Kauppojen lapsiparkkipaikat ja kyylät kansalais"poliisit"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="harmaa";29543031]

Niitä parkkeja kuitenkin tehty todella paljon ja en usko että kukaan nyt muuten vaan huvikseen siihen autoaan ajaa.

[/QUOTE]

Kyllä muuten ajaa. Meidän prismassa on ihan sääntö eikä poikkeus, että niille lapsiperhepaikoille tunkee kaikki 18-vuotiaista perheettömistä vanhuksiin. Ja sit äiti kolmen lapsen kanssa taiteilee jostain pikkuparkkilävestä ne mukulat ulos ja raijaa ne toiselta puolelta parkkialuetta kauppaan peläten että joku kaahaa sen 4 vuotiaan liiskaksi samalla kun kannat yhtä kaukalossa ja pidät toista kädestä kiinni. Mut hei, kun Peralla 44 v on OIKEUS ajaa lapsiperheparkkiruutuun kun meni yksin kauppaan ostamaan tupakkaa. Viis muista... viis velvollisuuksista, hyvistä käytöstavoista jne..

Minusta on ihan ok räkäistä tälläisten ihmisten auton sivulasiin ja ovenkahvaan. Kjäh kjäh

Me jätettiin aikoinaan auto eräässä kauppakeskuksessa usein juuri siihen invalidipaikkojen viereen, koska se oli myös iso ruutu ja kerran kun istuin lapsen kanssa autossa sain seurata kun vanha pariskunta tuli siihen naama norsun vitulla ja alkoi kontata auton vieressä ja etsiä maasta sitä invalidimerkkiä. Naureskelin autossa niiden touhuille ja kun tajusivat virheensä poistuivat kauppaan hyvin vikkelään.

En ees ilkeisi ajaa tuollaiseen paikkaan ilman lapsia. Sehän on vaan merkki siitä, ettei osata parkkeerata siihen tavallisen kokoiseen ruutuun. Tän kun sanoo sille keski-ikäiselle ukolle audissaan/volvossaan niin taatusti kilahtaa (tai no, en ole kokeillut) Saattaa jopa ensi kerralla parkkeerata koslansa muualle. Joskus toki tekisi mieli kysyä, että onko unohtanut jotain, siis ne lapset sinne kotiin. En vaan viitsi vaivautua, kait ne ei vaan tosiaan osaa parkkeerata kapeampaan ruutuun. Mutta kait ne jotkut on vaan niin kateellisia, jos joillain muilla on joku pienikin etuoikeus. Vaikka tosiasiassa kyseessä on vaan turvallisuus.

Tämä aihe huvittaa minua suuresti. Ei siinä, jos ja kun (ja moni näin tekeekin) ajaa ihan tieten tahtoen perheparkkiin ilman sitä perhettä... siinähän ajaa sitten. Mutta että se tosiaan tehdään isoin elein ja naureskellen, että vein tässä jonkun lapsiperheen parkkipaikan.

Niin... anteeksi, mutta mikä järki? Jos kauppias on halunnut ajatella lapsiperheitä, niin se on joidenkin mielestä ihan käsittämättömän väärin. Miksi? Ja kun lukee keskusteluja tästä, niin se herättää uskomattomia tunteenpurkauksia ja nimenomaan lapsiperheitä kohtaan.

Okei. Siis parkkipaikan koon takia Prismoissa on aina helevetin kiukkuisia äitejä lapsikatraan kanssa. Kävelkää Siwaan lapsienne kanssa niin ketään ei kolhita eikä paineet nouse jo ennen kauppaan astumista.

Tavalliset parkkiruudut on liian ahtaita, siksi moni varmaan ajaa autonsa leveämpään ruutuun. Olen myös nähnyt kuinka toyotaan menevä isä sanoo jälkikasvulleen että nyt ei tarvii varoo ovia, kun vieressä oli bemari.
Että ihan itse lapselliset omalla käytöksellään saavat muut vaikuttamaan "ylimielisiltä" jos kehtaavat perheparkkiin pysäköidä. Jos ette saa kersojanne pidettyä hengissä parkkipaikalla, jättäkää heidät kotiin. Tollanen rähjääminen ja kyttääminen on aivan järkyttävää ja kertoo näiden ihmisten pienenpienestä elämästä ja sen sisällön puuttumisesta.
Ja ei, en pysäköi perheruutuun.

