Kaveri myi pojaltani saamat vaatteet?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkusieluinenko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkusieluinenko?

Vieras
Kaveri pyysi vaatteita pojalleen minulta jolla on pari kokoa isompi poika.
Tiedän että heillä on rahat tiukilla joten annoin viidet kolitsihousut, 3 bodyä, 2 pitkähihaista bamse paitaa, kauluspaidan, sukkia, farkut, 2 t-paitaa, kaikki suht hyväkuntoisia, -5eurolla kaverilleni.

Ja nyt olin huutamassa huutonetistä yhtä tuotetta ja ajattelin katsoa ensin myyjän suosituksia ennen kun uskallan huutaa. Huomasin sit kuvaustekstistä että kuulostaa tutulta, samalta paikkakunnalta kun minä ja kertoo olevansa melkein samanikäisen pojan äiti.
Vilkaisin sitten hänen suljettuja kohteitaan että näkisin (joo, utelias) onko siellä jotain tutun näköistä kun mietin onkohan myyjä tämä kaverini, voisin ostaa häneltä sen myymänsä tuotteen sitten vaikka suoraankin...

Ja voihan p*****le!!! Mulla kyllä paukahti kiukkusuonessa ja pahasti, -melkein kaikki niistä vaatteista mitä annoin hänelle 5eurolla säkillisen, -hän oli myynyt ne huutonetissä heti pois!!
Laittanut siis heti myytäväksi kun oli saanut sen pussillisen itselleen ja suuri osa oli mennyt heti kaupaksi ja parit housut oli laittanut sitten jo uudelleen myyntiin.

Nyt kyllä suuututtaa ihan pirusti!! Tiedän että on rahapula mut kyllä ne rahat olis minullekin tarpeeseen tulleet =/
Tulipahan sitten autettua viimeisen kerran häntä..

Mun mielestä kaveri olisi kyllä voinut ihan suoraan sanoa että ei tarvitse vaatteita vaan rahaa. Aika kieroa touhua. Tosin en kyllä sitäkään tajua että miten sinä sanot "antaneesi" vaatteita jos otit niistä rahaa.
Itse olen saanut paljon ilmaiseksi vaatteita, leluja ja muuta vauvatavaraa, ja kaikki ollaan laitettu itsekin kiertoon kavereille.

siis jos olet myynyt ne tavarat hänelle, niin kyllähän hänellä on oikeus tehdä niille ihan mitä haluaa. Antaminen ja myyminen on kaksi eri asiaa. Jos olet antanut, niin silloin ei kyllä raha vaihda omistajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Mun mielestä jos antaa jollekulle jotain, niin menettää siinä samalla määräämisoikeuden niihin tavaroihin...

Onhan se niin mutta kyllä tuo on mielestäni todella mautonta käytöstä. Ymmärtäisin ehkä, jos olisi myynyt vaatteet sitten kun ne olisivat jääneet pieniksi...

Alkuperäinen kirjoittaja pikkusieluinenko?:
Kaveri pyysi vaatteita pojalleen minulta jolla on pari kokoa isompi poika.
Tiedän että heillä on rahat tiukilla joten annoin viidet kolitsihousut, 3 bodyä, 2 pitkähihaista bamse paitaa, kauluspaidan, sukkia, farkut, 2 t-paitaa, kaikki suht hyväkuntoisia, -5eurolla kaverilleni.

Ensinnäkään sä et antanut niitä vaatteita, vaan myit ne hänelle vitosella. Toisekseen jos annat / myyt tavaraa, niin sen jälkeen ne ei ole enää sun tavaroita etkä voi päättää miten toinen niitä käyttää.

sanon antaneeni koska minusta 5euron maksu on ihan naurettava tuosta määrästä hyväkuntoista, siistiä vaatetta. Hän antoi 5euroa että poika saa sillä rahalla yhden havittelemansa pikkuauton niiden vaatteiden tilalle.

Mua suututtaa kyllä pirusti mut ehkä mä sitten olen vain itsekeskeinen... parempi etten ihan heti juttele tän kaverin kanssa tai varsinkaan tässä mielentilassa laita mitään yksityisviestiä koska vois mennä jopa välit poikki vähäks aikaa kun purkaisin mielipiteitäni ääneen..

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Mun mielestä jos antaa jollekulle jotain, niin menettää siinä samalla määräämisoikeuden niihin tavaroihin...

näin se menee

Niinhän se menee, mutta jos antaa ymmärtää että vaatteet tulee itselle käyttöön, niin ei se kivalta tunnu jos tulee heti huutiksessa vastaan

Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:
Mun mielestä kaveri olisi kyllä voinut ihan suoraan sanoa että ei tarvitse vaatteita vaan rahaa. Aika kieroa touhua. Tosin en kyllä sitäkään tajua että miten sinä sanot "antaneesi" vaatteita jos otit niistä rahaa.
Itse olen saanut paljon ilmaiseksi vaatteita, leluja ja muuta vauvatavaraa, ja kaikki ollaan laitettu itsekin kiertoon kavereille.

