Kauppojen lapsiparkkipaikat ja kyylät kansalais"poliisit"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaa"

Vieras
Minun on ihan pakko kirjoittaa johtuen eilisestä kauppareissustamme:(

Mieheni ajoi lapsiperhe parkkiruutuun,
hänellä työvaatteet päällä sillä hän tuli suoraan töistä kuin taas minä joka jo olin tekemässä viikon isompia ostoksia marketista
(niin minulla ei autoa kun se oli miehellä).
Eikö siihen joko kansalais "poliisi" tullut pää punaisena huutamaan kuinka ne on tarkoitettu lapsiperheille,
mieheni ei kaikkea siitä raivoamisesta edes jaksanut kuunnella kun vaan totesi että hakee minut ja lapset kaupasta kun me ollaan menty sinne jo aijemmin.

Mitäpä tämä kansalais "poliisi" huutaa huutaa kuinka kaikki noin valehtelee ja kuinka sinulla on työvaatteetkin päällä niin en usko jne.
haistattelee ja huutaa.

Mieheni ei jaksanut kuunnella vaan jätti auton parkkiin ja marssi kauppaan etsimään minua ja lapsia kansalais "poliisin" jääden parkkialueelle huutamaan.

Saavuimme kaupasta hetken kuluttua pois ja tämä kansalais "poliisi" alkaa taas huutamaan mieheni nähdessään,
kysyin sitten siltä kansalais "poliisilta" että mikä ihmeen ongelma sulla oikeen on?

Kyseinen kyylä kansalais "pollisi " jotakin mutisi ja urputti ja piti turpansa kiinni kun mies pakkasi lapsiamme autoon :D

Mutta ei,
ei kyseinen kyylä kansalais "poliisi" anteeksipyyntöä osannut antaa vaikka tätä ehdottelin ;)
Mutisi vain jotain epämääräistä kuinka olemme törkeitä ja kuinka me olimme loukanneet häntä nyt ja kuinka meidän kuuluisi anteeksi pyydellä ja hän ei meiltä anteeksi tarvitse pyytää.

Mitäpä jos annetaan niihin parkkipaikkohin ajaa jokaisen autonsa ihan omantuntonsa mukaan ja pidettäisi vaan huoli omista asioista.

Niitä parkkeja kuitenkin tehty todella paljon ja en usko että kukaan nyt muuten vaan huvikseen siihen autoaan ajaa.

Tiedän jopa tapauksen ettei ole saanut inva merkkiä joten siksi on joskus ajaneet lapsiperheille suunnatuille parkkipaikoille.

Ne perheparkit on vaan suositus ei mikään laki, kuin sitten taas verrataan vastaavasti invapaikkoja.

Jos minulla on kiire, niin parkkeeraan kyllä lapsiparkkiin vaikkei minulla ole lapsiakaan.

Mikään laki ei tunne määritelmää "lapsiparkki" tai "perheparkki", joten mitään rangaistusta tuosta ei tule, eikä lakiakaan rikota.

Jos minulla on kiire, niin parkkeeraan kyllä lapsiparkkiin vaikkei minulla ole lapsiakaan.

Mikään laki ei tunne määritelmää "lapsiparkki" tai "perheparkki", joten mitään rangaistusta tuosta ei tule, eikä lakiakaan rikota.

Näinhän se on ;) Mutta kyllä silti uskoisin ettei kukaan nyt tarkoituksella etsimällä etsi lapsipaikkaa autolleen ,eiköhän se ilman lapsia ole sama mihn auton jättää :)

ihan loistava tyyppiesimerkki suomalaisesta käyttäytymisestä. En siis yleistä, mutta totean silti, että tämä on hyvin tyypillistä juuri tässä maassa - kyttääminen. Monet muualta tulleet toteavat, että eihän tääällä edes tarvittaisi poliisia. Kyllä on aina joku superkansalainen silmät selässä vähintään kyräilemässä kuinka joku pelaa omaan pussiinsa.

