Kaveri antaa lapselleen "raakoja" kaurahiutaleita aamusi

• Viestiketjun aloittaja huomenta
  • Ensimmäinen viesti
huomenta
maidon kans, kun kuulema ei oo aikaa keitellä puuroo ja kun ei muka osaa tehä siitä sopivaa. No, käyhän se tietysti niinkin että muksu kauhoo hiutaleita naamaan... tai sitten ei. kehtaa valittaa kun lapselle ei aamupala maistu.

tuli mieleen tuo typeryys nyt yhtäkkiä niin aattelin jakaa. nyt puuron keittoon lähtee tämä äiti.

Mun herkkua pienenä oli kaurahiutaleet joihin laitoin vähän suolaa. Mummolassa sai aina syödä :D

Mutta en mäkään kyllä aamupalaksi tuollaista tarjoaisi... Mikrossa on helppo tehdä puuro jos ei kattilalla jaksa/osaa (?!)

heh
no meillä muksut tykkää ainakin ns. tuorepuurosta, jossa on jugurttia johon on sekoitettu kaurahiutaleita ja leseitä. taitaa nalle-hiutalepurkin kyljessä olla ihan ohjekkin siihen

PS
Mäkin olen joskus syöttänyt lapsille raakoja hiutaleita. Tosin jogurttiin ja muussattuun banaaniin sekoitettuna ja olen antanut puolisen tuntia turvota ;). Herää kysymys miksei ystäväsi osta sit vaikka muroja tai tekis voileipää? No, kuten risella totesi, kukin tyylillään...

No mut sehä on "jätkänvellii"/"penkkivellii"...kaurahiutaleita,sokerii ja maitoo :p
Sitä on lapset syöny jo yli 20v sitte ja omatkii syö sitä välillä =)

Mites toi jonkun äitin tekee huonoks :eek: jos laps joskus aamupalaks syö muutaki ku puuroo??

Jep
Oi ihanaa, penkkivelliä! Me syötiin sitä aina aamusin, ja vieläkin joskus syön kun on hyvää.

Ennen kun älämölöilette mitään, niin yhtä lailla ne kaurahiutaleet on "raakoja maidon kans" mysliä syödessä.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
no meillä muksut tykkää ainakin ns. tuorepuurosta, jossa on jugurttia johon on sekoitettu kaurahiutaleita ja leseitä. taitaa nalle-hiutalepurkin kyljessä olla ihan ohjekkin siihen
Meillä kanssa usein syödään jogurttia ja kaurahiutaleita. Tykkäävätkin siitä paljon enemmän niin ja on kuituja enemmän ja terveellisempää. Ja pysyy muuten paremmin lusikassa, kuin pelkkä jogurtti. Aamu- ja iltapuuro keitetään mikrossa lautasilla.

pölö
Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Oi ihanaa, penkkivelliä! Me syötiin sitä aina aamusin, ja vieläkin joskus syön kun on hyvää.

Ennen kun älämölöilette mitään, niin yhtä lailla ne kaurahiutaleet on "raakoja maidon kans" mysliä syödessä.
Meillä kans syötiin paljon kenttävelliä aikoinaan

No mites mysli sitten? Raakoja hiutaleita pullollaan.....

Se on ihan sama onko ne hiutaleet keitetty vai ei.

Ja kuulkaa- meillä ei saa aamuisin puuroa ollenkaan :eek: voisin kyllä keitellä, mutta itse saisin kaiken syödä.

lapsuus mielessä
HIH..tuohan oli lapsuuden herkkua =) Täytyypi kokeilla mitä tykkää meidän muksut...ne onneks on jo niin isoja että voivat halutessaan ite laittaa jos maistuu..

tuuliannita
Alkuperäinen kirjoittaja huomenta:
maidon kans, kun kuulema ei oo aikaa keitellä puuroo ja kun ei muka osaa tehä siitä sopivaa. No, käyhän se tietysti niinkin että muksu kauhoo hiutaleita naamaan... tai sitten ei. kehtaa valittaa kun lapselle ei aamupala maistu.

tuli mieleen tuo typeryys nyt yhtäkkiä niin aattelin jakaa. nyt puuron keittoon lähtee tämä äiti.
50-luvun lopulla kasvaneena lapsena ja alati aamupalansa "penkkivellin" muodossa kuitanneena sanoisin, että penkkivelli on terveellisempi vaihtoehto kuin SUKLAAMUROT!
Penkkivellin sokerimäärää pystyy äiti valvomaan, suklaamuroissa se on aina vakio.

Työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
No mites mysli sitten? Raakoja hiutaleita pullollaan.....

Se on ihan sama onko ne hiutaleet keitetty vai ei.

Ja kuulkaa- meillä ei saa aamuisin puuroa ollenkaan :eek: voisin kyllä keitellä, mutta itse saisin kaiken syödä.
Niin, mysliksihän niitä keittämättömiä hiutaleita kutsutaan ;) Joskus mukana on pähkinää, joskus kuivattuja hedelmiä tai marjoja, mutta eniten siinä on hiutaleita...

Yhteistyössä