Kaveri ja miehensä ostaa 1,5-vuotiaalle pojalleen nukkeja ja prinsessamekkoja :O

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
no jos se poika tykkää niistä nukeista ja prinsessa mekoista? 1.5vuotias on vielä sen verran pienikin, ettei pikkunen varmastikaan ymmärrä ainakaan ihan täysin tytön ja pojan "eroja". sitäpaitsi miksi pojan pitäis tykätä sinisestä ja pikkuautoista, kun taas tyttöjen vaaleenpunasesta ja prinsessoista. antaa lapsen olla oma persoonansa, ja jos poika tykkää mekoista ja nukeista, antaa pojan niistä tykätä. ihme asenne.

"Kotitonttu"
Ei kai siinä mitään pahaa ole?

Jos lapsi tykkää, niin leikkikööt millä lystää. :) Ei se homoa tee.. tai muuten minustakin olisi tullut lepakko heteron sijaan, kun isäni vuonna kivi ja peruna osti vain poikien leluja ja jostain syystä pelkäsin esim. vauvanukkeja. Aloin kasvettuani vain tuunailemaan autojani tyttömäisemmiksi ja hirviöitä oli kiva pukea näteiks.. :D

[QUOTE="vieras";26445019]Kaverin mies vaikuttaa ihan kaappihomolta! :/[/QUOTE]

Mekot ehkä vähän hassuja (tosin roolileikit ja naamiaiset aina mukulain mieleen), mutta nuket ymmärrän täysin.
Moni puolitoistavuotias nauttii kovasti nuken hoivaamisesta.

:)

äitiminä
Meillä juuri nyt poika 1v8kk pyörii tupakeittiössä balleriina hame päällä ja soittaa soittimilla isosiskonsa kanssa:) Meillä ei todellakaan OSTETA pojalle hameita. Itse haluaa välillä siskon hameen kun siskollakin on:) Auto leikkejä rakastaa ja muitakin "poikien" juttuja:) Antaa lasten olla lapsia:)

tytönjapoikienmamma
Kuopukseni , 3v poika halusi kynsilakkaa, kun 9v siskonsa lakkais kynsiään. Sanoin ystävällisesti, että tämä kysilakka on isompien ja tyttöjen juttu, että etsitään sulle joku uusi poikien juttu. Sitten ostettiin vesimylly pojalle ja olikin tosi tyytyväinen. Poika haluaa usein jo pissta seisaallaan ja haluan tukea hänen identiteettiään (kasvua pojaksi) Ymmärrettävästi kynsilakka näytti jännältä ja kun muutenkin toki ihailee siskoaan

outojuttu
Tää on sitä sukupuolineutraali kasvatusta. Luultavasti ongelmia tiedossa vähintään murrosiässä. Ei se pahaa tee jos pojat välillä leikkii nukeilla yms. mutta että oikeeen ostetaan erikseen ja luulenpa että vielä niin ettei kyseinen lapsi edes oikeasti halua näitä vaan hänestä väkisin yritetään kasvattaa ns. sukupuolineutraalia lasta. Onko tässä mitään järkeä?

Deleted member 70007
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;26445195:
Kuopukseni , 3v poika halusi kynsilakkaa, kun 9v siskonsa lakkais kynsiään. Sanoin ystävällisesti, että tämä kysilakka on isompien ja tyttöjen juttu, että etsitään sulle joku uusi poikien juttu. Sitten ostettiin vesimylly pojalle ja olikin tosi tyytyväinen. Poika haluaa usein jo pissta seisaallaan ja haluan tukea hänen identiteettiään (kasvua pojaksi) Ymmärrettävästi kynsilakka näytti jännältä ja kun muutenkin toki ihailee siskoaan
Ei tarvitse vielä tukea 3-vuotiaan kasvua pojaksi, tytöksi eikä miksikään muuksi.
Leikki-ikä on vielä pitkälti kokeilemisen aikaa, lapsi haluaa kokeilla miltä tuntuu laittaa kynsilakkaa tai kokeilla prinsessamekkoa, ja tyttö haluaa olla vaikka Batman.

