Kaveri myy antamiani vaatteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

just!

Vieras
Niin eli annoin ystävälleni säkin vaatteita taannoin kun hän sai lapsen, ja äskön näin että myy näitä vaatteita Facebookissa ihan överihinnalla. 4e bodyja, 5e-8e housuja mitä olen itse hommannut euroilla. Minusta jotenkin törkeää myydä toisten antamia vaatteita ja yrittää kiskoa niistä kauheita hintoja! Itse laittaisin eteenpäin toiselle joka saa muksun tai veisin kirpparille. Pitäisikö tuosta huomauttaa? Meille tulossa muutenkin vauva, että mieluusti ottaisin ne takaisinkin..

Mitä eroa myykö facessa vai kirpparilla? Sanoitko hänelle antaessassi, että haluat vielä mahdollisesti takaisin?

Kyllä itsekin myyn kirppasilla muilta saatujakin vaatteita. En viitsi roskiinkaan heittää hyväkuntoisia.

Voisithan sä "näpäyttää" kaverias ja laittaa vaikka tekstiviestin, että voisit haluta niitä takasin päin. Ja kattoa sitten mitä sanoo. Mutta joo, jos ne kerran olet eteenpäin antanut, ei voi olettaa että ne joskus takaisin saa tai etteikö toinen niitä antaisi/myisi eteenpäin.

No,sä oisit voinu sanoo että saat nää vaatteet lainaan,,haluun ne sitte takas ku ette tartte..Mä en voi ymmärtää tommosta,että oletetaan toisen tajuavan,että sä haluut ne kenties takas uudelle vauvalle,ku oot ne hänelle antanu.. ja se,että hän nyt myy niitä,niin eihän se sun asias oo..Ei se oo tyhmä,joka pyytää vaan se joka maksaa... Mä en tosin maksas käytetystä bodysta tollasta hintaa tai ylipäätään vauvanvaatteesta..

• Tykkää
Reactions: Sadana
Itse olen samaa mieltä - lahjaksi saamiani (varsinkin käytettyjä) vaatteita en kehtaisi myydä. Ja tietyllä tapaa oletan, ettei muutkaan myy eteen päin minulta saamiani vaatteita. Tosin en kyllä pidä asiaa mitenkään silmällä.

Sinuna en antaisi enää toisten vaatteita hänelle. Nyt tuota myyntiä on paha "kieltääkään", mutta voisithan kysellä, jotta onko ko. kaveri jo luopunut kyseisistä vaatteista ja jos ei ole, voisit vuorostasi käyttää nitä taas lapsellasi. Hänhän sen sitten kuitenkin päättää, jotta antaako vaiko myykö jollekin muulle.

Olen minä myynyt saatua vaatetta, sekä uutta että käytettyä. Ei niitä roskiinkaan kannata heittää jos eivät omaan käyttöön (enää?) sovi, ja ei kai se synti ole saada siitä vähän rahaa lapsen seuraavia vaatteita varten? Tökerö hinnoittelu on sitten tökeröä hinnoittelua eikä liity asiaan mitenkään, ja siitä saa yleensä suoran palautteen kun vaatteet ei myy. Ja toki jos pyytää vaatelahjoituksia aikomuksenaan myydä ne niin se on oma lukunsa.

ööh... jos mun pitäis olla myymättä lasten lahjaksi saamia vaatteita niin me hukuttais vaatteisiin ku 90% vaatteista on lasten synttäri ja joululahjoja eikä kukaan ole vaatinut vaatteitaan takaisin
Edes niitä annettuja vaatteita. Jos joku on antanut vaatteita, olen AINA kysynyt että haluatko takaisin.
Jos antaja haluaa takaisin jotain pyydän merkitsemään ne vaatteet jotka on annettava takaisin.
Ei ole koskaan ollut ongelma.

