Kaveri antaa lapselleen "raakoja" kaurahiutaleita aamusi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huomenta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikapuuroa pussista, ei mee liian kauan aikaa kun veden keittää ja heittää hiutaleiden joukkoon onnistuu ihan minuuttihiutaleillakin ei tartte edes olla niitä valmiita annos pusseja

No enpä ole koskaan kuullut penkkivellistä :o Mut eipä tuo hullummalta kuulosta ( kai :p )

Itse teen puuron aamuisin aina mikrossa ( vähäisyyden takia ) ja paljon nopeampi keino ku tuo tyttö herätessään ei malta odottaa kovin kauan että puuroa saa.

Alkuperäinen kirjoittaja erektus:
jesus bärkele. on muuten hyvää jukurtin kans raakat (?) hiutaleet.

Ja tätä muuten syötetään lapsille päiväkodissakin! Ite olen tutustunut siellä kyseiseen välipalaan! (siis aikuisena, töissä, en lapsena yli 30 vuotta sitten)

Voi ap,kyllä meidänkin lapsi syö moista mössöä aamupalaksi. Se on meillä nimeltään herkkua ja raaka-aineet on ne kaurahiutaleet,sokeri,kaneli ja maito. Meillä ei ole puuro kelvannut 2 ikävuoden jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja erektus:
jesus bärkele. on muuten hyvää jukurtin kans raakat (?) hiutaleet.

Ja tätä muuten syötetään lapsille päiväkodissakin! Ite olen tutustunut siellä kyseiseen välipalaan! (siis aikuisena, töissä, en lapsena yli 30 vuotta sitten)

Härregyyd. Totahan myydään ihan kaupassakin valmiina purkissa. Kyllä valiollakin on sellaisia jurgurtteja, joissa on hiutaleita.

<ei tämä voi oikeasti olla näin ihmeellinen juttu, siis hiutaleet jugussa/mysli. Ihan lapsuudestani asti olen näitä syönyt>

Siis aivan järkyttävää ap!

'heh heh' Päiväkodeissakin tarjotaan raakoja hiutaleita esim välipalaksi.

Useampaan kertaan oon tehny tällä ohjeella: Maustamatonta jukurttia, piimää, vaniljavahtoa (ehkä, ei pakko) kaurahiutaleita, leseitä. Ehkä loraus maitoa. Varsinki tulee hyvää jos jo aamusella laittaa hiutaleet likoamaan ja iltapäivällä valmistaa loppuun. Ja on muuten lasten herkkua!

..kaurahiutaleita,sokeria ja maitoa...nam nam..
Me mitään puuria koskaan syöty,vaan tätä "raakaa" versiota"
...kyllä joku aika sitten söin myös kun en muutakaan keksinyt

Samahan se on syökö ne hiutaleet keitettynä vaiko keittämättä.
Tuo penkkivelli on vanha keksintö. Jo oma äitini söi sitä lapsuudessaan.
Ja myslissäkin on kaurahiutaleita.
Ja ap kohisee nyt asiasta mistä ei tiedä hevon kukkua.
Ei aina kannata tuoda typeryyttään kirjoittamalla julki
:xmas:

itse oon syöny tota jo 70-luvulla ja meillä lapset pitää nyt herkkunaan.
sitä paitsi uskosin olevan aamupalana/välipalana/iltapalana terveellisempi kuin joku makea vanukas tai sokeriset murot tms.

Meidän lapsi syö tuorepuuroa aamu- ja iltapalaksi. Keitetty kaurapuuro ei maistu ja tuota tuorepuuroa on lapsen muutenkin helpompi syödä itse. Kaurahiutaleite, sosetta ja maustamatonta jogurttia sekaisin ja herkku on valmis :p

Yhteistyössä