[QUOTE="hmm";29543165]Eikö sinulla ole muuta sisältöä elämässä?[/QUOTE]
Eikö se nyt kuitenkin ole parempi, että me typerät ajotaidottamat naisihmiset joilla on kyydissä neljä viereistä autoa ovella kolhivaa lasta, saavat ajaa siihen leveämpään ruutuun. Eikä ne kurittomat kakaratkaan voi juosta edes auton alle parkkipaikalla kun pääsevät suoraan kauppaan itkemään karkkihyllylle

• Tykkää
Reactions: Gaijin
[QUOTE="hmm";29543165]Eikö sinulla ole muuta sisältöä elämässä?[/QUOTE]

On paljonkin, en mä siellä parkkipaikalla kyttää ja vaani ihmisiä?!:laugh:

Miksi se sanominen teitä häiritsee, jos kerran mielestänne olette oikeutettuja noita parkkeja käyttämään?

Jos sinulla on kiire niin etuiletko myös jonossa kun eihän siinä mitää lakia rikota :stick:

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
On paljonkin, en mä siellä parkkipaikalla kyttää ja vaani ihmisiä?!:laugh:

Miksi se sanominen teitä häiritsee, jos kerran mielestänne olette oikeutettuja noita parkkeja käyttämään?

Mua ei ainakaan häiritse yhtään, ei sitä kiireessä edes huomaa jos joku on avautumaisillaan.:xmas:

Invapaikoille ei tohdi sentään ajaa!

Minua häiritsee perhepaikoille ajavista lapsettomista ainoastaan sellaiset, jotka tekevät autosta ulos tulleessaan kaikille lähellä kulkeville ilmeellään ja eleillään selväksi, että "haa, tähänpä ajoin, näittekö?!"

Ja sitten ketuttaa paikallisen CM:n invapaikoille kurvailet mustalaiset.

Ja sitten ihan yleisesti ärsyttää jotkut Audi-kuskit, jotka kuvittelevat ajavansa miljoonan Ferrarilla, vaikka ajavatkin vain nololla tusina-autolla, jollainen on nykyisin jokaisella takahikiän tarjallakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29543175:
Eikö se nyt kuitenkin ole parempi, että me typerät ajotaidottamat naisihmiset joilla on kyydissä neljä viereistä autoa ovella kolhivaa lasta, saavat ajaa siihen leveämpään ruutuun. Eikä ne kurittomat kakaratkaan voi juosta edes auton alle parkkipaikalla kun pääsevät suoraan kauppaan itkemään karkkihyllylle

Täälä ne paikat ei sunkaan oo lähellä ovia. Täytyy kävellä pidemmältä kuten muidenkin. Ohan ne ruudut toki helpompia lapsen kanssa kun tavalliset.

:D ai tämmösiäkin on olemassa :D oliko se palkattu siihen kaupan puolesta? Oliko mies vai nainen ja oliko hänellä reppu täynnä lapsia vai mikä just siinä paikassa noin kovasti ärsytti?

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29543264:
Ai, minä olen nähnyt vain ovien läheisyydessä olevia perhepaikkoja... Mitä järkeä niitä on kauas laittaa :O

Kaipa perimmäin tarkoitus on se, että se viereinen mersun kylki säilyis ehyenä.:D

Pakko sanoa, että perheparkit on ihan oikeasti sitä varten, että lapset eivät kolhi muiden autoja ja ne lapset saadaan mahdollisimman turvallisesti pois sieltä parkkihallista/paikasta. Ei ne ole huvikseen tavallista isompia tai lähellä ovia. Kolmen lapsen äiti varmaan ihan mielellään puikkelehtii jostain kaukaa vaarantaen samalla lapsensakin, kun joku kiireellinen emäntä on vienyt perhepaikan. Kyllä katsoin aika ilkeästi erään kaksipaikkaisen urheiluauton omistajaa, joka parkkeerasi lapsiparkille. Ei tosin se laitonta ole, mutta erittäin törkeää.

Lapset avaavat ovia välillä vähän huolimattomasti (kolhivat helposti vieressä olevia alueita) = siksi isot parkit ja ihan oikeasti noilla parkkialueilla on tosi huolettomia ajajia, jotka eivät tosiaan katsele pieniä lapsia yrittämässä selvitä kaupan oville.

