Kaveri arvosteli, kun kävin korjauttamassa vatsanahkan veitsen alla:o

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
tupu
Alkuperäinen kirjoittaja Piccadilly Lilly:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
Ei kuulosta kaverilta, kun noin puhuu.
Miksei ystävälle saa sanoa mille tuntuu, tässähän olisi ollut mahdollisuus kunnon keskusteluun, korjata mm.väärät mielikuvat.
Ai, että minusta Helena tuntuu, että sinulla on huono itsetunno ja et osaa hyväksyä ja pitää itseäni arvokkaana normaalina synnyttäneenä naisena???? Huh, onneksi et kuulu ystäväpiiriini, jos noin rumasti puhut.
En puhu, ja jos sanoisinkin vastaavasta asiasta ilmaisisin sen toisella tavalla. Mä en vaan ymmärrä sitä ettei ystävälle voi puhua, mitä ystävyyttä se sellainen on?
Siis minä en ymmärrä että miten terveydellisen haitan poistaminen ja huono itsetunto liittyvät yhteen?

Kyllä näistä asioista voi ja pitääkin pystyä juttelemaan ystävien kanssa, mutta lähestymistapana se, että paastataan heti huonosta itsetunnosta ja siitä ettei pidä itseään arvokkaana synnyttäneenä naisena, on täysin väärä ja vain kertoo kuulijalle sen, että kyseessä on läpeensä kateellinen ihminen.
Jos epäilisin, että ystävälläni huono itsetunto, pyrkisin vahvistamaan sitä kehumalla ja tuomalla esiin positiivisia asioita. Tuollainen avoin dissaaminen on vaan kiusaamista.

Jos mulla olis rahaa, mä en kyllä käyttäis sitä leikkaukseen vaan personaltraineriin ja jos ny silti jäis johonkin klöysää, niin sais olla. Mä siis ymmärrän ystävääsi tavallaan, mutta en sitä, että sanoi sulle päin naamaa, tuo on asioita, joissa ehkä kannattais olla hiljaa, jos omaa erilaisen kannan kuin kaveri. Mutta vaikka en sitä kenellekään sanoisi, ajattelisin just niin, että ei ole sinut itsensä kanssa eikä hyväksy itseään sellaisena kun on.

no kaverisikin saa olla mitä mieltä haluaa, mutta aika loukkaavaan sävyyn ilmeisesti mielipiteensä kertoi :/
jos et itse tulevaisuudessa hehkuta omaa kireää nahkaasi ja huomaamatta piikittele kaveria hännen löysästä pussistaan, nii luulisi tuon tokenevan. jokainenhan voi tehdä saman perässä jos vaan varat riittää.

toivottavasti et ole hankkimassa uutta lasta, mitä mahallesi silloin kävisi :eek:

irina
Olen samaa mieltä, että ystävien kesken tulee keskustella rehellisesti. Tämä rehellisyys koskee kuitenkin myös puheen sisältöä. Näin ollen ystäväsi olisi pitänyt aidosti sanoa, mitä tuntee eli, että hänestä tuntuu, että timmi mahasi on kritiikki hänen kuvulleen ja, että kokee tuon rintamakarkuruutena.

joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No juu,onhan se, mutta tämä ei nyt ollut pointtini.. Voisihan sitä hieman myös miettiä, mitä kommentoi ja miten. Minusta voisi olla tuollaisissa ja vastaavissa tapauksissa edes kohteliaisuudesta olla iloinen toisen puolesta, kun tietää, miten hyvä juttu se oli. Ainakin minä olisin, vaikka mielessäni ajattelisin mitä. Ei se kohteliaisuus ole keneltäkään pois..
Ymmärrän.
Oletko puhunut hänen kanssaan asiasta nyt jälkeenpäin? Mun mielestä sun pitäis myös pystyä sanomaan suoraan että loukkaannuit, voit yllättyä iloisesti.
:attn:

