Kaveri kohtelee kissaansa todella huonosti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrrrrh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärrrrrh

Vieras
Mitä minun pitäisi tehdä vai teenkö mitään?
Kaverini hommasi kissan kesällä ja oli siihen aivan rakastunut. Koskaan aiemmin en tiennyt hänen pitävän kissoista... Aina kun olen heillä kylässä niin kissa on lyhyessä remmissä (noin metri) kiinni vessan pesualtaan putkessa. Kissa yltää juuri ja juuri käydä hiekkalaatikolla tarpeilla. Ruokakuppi on keittiössä ja samoin juomakuppi. Päästää kissan aina illalla pariksi tunniksi irti ja antaa sen syödä ja juoda. Mutta yöksi taas kiinni vessaan. Tätä kaverini perustelee sillä, että kissa on niin villi. Repii verhoja alas, käy kiinni emäntäänsä, kynsii kaikkia vieraita ja on todella agresiivinen... Hmm. NO johtuiskohan siitä että pitää liikuntaa tarvitsvaa kissaa kiinni siellä vessassa? Olen huomauttanut asiasta mutta ei toimi... Kaverini vain nauraa, etten tiedä kissoista mitään jne.
Kaiken tämän lisäksi kissalla on AINA kermaa juomakipossa? EI koskaan VETTÄ. Koska "kerma on kissojen juotavaa, ei vesi".
Mulla kauhistuttaa. Mitäpä pitäis tehdä asialle? Selvää eläinrääkkäystä.
Kerran olen nähnyt kissan olevan irti asunnossa, ja hyökkäsi päälleni kun tulin ovesta sisään. Samantien emäntä passitti kissan remmin nokkaan vessaan. Ja uhosi että olet siellä nyt ilman purtavaa koska käyttäydyit noin jne. HUOH.

itse kahden kissan omistajana tekisin selväksi kaverille, ettei tuo ole normaalia eläimen pitoa ja hoitoa. Kuulostaa karmealle. Ja selvästi kissan käyttäytyminen johtuu emännästä. Seuraavan kerran kun menet kylään niin ota asia rohkeasti esille ja sano että tuo tuntuu rääkkäykseltä.
Ja siis kermaa juomana? Tsiisus...

ilmoita _välittömästi_ paikkakuntasi eläinsuojeluvalvojalle. tuo täyttää eläinrääkkäyksen kriteerit. voit tehdä ilmoituksen nimettömästi. http://www.sey.fi/lahin_valvoja

btw, miksi olet tuollaisen paskiaisen kaveri?

Tee eläinsuojeluilmoitus, selvästi kaverillasi ei ole pienintäkään käsitystä siitä miten eläimiä kohdellaan.
Pakko kuitenkin kommentoida, etten ihan ymmärtänyt tuota "hankki kissan vaikken koskaan ole tiennyt hänen pitävän kissoista"? En minäkään ole mieltänyt itseäni koskaan miksikään kissahulluksi tai pitänyt mitenkään erityisen paljon kissoista(kun tuntuu että ihmisillä on pakottava tarve jakaa itsensä ja toisensa kissa-ja koiraihmisiin), mutta silti halusin kissan ottaa.

ilmoita _välittömästi_ paikkakuntasi eläinsuojeluvalvojalle. tuo täyttää eläinrääkkäyksen kriteerit. voit tehdä ilmoituksen nimettömästi. SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto ry :: Etsi lähin valvoja

btw, miksi olet tuollaisen paskiaisen kaveri?

Hmmm... joo pitänee sitten tehdä ilmoitus..
Ja siis siksi olen kaveri koska ollaan oltu monta vuotta ja en arvannut että onkin tuollainen rääkkääjä... Muuten kaverisuhde on ollut kunnossa, paitsi se että kissaa käy sääliksi...

Jeps, selvää eläinrääkkäystä! :( Eläinsuojeluvalvojaan yhteys.

Kissa on villi, koska on pentu. Sellaisia ne pentukissat vain on. Kait kaverisi sen tiesi, ennen kuin kissan hankki?

