Kaveri arvosteli, kun kävin korjauttamassa vatsanahkan veitsen alla:o

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Mulla jäi raskaudesta sellainen kamala, roikkuva pussi (tiedätte varmaan), muuten pääsin hyvään kuntoon, mut se ällö pussi jäi. Kävin sitten oman fiilikseni/ulkonäköni parantamiseksi korjauttamassa sen. Nyt on ihana vatsa, parempi jopa kuin ennen raskautta:D Kehtaa taas lähteä rannallekin.

Kaverilta tuli aika yllättävää palautetta.. Käydään siis uimassa ja salilla yhdessä. Hän sanoi mulle suoraan, että tekoni oli arveluttava ja kielii huonosta itsetunnosta, en osaa hyväksyä ja pitää itseäni arvokkaana normaalina synnyttäneenä naisena. Olin että:eek:

Mä jotenkin toivoin, että olis ollut iloinen mun puolesta, kun mun oma olo koheni paljon, kun sain sen roikon pois. Tuli vähän paha mieli, enkä edes hehkuttanut sitä suuremmin, kerroin kun huomasi asian.. Hänellä on siis ihan samanlainen pussi kuin mulla ennen. Musta tuli nyt hänen silmissään ihan toisen luokan kansalainen, kun tuollaista tein.

Noh, ystävättäresi ei varmaankaan tajunnut millainen terveydellinen haittakin sellainen roikkuva nahka on. Ja ehkä hän oli vielä hiukan kateellinenkin.

Ole onnellinen että menit leikkaukseen, teit ihan täysin ymmärrettävän valinnan, en ymmärrä miksi siitä pitäisi tuntea huonoa omaatuntoa tai miksi sen pitäisi olla merkki huonosta itsetunnosta? :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kateellinen oli. Minkä verran maksoi ja kauanko kesti parantua tuosta korjausleikkauksesta?
hintaa mäkin tiedustelisin :whistle: ei mulla niinkään pahasti roiku tuo vatsa, mutta olis siinä kyllä kiristämisen varaa. napa on vaan joku epämääräinen ryppykasa....

joo
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
Ei kuulosta kaverilta, kun noin puhuu.
Miksei ystävälle saa sanoa mille tuntuu, tässähän olisi ollut mahdollisuus kunnon keskusteluun, korjata mm.väärät mielikuvat.
AP:lle kysymys edelliseen kommenttiini liittyen, olisiko ollut parempi että ystäväsi olisi päivitellyt asiaa muille kavereilleen selkäsi takana? Mun mielestä on vain hyvä että osataan sanoa suoraan. Kunnioitan sellaisia ihmisiä, jotka puhuvat suoraan.

nakku
Miksei ystävälle saa sanoa mille tuntuu, tässähän olisi ollut mahdollisuus kunnon keskusteluun, korjata mm.väärät mielikuvat.
Ai, että minusta Helena tuntuu, että sinulla on huono itsetunno ja et osaa hyväksyä ja pitää itseäni arvokkaana normaalina synnyttäneenä naisena???? Huh, onneksi et kuulu ystäväpiiriini, jos noin rumasti puhut.

joo
Ai, että minusta Helena tuntuu, että sinulla on huono itsetunno ja et osaa hyväksyä ja pitää itseäni arvokkaana normaalina synnyttäneenä naisena???? Huh, onneksi et kuulu ystäväpiiriini, jos noin rumasti puhut.
En puhu, ja jos sanoisinkin vastaavasta asiasta ilmaisisin sen toisella tavalla. Mä en vaan ymmärrä sitä ettei ystävälle voi puhua, mitä ystävyyttä se sellainen on?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kateellinen oli. Minkä verran maksoi ja kauanko kesti parantua tuosta korjausleikkauksesta?
hintaa mäkin tiedustelisin :whistle: ei mulla niinkään pahasti roiku tuo vatsa, mutta olis siinä kyllä kiristämisen varaa. napa on vaan joku epämääräinen ryppykasa....
Se varmaan vähän riippuu, että paljonko on korjattavaa. Mulla oli ihan sellainen kunnon pussi, mikä oli ihme, että pääsi tulemaan, koska muuten olen hoikka ja palauduin hyvin. Hintaa mun operaatiolle tuli n. 6000 euroa. Paraneminenkin riippuu, että paljonko on jouduttu operoimaan. Mä pidin sellaista tukevaa liiviä pari viikkoa. Täydelliseen paranemiseen meni ehkä 6 viikkoa.

