Kaveri suuttui kun en lainannut hänelle rahaa risteilyään varten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoh!

Vieras
Kaveri on lähdössä viikonloppuna risteilylle ja soitti nyt sitten että hänellä on rahat ihan loppu ja tuo risteily tulossa että voisinko lainata hänelle vaikka 100e. Kieltäydyin. Normaalisti lainaisin kyllä hyvälle kaverille mutta minua on alkanut ottaa aivoon että vähintään 3 kertaa viikossa on "Baila,baila"-päivitys facebookissa ja sitten pari kertaa viikossa itketään facessa kun rahaa meni liikaa baariin. Nytkin viime viikonloppuna kyseinen nainen oli pe sekä la baarissa ja kuulemani mukaan ihan hyvää tahtia ravasi tiskillä, taksilla tietty baariin ja kotia sekä yösapuskat grillillä. Nyt sitten sanoin että en voi lainata koska on omiakin menoja ja olisi kannattanut varmaan viime viikonloppuna juhlia vähemmän. Nyt sitten kaveri laittoi viestin ettei pääse koko reissulle kun ei viitsi ilman rahaa lähteä ja häntä harmittaa. Ihme marttyyrimaista touhua!
Mites muilla, löytyykö vastaavia vippaajia? Muuten on oikeasti hyvä ystävä ja ihana tyyppi mutta kun laittaa kaikki rahansa juhlimiseen ja sitten itkee muille.

ei löydy, mutta en lainaisikaan. mulla oli yks tuollainen tuttu, ja hänelle tein selväksi, että lainaan siinä tapauksessa, että hänellä ei ole rahaa ostaa lapsille ruokaa tai lääkkeitä. ja että ei ole rahojaan humputellut turhuuksiin. ostanut esim. vaatteita, joita ei just pakosta tarvii. hän ei käy baareissa. tms.

Unohtui vielä lisätä että ei ole aina ollut tuollainen. Nyt viimeisen vuoden aikana on alkanut lainailemaan aina rahaa kun baariin menee kaikki rahat. Olen kyllä hänelle monesti jo sanonut asiasta mutta taitaa olla joku paha menovaihde päällä. Harmittaa eniten että yhteydenpito on lähinnä nykyään rahan lainaamista tai sitten kyselee lähdenkö kaljalle (joka minun pitää melkein poikkeuksetta aina maksaa).

En minäkään lainaisi, enkä lähtisi mihinkään kaljoillekaan jos tietäisin että mut nakitetaan maksamaan sen toisenkin kaljat. Saisi suuttua ihan rauhassa, mutta mulla olisi rahoilleni muutakin käyttöä kuin juottaa niillä kaveria.

En minäkään lainaisi, enkä lähtisi mihinkään kaljoillekaan jos tietäisin että mut nakitetaan maksamaan sen toisenkin kaljat. Saisi suuttua ihan rauhassa, mutta mulla olisi rahoilleni muutakin käyttöä kuin juottaa niillä kaveria.

En minä ole nyt aikoihin käynytkään hänen kanssaan. Äsken hän oli kirjoittanut facebookstatuksen "Viikonlopun laivareissu peruttu." Siihen alle heti hänen oma kommentti Kiitti avusta "ystävä"! Kyseessä on kuitenkin päälle 30-vuotias ihminen. Ihan naurettavaa. :D

Jos kaveri maksaa sovitusti takaisin, niin tietysti lainaisin. Ei kuulu minulle mihin ystäväni rahansa käyttävät. Verkkopankissa rahan siirtäminen vie sen pari minuuttia, joten vaivaakaan siitä ei olisi.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
No yks tällainen kaveri löytyy. Kerrankin laittoi viestiä et nyt ois tosi tärkeetä et voinko lainata 50-100e. En lainannut. Ja mitä tää neiti sit teki sinä iltana, no lähti ryyppyreissulle :O Ompa tosi tärkeetä juu...

[QUOTE="vieras.";29211302]Jos kaveri maksaa sovitusti takaisin, niin tietysti lainaisin. Ei kuulu minulle mihin ystäväni rahansa käyttävät. Verkkopankissa rahan siirtäminen vie sen pari minuuttia, joten vaivaakaan siitä ei olisi.[/QUOTE]

Maksoi alkuun kun tämä vippaajanura alkoi ja nyt saa odotella ja kysellä perään. Hän on entuudestaan mulle 80e velkaa.