ap
No juu,onhan se, mutta tämä ei nyt ollut pointtini.. Voisihan sitä hieman myös miettiä, mitä kommentoi ja miten. Minusta voisi olla tuollaisissa ja vastaavissa tapauksissa edes kohteliaisuudesta olla iloinen toisen puolesta, kun tietää, miten hyvä juttu se oli. Ainakin minä olisin, vaikka mielessäni ajattelisin mitä. Ei se kohteliaisuus ole keneltäkään pois..
Ymmärrän.
Oletko puhunut hänen kanssaan asiasta nyt jälkeenpäin? Mun mielestä sun pitäis myös pystyä sanomaan suoraan että loukkaannuit, voit yllättyä iloisesti.
No en jälkeen päin, kyllä mä uskon, että siinä tilanteessa tuli selväksi, että loukkaannuin. Kysyinkin vielä, että todellako olet tuota mieltä ja sanoin, että ikävää jos hän ajattelee noin, koska asia oli mulle tärkeä. Kerroin mielipiteeni ja näkökantani kyllä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Jos mulla olis rahaa, mä en kyllä käyttäis sitä leikkaukseen vaan personaltraineriin ja jos ny silti jäis johonkin klöysää, niin sais olla. Mä siis ymmärrän ystävääsi tavallaan, mutta en sitä, että sanoi sulle päin naamaa, tuo on asioita, joissa ehkä kannattais olla hiljaa, jos omaa erilaisen kannan kuin kaveri. Mutta vaikka en sitä kenellekään sanoisi, ajattelisin just niin, että ei ole sinut itsensä kanssa eikä hyväksy itseään sellaisena kun on.
Juu, niin minäkin ajattelin, että ei se löysä ehkä haittaa ja saa jäädä, mutta eipä mennytkään niin. Yritin kyllä viimeiseen asti treenata ja muuten palauduinkin, mutta eipä se nahka itsekseen vetäydy.

Oli hieno fiilis näyttää 29-vuotiaana keskivartaloltaan 70-vuotiaalta:( Oli myö aivan älyttömän hienoa ja hyvä olla sen pussin kanssa, kun sitä sai asetella ja aina hankasi jotenkin.

ap
Ymmärrän.
No en jälkeen päin, kyllä mä uskon, että siinä tilanteessa tuli selväksi, että loukkaannuin. Kysyinkin vielä, että todellako olet tuota mieltä ja sanoin, että ikävää jos hän ajattelee noin, koska asia oli mulle tärkeä. Kerroin mielipiteeni ja näkökantani kyllä.
Että ei siltikään ymmärrä, pitäisi osata olla iloinen vaikka millaisella pussilla. Siihen se keskustelu loppuikin kai.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Juu, niin minäkin ajattelin, että ei se löysä ehkä haittaa ja saa jäädä, mutta eipä mennytkään niin. Yritin kyllä viimeiseen asti treenata ja muuten palauduinkin, mutta eipä se nahka itsekseen vetäydy.

Oli hieno fiilis näyttää 29-vuotiaana keskivartaloltaan 70-vuotiaalta:( Oli myö aivan älyttömän hienoa ja hyvä olla sen pussin kanssa, kun sitä sai asetella ja aina hankasi jotenkin.
Näimpä. Ja varsinkin jos sattuu vielä olemaan raskausarpiakin niin ei se silloin todellakaan kutistu itsestään, se on ihan fakta. Ja tosiaan, toi ylimääräinen iho on jo terveydellinen ongelmakin koska se monesti hankaa tai sen ihopussin alle tulee tulehduksia. Että ei se aina mikään kosmeettinen haitta ole.

vaa
Synnytyksissä venyneen vatsan kutistaminen on asia, josta en ketään arvostelisi. Tietysti se, että rahaa kuluu paljon, mietityttää. Mutta jos joltain irtoaa noinkin iso summa tärkeään asiaan, mikäs siinä. Jos itselleni olisi tullut korjattavaa, olisin ehkä vähän kateellinen niille, keillä on varaa korjata. Ei sitä kateutta kuitenkaan toisen syyllistämiseksi pitäisi pukea.

Että ei siltikään ymmärrä, pitäisi osata olla iloinen vaikka millaisella pussilla. Siihen se keskustelu loppuikin kai.
Näytä ystävättärellesi uusimmassa seiskassa olevat kuvat takavuosien suurin pudottaja -kilpailijasta, Arista. Hällä kyllä jäi nahka niin rumasti roikkumaan ettei tosikaan. Ja kysy ystävättäreltäsi että olisiko Arinkin pitänyt olla iloinen ja onnellinen siitä roikkuvasta nahastaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vaa:
Synnytyksissä venyneen vatsan kutistaminen on asia, josta en ketään arvostelisi. Tietysti se, että rahaa kuluu paljon, mietityttää. Mutta jos joltain irtoaa noinkin iso summa tärkeään asiaan, mikäs siinä. Jos itselleni olisi tullut korjattavaa, olisin ehkä vähän kateellinen niille, keillä on varaa korjata. Ei sitä kateutta kuitenkaan toisen syyllistämiseksi pitäisi pukea.
Mutta arvostelisit kuitenkin jostain syystä lihoneen ja sitten laihtuneen ihmisen vatsanahan leikkausta?

