'kaveri' oli yrittänyt itsaria, mietin menenkö kattomaan sitä vai en

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaa

Vieras
:(
Arvasin, että näin sille käy kun se erosi miehestään ja menetti samalla kaiken. :/

Olin jo päättänyt kyllä, että jätän yhteydenpidon, mutta nyt olen kuitenkin kahden vaiheilla, menenkö vai en.
Ei mikään hirmu läheinen ole ollut enää vuosiin. On vähän sössinyt asioita ja olen päättänyt pitää turvavälin häneen.

Siinä sitä ystävyyttä punnitaan. Mene jos tuntuu siltä, mutta jos ei niin jätä menemättä - aiheutat vaan lisää ongelmia jos olet olevinasi ystävä hänelle!

Asioilla on monta kantaa. Mä en mennyt kun ystävä yritti itsaria ja oli pitkän jakson sairaalassa. En olis tiennyt mitä sanoa ja nykyisin kun ollaan taas paljon tekemisissä niin kaveri on todennut et tein parhaan ratkasun kun en tullut. Oli helpompi kun kaverini otti ite muhun yhteyttä kun halusi tavata.

Mä menin apuun aika monta kertaa, kun kaverini puhui itsarin tekemisestä. Milloin oli ottanut lääkkeitä hirveän pinon, milloin taas hypännyt kalliolta ja puhui hirttäytymisestä. Mieheni kanssa yritettiin kovasti olla tukena, mutta lopulta kuitenkin kaverimme hirtti itsensä. Ihan hirvän voimaton olo, kun ei pystynyt auttaa, mutta voin kuvitella että syyllisyys olisi vielä paljon pahempi jos ei edes oltais yritetty!

Aika paska kaveri olet, josset mene käymään kun toinen on yrittänyt juuri päästä hengestään. :o Vahvistaa vaan toisen halua kuolla; kukaan ei kuitenkaan välitä.

Nuorena olin moniongelmainen mm. perhetaustoistani johtuen ja yhdessä vaiheessa haistatin kaikille paskat. Koko porukasta tasan kaksi ihmistä näki vihaisen viestin lävitse ja haki minulle apua- muista ei kuulunut tämän jälkeen. Masentavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tuhka:
Aika paska kaveri olet, josset mene käymään kun toinen on yrittänyt juuri päästä hengestään. :o Vahvistaa vaan toisen halua kuolla; kukaan ei kuitenkaan välitä.

Nuorena olin moniongelmainen mm. perhetaustoistani johtuen ja yhdessä vaiheessa haistatin kaikille paskat. Koko porukasta tasan kaksi ihmistä näki vihaisen viestin lävitse ja haki minulle apua- muista ei kuulunut tämän jälkeen. Masentavaa.

Ei se aina noin ole, itsaria voi yrittää niin monesta syystä. ja luultavasti ap:n tuttavakin yrittää uusiksi, jos on sen tehdäkseen.
Ei muiden ihmisten tarvi syyttää itteensä toisen halusta kuolla.

Tuskin menisin.
Ajattelin asian niin että jos itse olisin siinä tilassa sairaalassa en todellakaan haluaisi mitään "kavereita" sinne vaivaantuneina istumaan ja puhumaan puutaheinää.
Ystävät ja oikeasti läheiset on asia erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja totta:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
En mä menisi. Ei olis mitään syytä.

Sun meno saattaski pahentaa toisen pahaa oloa

Mun mielestä edes itsariyritys ei ole syy mennä tapaamaan ihmistä, joka ei ole hyvä ystävä eikä edes kaveri vaan "kaveri", joka ei ole edes ollut läheinen enää viime vuosina, ja johon on ilmeisesti ihan hyvistä syistä päättänyt ottaa etäisyyttä ja lopettaa yhteydenpidon. Teennäistä ja tekopyhäähän se olisi, jos menisi esittämään sydänystävää.

