Kaveri poisti minut face kavereista koska en suostunut allekirjoittamaan sitä abortti vapaaehtoiseksi aloitetta

• Viestiketjun aloittaja vie rass
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säälin;30440849:
Kyllä mä hoidan hankalia potilaita työssäni, silloinkin kun ei huvittaisi, mutta mäkään en suostuisi tappamaan heitä, saati viatonta syntymätöntä vauvaa. :) Eli ihan eri asia tuo että valikoisi potilaita mielihalunsa suhteen kuin että joutuu murhaamaan ihmisen. Luulisi tyhmemmänkin ihmisen ymmärtävän, mutta ei näköjään... :(
No en minäkään osaa rinnastaa hankalan asiakkaan hoitamista hänen tappamiseensa..en lapsen enkä vanhuksen. Hankalia vanhuksia olen hoitanu mutten sentää heitä tappamaan rupeaisi. Minustakin tuo aborttiasia on semmoinen jota ei tulis vaatia kaikilta kätilöiltä jne. kuten ei eutanasiaakaan kaikilta. Jos keltään.

vierass
Saanko kieltäytyä hoitamasta insestejä ja pedofiilejä? Ne on alinta pohjasakkaa ja silti pitää hoitaa ja kohdella kuin ketä muuta tahansa. Eli periaatteessa väärin että vois kieltäytyä tuosta työstä, pitäis miettiä ammatinvalintaa tai työpaikkaa etukäteen.

kommari
Se että jokin asia kielletään, ei tarkoita että se loppuisi. Abortin saaminen on tehty syystä "helpoksi" saada alkuraskaudessa, ja tietyistä erityissyistä. Siellä missä abortti on edelleen "harkinnanvarainen asia" tai jopa kielletty, tekee nuoret abortteja hengareilla ja pimeillä "klinikoilla", joissa on joku puoskari sorkkimassa. Se, että abortin tekevälle jo pelkkä päätöksen tekeminen voi olla todella raskasta, on tarpeeksi, sen lisäksi ei pitäisi joutua miettimään suostuuko kyseinen lääkäri/kätilö sen tekemään. Tämän lisäksi homma voi pitkittyä. Aborttia aikovien kanssa kuitenkin pitäisi puhua, onko varma päätöksestään, lisäksi antaa ehkäisyneuvoja nuorille ja valistusta, sekä vaihtoehtoja (kuten adoptio), ettei abortteihin kukaan joutuisi turvautumaan. Itse en haluaisi, että yhtäkään aborttia kukaan tekisi, enkä itse sellaista voisi tehdä, mutta en ole niin naiivi, ettenkö näkisi myös sitä puolta minkä tällainen kieltäytymismahdollisuus saatikka koko homman kieltäminen saisi aikaan.

Siis noilla pimeillä markkinoillahan "abortoidaan" jopa 20-30 viikkoisia "sikiöitä". Meidän aborttilain ansiosta Suomessa ei tällaisiin törmää, ja itse olen terveydenhuollossa töissä ollessani huomannut, että moni joka on alkushokissa lähtenyt aborttia hakemaan, onkin muuttanut mielensä kun on saanut rauhassa keskustella ammattihenkilön, yleensä sairaalan sossun, kanssa asiasta. Jos olisi rynnännyt jollekin aborttiklinikalle, joka ottaa vain rahat suoritetusta operaatiosta, niin eipä olisi mitään keskusteluja, vaan suoraan operaatioon vain.

Ja oikeus eutanasiaan pitäisi saada Suomeenkin. Kauheeta katottavaa joidenkin kohdalla se suoranainen kidutus mihin ihminen laitetaan, vaikka anelee tuskista päästämistä ja on tieto että elinaikaa korkeintaan muutama viikko. Pelottaa että joudun itse kokemaan saman, ja työssä näkemieni kohtaloiden takia olenkin jo suunnitellut "eutanasiamatkaa", jos tilanne vaatii. (eli siis lähden hakemaan viimeisen matkani maasta jossa se sallitaan).

Joku muu
Eipä tainnut ap kovin aito ystävä olla jos tuollaisen takia katkaisee välit. Kyllä minun ystävillä on oikeus omiin mielipiteisiin.

Ja jos otan nyt kantaa itse lakialoitteeseen niin toivon ettei koskaan tule menemään läpi. Jos ei halua jotain tietyn ala työtehtäviä hoitaa niin silloin hakeutuu muihin töihin.

Yhteistyössä