• Tykkää
Olisihan se fiksua ,että ystäväsi tajuaisi kysyä sinulta,että tarvitsetko niitä vaatteita koska vauva tulossa.
Itse kyllä laittaisin viestiä tai soittaisin,et olisiko ne vaatteet vielä mis kunnossa ku tarvitsisin nyt tulevalle vauvalle.
Jostain syystä minäkään en oikein moisesta toiminnasta pitäisi vaa pitäisin ystävääni ajattelemattomana moukkaa vaikka kuinka ystäväni olisikin.
No ystäväni kyllä tietäisi mitä ajattelisin heistä :D

• Tykkää
Reactions: Salla07
Eihän kukaan ole puhunut että roskiin pitäisi heittää? Vaan että antaa eteenpäin toiselle joka tarvitsee, vie punaisen ristin vaatekeräykseen, hyväntekeväisyyteen ymsyms.Eikä että rahallisesti yrittää hyötyä saamistaan vaatteista. Vai onko tosiaankin ainut keino päästä vaatteista eroon on heittää ne roskikseen tai myydä?? Hohhoijaa

Sanoitko ap kaverilles, että ANTAA ne sitten eteenpäin jollekin? Jos et, niin et voi kyllä mielestäni kritisoida häntä.
Kun olet kerran antanut ne kaverillesi, etkä ole sanonut haluavasi takaisin niitä, niin silloin ne ovat kaverisi omaisuutta ja saa tehdä niillä mitä haluaa.

Eihän kukaan ole puhunut että roskiin pitäisi heittää? Vaan että antaa eteenpäin toiselle joka tarvitsee, vie punaisen ristin vaatekeräykseen, hyväntekeväisyyteen ymsyms.Eikä että rahallisesti yrittää hyötyä saamistaan vaatteista. Vai onko tosiaankin ainut keino päästä vaatteista eroon on heittää ne roskikseen tai myydä?? Hohhoijaa

Jos noin kirpasee kaverin vaatteiden myynti,niin miks ite et pyytäny niistä minkäänlaista korvausta vaan annoit ne.

No eikö tuo ystävä ole ymmärtänyt, että teille tulossa lapsi? Minä ainakin olen antanut vaatteet eteenpäin juuri sillä mentaliteelilla, että ne ehkä päätyvät saajan tai hänen tuttunsa lapselle taikka sitten kirpparimyyntiin. Melkein olisin tyytyväisempi jos kaverini myisi minulta saadut vaatteet ja saisi niistä muutaman euron. Jos hän antaa ne jollekin kaverilleen niin minä en tunne näitä sitten lainkaan. Eli jos oma kaveri saa lapselleen vaatteen taikka sen pari euroa niin se lämmittää mun mieltä. Itse myyn kirpparilla kaiken mitä meidän lapsilta jää pieneksi. Mutta meille ei tule saatuja vaatteita. Ei kai tässä nyt tarkoiteta synttärilahjoja? Ne on mun mielestä saajan omaisuutta ja ymmärrän, että ne käytön jälkeen myydään.
Minä olen ostanut itse kaikkien kolmen lapseni vaatteet. Ja ne myös myyn eteenpäin. Jotkut olen ostanut kirpputorilta ja jos ne ovat hyväkuntoisia niin myyn ne kyllä siihen hintaan mitä niistä sitten saan. Täytyy minun kuitenkin ostaa sitten taas isompia vaatteita lapsille.

Ymmärrän kyllä ketutuksen. Olen saanut vauvan- ja lastenvaatteita vastikkeetta ja silloin on ollut vähän sanaton sopimus, että käytön jälkeen pistetään hyvä kiertämään, eli annetaan ne vastikkeetta eteenpäin. Mun mielestä noita saatuja on vähän tökeröä lähteä myymään. Varsinkaan jos antajalle on uusi vauva tulossa. Fiksua olisi kysyä, haluaako nyt vaatteita käyttöönsä.

Toki jokainen sitten tekee mitä tykkää mutta varmaan varmistaa seuraavien vaatteiden hinnan samalla itselleen...

Ei tuollainen itsestänikään kivalta tuntuisi, mutta tottahan se on, että jos vaatteet on annettu eikä lainattu, niin uusi omistaja tekee niille mitä tahtoo. En varmaan enää lahjoittaisi kyseiselle kaverille ja jos kyselisi vaatteita lapselleen, niin sanoisin, että voin myydä.

