mistä ihmeestä sitä saisi kavereita 4,5v tytölle kun pihapiirissämme ei asu ainuttakaan saman ikäistä, päiväkotikaverit ovat lähinnä päiväkodissa ja useista yrityksistä huolimatta vanhemmat tuntuvat olevan kovin nihkeitä tutustumaan muihin saman päiväkodin vanhempiin jolloin myöskään lapset ei ole tekemisissä "vapaa-ajalla". olen itse töissä leikkipuistossa ja tiedän niiden toiminnan ja siellä toisinaan kavereitakin riittää mutta kun yrittää tutustua muihin aikuisiin niin tuntuu että ne tietyt "kuppikunnat" ovat jo muodostuneet eikä uusia jäseniä oteta
harmittaa hirveästi katsoa kun lapseni itkee että hänellä ei ole yhtään kaveria eikä hän tahdo lähteä päiväkodista kun kaverit jää sinne..
jotenkin tuntuu että olen huono äiti kun minulla ei ole verkostoa jossa olisi muita lapsia.. olen sosiaalinen luonne ja juttu kyllä luistaa muiden vanhempien kanssa siltikin kaikki kaverikontaktit jää puistoihin tms. olisi kivaa jos olisi sellaisia tuttuja joiden kanssa voisi sopia aina silloin tällöin ns. kaveritreffejä eli lapset saisivat leikkiä yhdessä jommankumman luona tai sitten nähdään puistossa tms. niin ja siis selvennykseksi jos joku sai väärän käsityksen, minä siis en ole niiin epätoivoinen että hyökkäilisin tuntemattomien ihmisten luokse kyselemään että "aletaaks olee kavereita!"
olisiko jollakulla ideoita tai vinkkejä tähän asiaan, tai jos jollain on sama ongelma niin eiku viestiä tulemaan vaan