[QUOTE="Rouva";22110081]Mä muuten hakisin tuon kissan heti pois tuolta. Ottaisin kotiin ja veisin eläinsuojeluun huomenna.[/QUOTE]

niin minäkin. miten ap voi elää sen tiedon kanssa, että kissaa pidetään tuollaisissa oloissa...

Samoilla linjoilla muiden kanssa. Valitettavasti tuota on tainnut jatkua sen verran pitkään, että kissa on varmaan jo häiriintynyt ja se lopetetaan... :'( Taas yksi kattiparka joutuu luopumaan hengestään idiootin omistajan takia. :headwall:

niin minäkin. miten ap voi elää sen tiedon kanssa, että kissaa pidetään tuollaisissa oloissa...

No juu, eipä kaikilla ole mahdollisuutta olla heti hakemassa kissaa sieltä pois :O Ja uskon ettette ymmärrä, mutta tahdon tehdä tuon ilmoituksenkin huomenna nimettömänä. Koska omistajana on kaveri, ei tuntematon ihminen. Ja aivan varmasti tulen kaverille sanomaan etä hyvä että hakivat pois, jos niin tekevät. Muutenkaan en mielipiteitäni tässä asiassa ole pidätellyt.

Kissan kaltoin kohtelu on jatkunut ehkä elokuun alusta asti, ja on vielä pentu. Toivon todella että saisi eläinsuojelun kautta kunnon kasvatusta ja hyvän perheen. Ettei vain lopeteta :(

hyvä että ilmoitat, ja pisteet siitä. se on tässä tapauksessa jo velvollisuutesi.

itse laittaisin tuollaisen ihmisen kanssa kyllä välit täysin poikki. ei tuon kaltainen eläimen kohtelu voi enää johtua vain tietämättömyydestä. vain mielenvikainen/raakalainen kykenee tuollaiseen.

Mä toisaalta mietin et täyttyykö tuossa kuitenkaan eläinsuojelulliset kriterit koska eläimen perustarpeet tyydytetään. (eli saa ruokaa, on paikka tarpeille ja kuitenkin liikuntaa on edes vähän). Siksi epäilen että nuilla perusteilla ei vielä saa syytettä. Eri asia on sitten jos kissaa muutoin pahoinpidellään, mut en usko että kytkettynä pitäminen on kriteri eläinsuojelullisille toimenpiteille... NIIN JA KYLLÄ SE ON VÄÄRIN, en mä sitä sano!

[QUOTE="Kaisa";22110188]Mä toisaalta mietin et täyttyykö tuossa kuitenkaan eläinsuojelulliset kriterit koska eläimen perustarpeet tyydytetään. (eli saa ruokaa, on paikka tarpeille ja kuitenkin liikuntaa on edes vähän). Siksi epäilen että nuilla perusteilla ei vielä saa syytettä. Eri asia on sitten jos kissaa muutoin pahoinpidellään, mut en usko että kytkettynä pitäminen on kriteri eläinsuojelullisille toimenpiteille... NIIN JA KYLLÄ SE ON VÄÄRIN, en mä sitä sano![/QUOTE]

täyttyy. nimim. eläinsuojelussa toiminut

[QUOTE="Kaisa";22110188]Mä toisaalta mietin et täyttyykö tuossa kuitenkaan eläinsuojelulliset kriterit koska eläimen perustarpeet tyydytetään. (eli saa ruokaa, on paikka tarpeille ja kuitenkin liikuntaa on edes vähän). Siksi epäilen että nuilla perusteilla ei vielä saa syytettä. Eri asia on sitten jos kissaa muutoin pahoinpidellään, mut en usko että kytkettynä pitäminen on kriteri eläinsuojelullisille toimenpiteille... NIIN JA KYLLÄ SE ON VÄÄRIN, en mä sitä sano![/QUOTE]

Höpö höpö, ei taatusti ole sallittua pitää kissaan narussa päivät pitkät ja päästää sitä kerran päivässä syömään. VETTÄKÄÄN ei ole kissalle tarjolla! Ja omistaja jättää ruoatta jos kissa "on villi". Ehdottomasti ilmoitus!!!

Yhteistyössä