Se on jännä, miten tyttöjen poikamaisia leikkejä ei ole juuri kukaan paheksumassa...

Itsekin leikin joskus 3-4-vuotiaana He-Mania, minulla oli äidin muovikassista askartelema rintapanssari ja hieno valomiekka :D Kultaisella 80-luvulla siis.

Miksi ei pojatkin sais leikkiä prinsessaa tai keijua tms jos haluaa... ja vauvan hoitaminenhan on suorastaan miehekästä nykyään :)

• Tykkää
Reactions: Mythago
ap.
Tää on sitä sukupuolineutraali kasvatusta. Luultavasti ongelmia tiedossa vähintään murrosiässä. Ei se pahaa tee jos pojat välillä leikkii nukeilla yms. mutta että oikeeen ostetaan erikseen ja luulenpa että vielä niin ettei kyseinen lapsi edes oikeasti halua näitä vaan hänestä väkisin yritetään kasvattaa ns. sukupuolineutraalia lasta. Onko tässä mitään järkeä?
No niinpä! Ovat ostelleet mekkoja jo vauva-ajoista saakka. Poika sai 1-vuotislahjaksi nukkeja ja nukenvaunut ja noita prinsessamekkoja. Tuskin on itse edes ymmärtänyt haluta. Hällä ei sisaruksia ole että olis heistä katsonut mallia.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;26445195:
Kynsilakkaa ei lasten tarvitse käyttääkään, mutta miksi on vain tyttöjen juttu?? Ja miksi vesimylly on poikien juttu??
Voi ei, minä kammoksun näitä luokitteluja..

• Tykkää
Reactions: No'One
Minkälaisia ongelmia tästä lapselle murroiässä seuraa?

"jojo"
Mun 3v poika lykkää tyyriinä nukenvaunujaan, otteet tosin ovat sen verran miehekkäät, että kyytiläistä käy sääliksi. Hänellä on myös kattava valikoima kotileikkitarvikkeita, kattiloita, kippoja, kuppeja yms. Eikä olla tyrkytetty, itse on ne halunnnut. Sama lapsi leikkii duploilla, traktoreilla, pikkuautoilla ja metsurin välineillä.

Ostin tytölleni 1v synttäreitä varten keijunsiivet, hiuspannan ja taikasauvan, semmoisen vaaleanpunaisen hörhelösetin. Jouduin takaisin kauppaan ostamaan uuden setin, sillä poika rohmusi välineet. Enkä keksinyt yhtään perustetta, minkä takia vain kuopuksella olisi oikeus leikkiä perhosta. Kolmevuotias tomera pikkuperhonen keskittyi ihastelemaan taikasauvan lameiden pöllyämistä tuulessa, eikä olisi halunnut luopua siivistään edes nukkumaan mennessään. Olisiko minun pitänyt yrittää harhauttaa ja kertoa, että "sulla on pippeli ja siskolla ei, niin annetaan sille lohdukkeeksi tällaiset siivet" ? Pippeli ei kimaltele eikä hulmua tuulessa, mitkä olivat ne tärkeimmät ominaisuudet tuossa leikkisetissä.

Jos minä meikkaan, pikkumies ilmaantuu joskus tahtomaan myös. Olen tehnyt kompromissin: minä saan huulikiiltoa ja poika huulirasvaa. Kiinnostus laimeni aika pian, kun ei ollut kyse kummemmasta asiasta. Samoin mammalassa poika on joskus saanut kynteensä liimattavan kynsitimantin ja kulki ylpeänä peukku pystyssä koko päivän ja näytti kynttään kaikille, joita tapasi. Saman ilmiön saa aikaan muumilaastarilla ja se on ihan yhtä harmitonta.

"jojo"
Tulipa mieleen toista ääripäätä: Yksi tuttu valitteli, että lapsi kiskoi sukkansa jalasta heti, kun silmä vältti. Sukkahousut olisivat olleet kätevät, mutta kyseessä oli poikalapsi. Kaksivuotias! Ihan kuin pojasta nyt sitten tulisi homo, jos sillä olisi sukkikset kaksivuotiaana. Miksi niitä sitten myydään tummansinisinä ja ralliauton kuvalla?

Yhteistyössä