kausi-influenssarokotuksesta

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Kuinka moni aiko lapselleen ottaa sen?
Mä annan lapseni itse valita ja 12v ainakin sanoi ettei ota.

Onko muuten vernpainetauti ja rytmihäiriöt krooninen sydänsairaus, joten kuuluuko mulle ilamienen influenssarokotus?
Mieshän saa kyllä sen automaatisesti.

Rollolainen
[QUOTE="vieras";27410386]En ota lapselle, kun käytössä olevassa rokotteessa on kohonnut narkolepsiariski.[/QUOTE]

wikö ne oleet sika-influensarokotteet, ei KAUSI-influenssa.

"mamma"
[QUOTE="vieras";27410386]En ota lapselle, kun käytössä olevassa rokotteessa on kohonnut narkolepsiariski.[/QUOTE]

Käytössä ei enää ole rokotteita joissa on narkolepsiariski, ainakaan suomessa. Ulkomailla kyllä rokotetaan edelleen samoilla rokotteilla.

"vieras"
[QUOTE="mamma";27410444]Käytössä ei enää ole rokotteita joissa on narkolepsiariski, ainakaan suomessa. Ulkomailla kyllä rokotetaan edelleen samoilla rokotteilla.[/QUOTE]

No toivottavasti tuossa kaupungin tiedotteessa on sitten virhe.

"mamma"
Tietenkin otan ja hankin lapselle myös. Mies ottaa myös. Ei ole mitään syytä olla ottamatta ja vaarantaa oma ja perheensä terveys. Näitä flunssia on aivan tarpeeksi, en kaipaa enää influenssaa lisäksi.

"mamma"
[QUOTE="vieras";27410506]Kyllä sitä Fluarixia on edelleen jaossa Suomessa useissa kaupungeissa.[/QUOTE]

No ei pitäisi olla alle 65-vuotiaille. THL ei suosittele sen käyttöä lapsilla tai työikäisillä. Se on sitten kaupungin ja asiakkaan välinen asia jos sen silti ottaa, suosituksesta huolimatta.

Rollolainen
onko sulla kelakortissa jotain korvausnumeroita sydän- ja verenpainetauteihin, jos on niin todennäköisesti kuulut riskiryhmään
Ei taida olla. taidna sittenkin kilauttaa manataian tk:n ja kysyä, sieltä mun tiedosita en näkee onko mulla mahdolisuus sihen rokotukseen. JA jos saan narkolespian ni ei se enää mitän haittaa... Mähän oon jo "ikäloppu" muutenkin

"mamma"
Ei taida olla. taidna sittenkin kilauttaa manataian tk:n ja kysyä, sieltä mun tiedosita en näkee onko mulla mahdolisuus sihen rokotukseen. JA jos saan narkolespian ni ei se enää mitän haittaa... Mähän oon jo "ikäloppu" muutenkin
Siis kyllähän kaikki saa sen kausi-influenssarokotuksen kun vaan käy lääkärissä hakemassa reseptin, menee apteekkiin ostamaan sen ja varaa sitten ajan terkkarille joka pistää sen. Ei se sen vaikeampaa ole.

Rollolainen
[QUOTE="mamma";27410627]Siis kyllähän kaikki saa sen kausi-influenssarokotuksen kun vaan käy lääkärissä hakemassa reseptin, menee apteekkiin ostamaan sen ja varaa sitten ajan terkkarille joka pistää sen. Ei se sen vaikeampaa ole.[/QUOTE]

juu tottakai mutta nyt olikin siitä "joukkorokotuksesta" kyse, jonka saa ilmaiseksi.

Rollolainen
[QUOTE="mamma";27410678]Käy THL:n sivuilla, siellä voit lukea mikä se kriteeri sille rokotuksen saamiselle on.
Influenssarokotukset
Siinä sulle linkki ;)[/QUOTE]
sepelvatimotauti on kroninen sydänsairaus, mielstäni se ei sano mitään, siksi haluan tarkistaa asian lääkäriltä.

Yhteistyössä