vieras
Muakin harmittaa röllöni, mutta 6000 eurolle keksisin niin paljon kaikkea hauskempaa tekemistä kuin röllön poisto, että varmaan en raaskisi rahaa leikkaukseen käyttää :)

Onnea kuitenkin uudelle sileälle vatsallesi!

ap
AP:lle kysymys edelliseen kommenttiini liittyen, olisiko ollut parempi että ystäväsi olisi päivitellyt asiaa muille kavereilleen selkäsi takana? Mun mielestä on vain hyvä että osataan sanoa suoraan. Kunnioitan sellaisia ihmisiä, jotka puhuvat suoraan.
No juu,onhan se, mutta tämä ei nyt ollut pointtini.. Voisihan sitä hieman myös miettiä, mitä kommentoi ja miten. Minusta voisi olla tuollaisissa ja vastaavissa tapauksissa edes kohteliaisuudesta olla iloinen toisen puolesta, kun tietää, miten hyvä juttu se oli. Ainakin minä olisin, vaikka mielessäni ajattelisin mitä. Ei se kohteliaisuus ole keneltäkään pois..

kyllä todellakin tiiän miltä se roikkuva pussi näyttää...nyt kiinnostaakin pirusti tietää että paljonko sen korjaaminen maksoi ? Kerro pliis, kukaan ei koskaan sano hintaa niin on vähän huono suunnitella..

En puhu, ja jos sanoisinkin vastaavasta asiasta ilmaisisin sen toisella tavalla. Mä en vaan ymmärrä sitä ettei ystävälle voi puhua, mitä ystävyyttä se sellainen on?
Siis minä en ymmärrä että miten terveydellisen haitan poistaminen ja huono itsetunto liittyvät yhteen?

Kyllä näistä asioista voi ja pitääkin pystyä juttelemaan ystävien kanssa, mutta lähestymistapana se, että paastataan heti huonosta itsetunnosta ja siitä ettei pidä itseään arvokkaana synnyttäneenä naisena, on täysin väärä ja vain kertoo kuulijalle sen, että kyseessä on läpeensä kateellinen ihminen.

joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No juu,onhan se, mutta tämä ei nyt ollut pointtini.. Voisihan sitä hieman myös miettiä, mitä kommentoi ja miten. Minusta voisi olla tuollaisissa ja vastaavissa tapauksissa edes kohteliaisuudesta olla iloinen toisen puolesta, kun tietää, miten hyvä juttu se oli. Ainakin minä olisin, vaikka mielessäni ajattelisin mitä. Ei se kohteliaisuus ole keneltäkään pois..
Ymmärrän.
Oletko puhunut hänen kanssaan asiasta nyt jälkeenpäin? Mun mielestä sun pitäis myös pystyä sanomaan suoraan että loukkaannuit, voit yllättyä iloisesti.

nakku
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niinpä, paistaa kilometrien päähän, että ns. ystävä kateellinen. Ei tuossa tarvitse kiitollinen olla, että ei ole solvauksiaan mennyt selän takana esittämään, vaan tullut ihan päin naamaa mussuttamaan. Huonoa käytöstä!

Mäkin menisin
kyllä heti korjauttamaan tän mahani, mutta ensin haluan saada lapsiluvun täyteen ;) Mut ehkä sit 10v päästä.. jos alkais nyt jo rahaa säästämään?! :D

Kateellinen sun kaveris varmaan oli.

Yhteistyössä