mitään!!!
Jos annan lapseni merkkivaatteita kaverilleni, tarkoitan ne vaatteet lahjaksi hänen lapsensa käyttöön.
Jos hän myisi ne kirparilla niin ystävyys loppuisi siihen.
Mielestäni hän käyttäisi hyväksi meidän ystävyyttämme, rahan ansaitsemiseen.

Annan vaatteet niille, jotka niitä tarvitsevat, en niille jotka haluavat ahneesti rikastua toisten kustannuksella/ käyttää ystävyyttä oman ahneuden edistämiseen.

"jojo"
[QUOTE="vieras";28599574]Höpön höpön ihmiset. Mitäs antoi vaatteet pois. Kyllä mä ainakin katson oikeudekseni tehdä saamillani tavaroilla ihan mitä tykkään, ellei ole erikseen jotain muuta sovittu, esim. ei saa myydä tms. [/QUOTE]

No oletko sinä koura ojossa ottamassa kaverilta tavaroita, vaikkei sinulla ole niille tarvetta? Vai ymmärrätkö sanoa, ettet tarvitse niitä itse ja joku tarvitsevainen voisi sinun puolestasi saada ne? Jos kaveri silti tyrkyttää sinulle kassillisen kamppeita, voit tietysti käyttää niitä vaikka lattialuuttuina. Tai myydä.

Minusta ap on rohmu.

"vieras"
[QUOTE="jojo";28600515]No oletko sinä koura ojossa ottamassa kaverilta tavaroita, vaikkei sinulla ole niille tarvetta? Vai ymmärrätkö sanoa, ettet tarvitse niitä itse ja joku tarvitsevainen voisi sinun puolestasi saada ne? Jos kaveri silti tyrkyttää sinulle kassillisen kamppeita, voit tietysti käyttää niitä vaikka lattialuuttuina. Tai myydä.

Minusta ap on rohmu.[/QUOTE]

:D No en ole mikään koura, enkä tarvitse keneltäkään mitään, mutta jos joku mulle jotain antaa, omasta vapaasta aloitteestaan, eikä tee mitään vaatimuksia annetun tavaran suhteen ko. tilanteessa, en ymmärrä miksi en voisi tehdä omaisuudellani sen jälkeen mitä tahdon. Eri asia, jos tämä antaja tulee kysymään, "hei, tarvitsetko näitä, voisin antaa sulle", vastaan "kyllä" tai "en". En siis valehtele rahan toivossa.

Itse jos annan jollekin jotain, niin tehköön mitä tykkää sillä, myy, käyttää tai heittää menee, ihan sama, ei ole minun asiani.

Yhteistyössä