Mun kaverikin myy mun antamia vaatteita ja musta se on hyvä vaan! :) Jos ei itse tarvitse ja jaksaa nähdä vaivaa, niin ihan sama mulle. :D Itse annan aina ilmaiseksi pois koska en jaksa nähdä vaivaa myymisen eteen. :D Helpommalla pääsee kun antaa pois. Kerran vein kirpparille mut jäin tappiolle.

[QUOTE="vieras";27174454]Ymmärrän kyllä ketutuksen. Olen saanut vauvan- ja lastenvaatteita vastikkeetta ja silloin on ollut vähän sanaton sopimus, että käytön jälkeen pistetään hyvä kiertämään, eli annetaan ne vastikkeetta eteenpäin. Mun mielestä noita saatuja on vähän tökeröä lähteä myymään. Varsinkaan jos antajalle on uusi vauva tulossa. Fiksua olisi kysyä, haluaako nyt vaatteita käyttöönsä.

Toki jokainen sitten tekee mitä tykkää mutta varmaan varmistaa seuraavien vaatteiden hinnan samalla itselleen...[/QUOTE]

Mikä sanaton sopimus? Kaikki ei ymmärrä tätä sanatonta viestintää. Asioista pitää keskustella. Minä en ainakaan osta/ota mitään tutuilta, koska kuitenkin myyn meidän lasten vaatteet eteenpäin käytön jälkeen. Joidenkin tuttujen mielestä kirpputorilla kaikki vaatteet kuuluisi myydä eurolla. En minä myy merkkivaatteita sellaiseen hintaan. Myyn niin korkealla hinnalla kuin mitä vaan vaatteesta saan. Tämän vuoksi en osta kirpputorilla tutuilta enkä oikeastaan myy kenellekään liian tutulle. Tarvitsen rahat uusiin isompiin vaatteisiin, niin totta kai myyn vaatteet. Mutta itse olen siis kaiken ostanut, en ilmaiseksi saanut.

Itse vien niitäkin saatuja vaatteita ihan normi pöytäkirppikselle. Hinnat laitan vain sellaisiksi, että kaikki jotka haluaa, voivat niitä ostaa. Spr:stä yms. on kokemusta, että jos sinne vie parempaa, niin heidän ulosmyyntihinnat on sitten niin korkeita, että niitä ei oikeasti köyhä raski maksaa. Eli pöytäkirppiksellä paitojen hinnat alle euron, housujen hinnat 1-2 euroa jne. Eli sen verran, että pöytävuokran saa kuitattua.

Mä en ymmärrä mitä hyväntekeväisyyttä kirpputorilla pitäisi harrastaa. En mä nyt tuollaistakaan ymmärrä, että myy sun ilmaiseksi antamia vaatteita isolla rahalla...mun mielestä sen kaverin pitäisi antaa sulle rahaa taikka ostaa joku uusi vaate sun lapselle. Näin meidän porukassa tehdään. Ja minun mielestäni se on tosiaan kivaa kun ihmiset saa rahaa meidän lasten vanhoilla vaatteilla. Minä itsekin myyn ja saan hyvin rahaa. Mutta itse ostan vaatteeni ja en tosiaan kavereiltani. ELI ÄLKÄÄ SEKOITTAKO HYVÄNTEKEVÄISYYTTÄ JA BUSINESTA KAVERISUHTEISSA!!!!

Mua ei kiinnosta, mitä kaverit mun antamilla tavaroilla tekee. Voisin myydä ne itsekin, mutta olen liian laiska. Jos haluan jotain takaisin, sanon selvästi, että nää saa lainaan. Ja otan sen riskin, että lainavaate ei tule yhtä hyvässä kunnossa takaisin... Jos kaveri antaa vaatteet eteenpäin tarvitsevalle, niin tosi kiva. Jos kaveri lahjoittaa ne kirpparille, kiva. Joku tarvitseva saa ne ehkä sieltä halvalla ja kirppari saa tuloja. Jos kaveri päättää myydä turhat vaatteet mukaanlukien ne mun antamat, ja saa niistä rahaa, niin mukava juttu sekin. Pääasia että joku hyötyy, eikä vaatteet unohdu jonnekin vintille kymmeneksi vuodeksi ja päädy sen jälkeen roskiin.

• Tykkää

Yhteistyössä