Tavalliset parkkiruudut on liian ahtaita, siksi moni varmaan ajaa autonsa leveämpään ruutuun. Olen myös nähnyt kuinka toyotaan menevä isä sanoo jälkikasvulleen että nyt ei tarvii varoo ovia, kun vieressä oli bemari.
Että ihan itse lapselliset omalla käytöksellään saavat muut vaikuttamaan "ylimielisiltä" jos kehtaavat perheparkkiin pysäköidä. Jos ette saa kersojanne pidettyä hengissä parkkipaikalla, jättäkää heidät kotiin. Tollanen rähjääminen ja kyttääminen on aivan järkyttävää ja kertoo näiden ihmisten pienenpienestä elämästä ja sen sisällön puuttumisesta.
Ja ei, en pysäköi perheruutuun.

Kun olen qashqailla liikkeellä, pysäköin vähän kauemmas. Ja tilaa riittää aina! Yksin voin hyvin kävellä sieltä vähän kauempaakin, ei tarvi helvata tunkea sen maasturin kanssa sinne ahtaimpaan väliin. Ja jos se tavallinen parkkiruutu on sulle ahdas, niin arvaappa kuinka ahdas se on sille jonka täytyy saada sieltä esim. kaukalo tai pieni taapero ulos ja sisään. Huoh tätä ihmisten typeryyttä.

Eikä se ole vanhemmasta kiinni, että parkkipaikat tutkitusti ovat vaarallisia paikkoja, etenkin pikkulapsille. Jos vanhemmalla on useampi kuin yksi lapsi messissä, tilanne on aina haastavampi. Jos kauppias on halunnut TURVALLISUUDEN nimissä asettaa lapsiperheille omat tilavat paikat oven läheisyyteen, sitä tulisi hieman kunnioittaa eikä ajatella vaan omaa napaa.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
TURVALLISUUDEN Nimissä.... Jos suomalaiset kakarat on nykyään niin vitun tyhmiä ettei edes parkkihallissa voi sitä sähläämistä lopettaa niin jääkööt alle... Kasvatus kunniaan

Alkuperäinen kirjoittaja äiti itsekin;29544002:
Kun olen qashqailla liikkeellä, pysäköin vähän kauemmas. Ja tilaa riittää aina!

Ai siellä ei toimi sama systeemi kuin täällä. Aina kun jättää auton johonkin kauemmas, että on tilaa, niin varmuudella siihen on jonkun pitänyt parkkeerata viereen vaikka ympärillä ei ole juuri muuta kuin pelkkiä tyhjiä ruutuja. Epäilen, ettei monetkaan osaa parkkeerata, jos heillä ei ole joku auto siinä vieressä :headwall: Tulee mieleen, kun kerran tehtiin noin, että mentiin perimmäiseen nurkkaan, että on tilaa saada kuopus ulos turvakaukalossaan. Takaisin tullessa joku valopää oli parkkeerannut ihan kylkeen kiinni, oli pakko siirtää autoa, että sai takapenkin oven auki tarpeeksi, että sai kaukalon takaisin sisään.

Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin;29543089:
ihan loistava tyyppiesimerkki suomalaisesta käyttäytymisestä. En siis yleistä, mutta totean silti, että tämä on hyvin tyypillistä juuri tässä maassa - kyttääminen. Monet muualta tulleet toteavat, että eihän tääällä edes tarvittaisi poliisia. Kyllä on aina joku superkansalainen silmät selässä vähintään kyräilemässä kuinka joku pelaa omaan pussiinsa.

Miksi sitten vaikka monet lapset kärsii ja jopa kuolee niin kuin Erika, kun kukaan ei puutu? Itse ainakin olen sitä mieltä, että ihmisten pitää olla kiinnostuneita toisten asioita, elämme kuitenkin yhteiskunnassa. Olemme jokainen osa sitä, eikä vain viranomaiset.

Miksi niille kakroille ei voi opettaa ettei kolhita autoja?? Ja sinkkuna isomunaisena vedän aina vahinkoruutuun. Kun ammattiYHt alkaa valittaa on helppo muistuttaa että käyn töissä maksaakseni sossupummien rahat.

Yhteistyössä