Niin, ei se ole antamista jos myy ;) Me ollaan myös saatu ilmaiseksi ja ne on meiltä ilmaiseksi lähteneet, ne mistä oon maksanut niin oon myynyt edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Niih:
Sinä myit vaatteet 5euroa/säkki.

Kun sait rahat, ne lakkasivat olemasta sinun vaatteitasi ja kaverisi saa tehdä omilla vaatteillaan ihan mitä haluaa.

No mutta onhan se ihan eri asia, jos ap olisi myynnyt "markkinahintaan" ne vaatteet kuin että tämä kaveri pyysi vaatteita pilkkahintaan vedoten omaan köyhyyteen ja ap oli siinä luulossa, että vaatteet tuli käyttöön.

Eri asia jos ap itse olisi tarjoutunut myymään ne, mitä ei enää tarvitse...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onhan se niin mutta kyllä tuo on mielestäni todella mautonta käytöstä. Ymmärtäisin ehkä, jos olisi myynyt vaatteet sitten kun ne olisivat jääneet pieniksi...

Mun mielestä jokainen tekee omilla tavaroillaan sen minkä parhaaksi näkee. Mä olen myynyt paljon sellaistakin tavaraa, jonka lapset on saaneet esim. synttärilahjaksi enkä pode siitä ollenkaan huonoa omatuntoa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Niih:
Sinä myit vaatteet 5euroa/säkki.

Kun sait rahat, ne lakkasivat olemasta sinun vaatteitasi ja kaverisi saa tehdä omilla vaatteillaan ihan mitä haluaa.

No mutta onhan se ihan eri asia, jos ap olisi myynnyt "markkinahintaan" ne vaatteet kuin että tämä kaveri pyysi vaatteita pilkkahintaan vedoten omaan köyhyyteen ja ap oli siinä luulossa, että vaatteet tuli käyttöön.

Eri asia jos ap itse olisi tarjoutunut myymään ne, mitä ei enää tarvitse...

Ap ei kertonut, että kaveri olisi pyytänyt niitä pilkkahintaan...

Minä olen ap:n kanssa samaa mieltä. Jos kaveri on pyytänyt vaatteita pojalleen niin hänen käyttöönsä ne vaatteet on myyty. Käytön jälkeen vaatteiden myyminen on ok. Pieni mutta silti suuri ero myydä vaatteet välittömästi eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sanon antaneeni koska minusta 5euron maksu on ihan naurettava tuosta määrästä hyväkuntoista, siistiä vaatetta. Hän antoi 5euroa että poika saa sillä rahalla yhden havittelemansa pikkuauton niiden vaatteiden tilalle.

Mua suututtaa kyllä pirusti mut ehkä mä sitten olen vain itsekeskeinen... parempi etten ihan heti juttele tän kaverin kanssa tai varsinkaan tässä mielentilassa laita mitään yksityisviestiä koska vois mennä jopa välit poikki vähäks aikaa kun purkaisin mielipiteitäni ääneen..

Sulla muutama vaate menee teidän ystävyyden edelle, varsinkin kun tiedät että hänellä on rahasta tiukkaa? Sä TODELLAKIN olet pikkusieluinen ja voi olla parempi, ettet pidäkään häneen enää yhteyttä. Kuka kaipaa sinunlaistasi "ystävää"?

Ap: Kerro nyt meille pyysikö kaverisi ne vaatteet sinulta pilkkahintaan eli sanoiko että "voisitko myydä ne mulle halvalla" vai päätitkö ihan itse sen hinnan?

Ap:n kaveri toimi huonosti, jos siis on heti myynyt vaatteet. Eri asia, jso vaihdosta on jo pari kuukautta ja vaatteet ovat käyneet heille tarpeettomiksi.

Ap ei kyllä antanut vaatteita vaan MYI koska vaatetta oli melko vähän niin vitonen on ihan ok hinta niistä kaverin maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja naks:
Sulla muutama vaate menee teidän ystävyyden edelle, varsinkin kun tiedät että hänellä on rahasta tiukkaa? Sä TODELLAKIN olet pikkusieluinen ja voi olla parempi, ettet pidäkään häneen enää yhteyttä. Kuka kaipaa sinunlaistasi "ystävää"?

Minä voisin kaivatakin.
Röyhkeät kierrän kaukaa. Saatte ihan rauhassa pelata keskenänne.

Yhteistyössä