Ystävää menisin katsomaan. Mutten sellaista, jota tituleeraan nimellä "kaveri".

Jos henkilö itse on sössinyt asioita sinuun päin, niin kannattaa miettiä useamman kerran katsomaan menemistä.

Itse yritän välttää ihmisten seuraa jotka vaikeuttavat omaa elämääni, esimerkkinä voin mainita hullun äitipuoleni ja hänen lapsensa. Koska tällä hetkellä oma elämäni on reilassa ja kaikki on hyvin, niin teen siitä vain hankalampaa jos sekaannun ihmisiin jotka ovat epäätasapainossa ja erittäin todennäköisesti tulevat aiheuttamaan epätasapainoa minunkin elämääni. Itsekästä, mutta kyllä ihmisen pitää olla itsekäs oman elämänsä suhteen.

Eli jos kaverisi tuo omat vaikeutensa sinun elämääsi, älä mene tapaamaan häntä. Jos taas uskot että seurasi tuo kaverillesi elämän iloa ja pystytte olemaan vain kavereita (kenenkään ei tarvitse alkaa terapeutiksi kaverilleen) niin vie hänelle kortti ja vaikka suklaata ja juttelette niitä näitä. Eli kaverisi huomaa että hänellä on edelleen ystäviä vaikeasta tilanteesta huolimatta.

Mutta päätös on oma ja kenenkään ei tarvitse tuntea syyllisyyttä jos ei mene. Siihenkin vaikuttaa varmasti niin moni asia mitä täällä ei tule kirjoittaneeksi (menneisyys ym) :)

Tsemppiä!

En menisi. Jos olisi läheinen ihminen, niin tilanne olisi toinen. Mutta jos ei enää vuosiin ole oltu läheisiä, niin sairaalaan meneminen vaikuttaisi pelkästään uteliaisuudelta nähdä itsaria yrittänyt.

Minä en myöskään menisi, jos kyseessä olisi "kaveri" ja muutoinkin olisin pitänyt häneen turvaväliä. Riippuen nyt toki hiukan, miksi tuota turvaväliä olisin pitänyt. Mutta jos yhteydessäolo tähän "kaveriin" muutenkin hankaloittaisi omaa elämääni liikaa, niin miettisin kyllä tarkoin. Enhän minä esim. ryntäisi sairaalaan, jos kuulisin entisen poikakaverini, jonka kanssa emme ole olleet tekemisissä moneen vuoteen, olevan siellä. Tosin, jos tämä "kaveri" pyytäisi minua käymään, niin sitten tilanne ei olisi näin mustavalkoinen.

Jos olisi kyseessä oikea ystävä, niin menisin. Jos ystäväni haluaisi.

siinähän se ystävyys punnitaan. Kokemusta siitä,että "ystäviä" mulla piisas tasan siihen asti, kun erottiin pitkästä liitosta. yhden "ystävän" löysin hyväksikäyttämästä lähes sammunutta miestäni aikoinaan. Uudet tosiystävät auttoivat sitten alkuun lasten kanssa vaikeina aikoina. Nyt kun on uusi ihana mies en todellakaan halua tutustuttaa häntä näihin naispuolisiin sikoihin..

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
En mä menisi. Ei olis mitään syytä.

Outoa, minkälainen i h m i n e n olet?

Oikein hyvä ihminen olen :). Miksi menisin sairasvuoteelle teeskentelemään, sellaisen ihmisen luo joka ei ole mulle läheinen? Haluaisitko itse samassa tilanteessa luoksesi sellaisia, joille et ole ystävä, et kaveri, vaan pelkkä "kaveri" jonka kanssa ei oikeasti haluta olla edes tekemisissä? Minä en.

Jos makaisin jossain sairasvuoteella masentuneena niin en kyllä kaipaisi sen laidalle etäisiä muka ystäviä. Tulis vain tunne, et kiinnostaa vain siksi et on yrittänyt itsaria ei muuten.

Yhteistyössä