En minä ole nyt aikoihin käynytkään hänen kanssaan. Äsken hän oli kirjoittanut facebookstatuksen "Viikonlopun laivareissu peruttu." Siihen alle heti hänen oma kommentti Kiitti avusta "ystävä"! Kyseessä on kuitenkin päälle 30-vuotias ihminen. Ihan naurettavaa. :D

No ei olisi pokkaa kiukutella ystävälle, joka ei lainaa rahaa laivareissuun! :O Minusta ystävät eivät muutenkaan ole mitään pankkeja. Oikeasti tiukassa tilanteessa tarpeeseen lainaaminen on eri asia, mutta joku laivalle pääsemättömyys tuskin on mikään kriisin paikka.

Jos kyse todella hyvästä ystävästä, olisiko teidän mahdollista keskustella asiasta asiallisesti? Siis hänen tilanteestaan, että onko taustalla jotain kriisiä, kun tuntuu juoksevan baareissa liikaa (= yli varojensa). Moralisointi ja paheksunta tuskin auttavat ystävääsi, mutta jos muuten pystyisit olemaan tukena? Tulee vaan mieleen, että yli kolmikymppinen ihminen ei tuolla tavoin muutu ilman jotain kriisiä.

Jopas on typerää käytöstä. Olisit kommentoinut sinne, että :jospa nyt maksaisit ensin entisetkin velkasi, "ystävä"

Tuo on ymmärrettävää ettei lainaa,jos ei ole entisiä velkoja ajallaan maksanut.
Muuten en ymmärrä rahan lainaamisen vaikeutta joillakin,jos minulla on rahaa ja ystäväni sitä tarvitsee niin tottakai lainaan oli lainauksen kohde sitten ihan mikä tahansa.
En ymmärrä tollaisia "ystäviä" joille pitää perustella mihin on rahansa tuhlannut ja mihin lainaa tarvii!
jos velkansa on maksanut silloin kun on sovittu niin lainaan ja se ei minulle kuulu vaikka ystävä olisi polttanut roviolla rahansa ja tarvitsisi nyt lainaa vaikka tulitikkuihin.

En lainais, mutta eihän tuo sinun viestisi perustella ainakaan kuulosta siltä, että kaveri olisi suuttunut.

No jos faceen laittaa päivityksen peruuntuneesta risteilystä ja laittaa siihen vielä, että kiitti sulle "ystävä" niin eikö melkoinen suuttuminen.

Törkeää elää yli varojen ja olettaa, että kaverit lainaa rahaa ja vielä ennestään velkaa.

Oikeasti hyväksikäyttäjä, jos ei yhteydessä ole kuin rahaa lainaamassa ja sitten tuhlailee ne lainatut rahat toisten kanssa.

Tuo on ymmärrettävää ettei lainaa,jos ei ole entisiä velkoja ajallaan maksanut.
Muuten en ymmärrä rahan lainaamisen vaikeutta joillakin,jos minulla on rahaa ja ystäväni sitä tarvitsee niin tottakai lainaan oli lainauksen kohde sitten ihan mikä tahansa.
En ymmärrä tollaisia "ystäviä" joille pitää perustella mihin on rahansa tuhlannut ja mihin lainaa tarvii!
jos velkansa on maksanut silloin kun on sovittu niin lainaan ja se ei minulle kuulu vaikka ystävä olisi polttanut roviolla rahansa ja tarvitsisi nyt lainaa vaikka tulitikkuihin.

Ap:n tapauksessahan ei ole maksanut aiempiakaan lainoja, joten tietysti selvää että lisää ei silloin lainata.

Ja kyllä minä ainakin haluaisin tietää MIKSI ystävä jatkuvasti lainailisi rahaa, vaikka maksaisikin aina takaisin. Olisin huolissani ja mielestäni oikea ystävä yrittää auttaa muutenkin, esim. sillä että selvittää ne todelliset syyt ja ei esim. mahdollista juomista jos ystävällä alkaa mennä suurin osa rahoistaan juomiseen.

Hyvä päivä my seurata suomalaisia, olen täällä suositella, suora ja kertoa tarinan luotettava laina lainanantaja, joka pelasti henkeni, perheeni ja liiketoimintaa. Lainasin rahaa pankista niiden korkea kiinnostusta lisätä oman yrityksen ja siirtyä eteenpäin elämässä, toivoen, että liiketoiminta siirtyy nopeammin ja sileä maksaa takaisin. Mutta olin pettynyt, ja pankki ovat perässäni. Ei Sain suosituksesta ystäväni, noin HELPPO lainaus, että ne tarjoavat lainan korko 2% ja voi toimittaa lainaa kuluessa lyhyessä ajassa. Kiitos rouva Rees, joka ohjasi minua prosessin lainan. Voit ottaa heihin yhteyttä kautta: Easyloan@solution4u.com teidän laina, tai ottaa minuun yhteyttä: Ainoolli2@gmail.com lisätietoja ja olla tietoinen huijarit suomalaisista.

Yhteistyössä