Älkää siis viekö lasten parkkeja ja vaarantako näin heidän henkiään.

Minua häiritsee perhepaikoille ajavista lapsettomista ainoastaan sellaiset, jotka tekevät autosta ulos tulleessaan kaikille lähellä kulkeville ilmeellään ja eleillään selväksi, että "haa, tähänpä ajoin, näittekö?!"

Ja sitten ketuttaa paikallisen CM:n invapaikoille kurvailet mustalaiset.

Ja sitten ihan yleisesti ärsyttää jotkut Audi-kuskit, jotka kuvittelevat ajavansa miljoonan Ferrarilla, vaikka ajavatkin vain nololla tusina-autolla, jollainen on nykyisin jokaisella takahikiän tarjallakin.

Ajattelitko tosiaan, että joku ihan oikeasti ylpeilisi sillä, että ajoi "perheparkille"? Olisiko sinusta epätavallisen ilmeilyn syy ehkä se, että perheelliset usein vilkuilevat ympärilleen aika näkyvästi, jos joku auto meinaa ajaa heidän lastensa päälle. Ehkä se on vaan sinun ajatusmaailma, joka ajattelee, että tämä perheellinen "ylpeilee" sillä hienolla paikallaan.

Ikean parkkaipaikalla.... Pysäköimme perheruutuun ja takana tuleva auto jäi viereen ja (nais)kuski veivas ikkunan auki ja alkoi rähjäämään, missä lapset? Vauvan pää kun ei näkynyt kopasta ulos asti. Näytin keskaria huutajalle.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Ikean parkkaipaikalla.... Pysäköimme perheruutuun ja takana tuleva auto jäi viereen ja (nais)kuski veivas ikkunan auki ja alkoi rähjäämään, missä lapset? Vauvan pää kun ei näkynyt kopasta ulos asti. Näytin keskaria huutajalle.

Ai kamala.:laugh:

Oi noita aikoja!!!=)

Ootas hetki niin et enää kehtaa tehdä mitään tuollaista. Takapenkillä tapittaa muuten hyvin hämmästynyt silmäpari, vaatimassa selitystä asiaan jos toiseenkin, koita siinä sitten keksiä tekosyitä.:D
Been there.:ashamed:

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Eikö tässä tapauksessa huutava lapsiparkkikyylä ollut loppujen lopuksi ap:n kannalta hyvä asia? Vaikka kyylä erehtyikin, niin jostakin ikävästä kokemuksesta sekin oli mittansa saanut täyteen? Ja käytti sitten koko keuhkovolyymista pitääkseen lapsiperheiden puolia?

Kyylä erehtyi, mutta se että te arvostelette häntä olemalla yhtä tyhmiä ja vaatimalla anteeksi pyytämistä, ei todellakaan anna ap:lle parempaa syytä arvostella kyylän asennetta. Huutaminen ei ole fiksua, mutta ap olisi voinut kiittää kauniisti kyylän taisteluatahtoa perheparkkien asianmukaisen käytön puolustajana.

IHmiset tyyntyvät aia nopeasti, jos vaan sanoo kiitos.

Eikö tässä tapauksessa huutava lapsiparkkikyylä ollut loppujen lopuksi ap:n kannalta hyvä asia? Vaikka kyylä erehtyikin, niin jostakin ikävästä kokemuksesta sekin oli mittansa saanut täyteen? Ja käytti sitten koko keuhkovolyymista pitääkseen lapsiperheiden puolia?

Kyylä erehtyi, mutta se että te arvostelette häntä olemalla yhtä tyhmiä ja vaatimalla anteeksi pyytämistä, ei todellakaan anna ap:lle parempaa syytä arvostella kyylän asennetta. Huutaminen ei ole fiksua, mutta ap olisi voinut kiittää kauniisti kyylän taisteluatahtoa perheparkkien asianmukaisen käytön puolustajana.

IHmiset tyyntyvät aia nopeasti, jos vaan sanoo kiitos.

Kiittää vielä kun haukkuu mahdollisesti kirosanoin :O

Yhteistyössä