joo
Ok, siinä tapauksessa aika hölmösti käyttäytyi. Vaikka toisaalta ymmärrän häntä, kuin myös sinua. Leikkaus toi sinulle hyvän olon, näin myös paremman itsetunnon, eikö? Kaveri voi hyvin ajatella leikkauksen tuomia riskejä, ei vaan osaa sitten kuitenkaan sanoa sulle suoraan sitä että välittää, ja on huolissaan. Jotkut ei vaan saa puhutuksi tunteistaan, vaikka muuten suorapuheisia olisivatkin.

Tuntuu vähän nuijalle selitellä itselle täysin vieraan ihmisen aivoituksia, mut tällainen mä olen, ajattelen asioita aina niin monelta kantilta. Ethän loukkaannu, vaikka kyselen ja kyseenalaistan?

Beep
Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär:
Kateellinen?

Voihan kaveri itsekin käydä poistattamassa roikkopussinsa, eikös, joten ei ehkä ole kyse kateellisuudesta (ei aina ole kyse kateellisuudesta joka asiassa)

Ehkä kaveri säikähti sitä, että arvomaailma olikin tässä asiassa niin erilainen?

joo
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Kateellinen?

Voihan kaveri itsekin käydä poistattamassa roikkopussinsa, eikös, joten ei ehkä ole kyse kateellisuudesta (ei aina ole kyse kateellisuudesta joka asiassa)

Ehkä kaveri säikähti sitä, että arvomaailma olikin tässä asiassa niin erilainen?
Tätä mä yritän ajaa takaa, en vaan osannut kiteyttää noin yksinkertaiseen muotoon :D

Beep
Kateellinen?

Tätä mä yritän ajaa takaa, en vaan osannut kiteyttää noin yksinkertaiseen muotoon :D

Väitätkö minua yksinkertaiseksi?

:LOL: ;) :D :p

joo
Kateellinen?

Väitätkö minua yksinkertaiseksi?

:LOL: ;) :D :p
:LOL: En suinkaan, vaan itseäni "hieman" vaikeaselkoiseksi.

Kateellinen?

Voi olla että kyse on tuostakin. Mehän emme tiedä kuinka suuri pussi ap:lla on ollut? Jos se oli tällainen niin kuin tuossa vasemmanpuoleisessa kuvassa on, niin tajuan ystävättären lausahduksen:

Mutta jos se taas oli tällainen, niin en tajua miten tuossa on kyse arvomaailmojen törmäämisestä?

Ja tuossa alemmassa kuvassa on kyse siis normaalipainoisen naisen kaksosraskauden aiheuttamista haitoista. Ymmärrättekö eron? Itse olen kokoajan ajatellut että ap:n vatsanahka oli miltei yhtä paha kun tuossa alemmassa kuvassa, jolloin ei todellakaan voida puhua pelkästään itsetunnon kohottamiseksi tehdystä leikkauksesta.

vaa
Mutta arvostelisit kuitenkin jostain syystä lihoneen ja sitten laihtuneen ihmisen vatsanahan leikkausta?
No en! :D Enkä rintojen korjaustakaan.

vieras
Mä olen jotenkin aina vastustanut kaikenlaisia kauneusleikkauksia. Mutta nyt kun itsellä alkaa olla ikää enemmän, jotenkin on vaan ajatusmaailma muuttunut. Kahden raskauden myötä lihoin melkoisesti ja maha repesi aika pahasti. Vatsanahka on siis etovan näköinen. En yhtään panisi pahitteeksi, jos joku kustantaisi mulle leikkausoperaation :) Toisen lapsen imetyksen jälkeen tissitkin ovat melkoiset mäyräkoirankorvat, joten silikonit voisi laittaa samalla kertaa ;)

No en! :D Enkä rintojen korjaustakaan.
Selvä :D Piti vain tarkistaa :)

Yhteistyössä