Kauppareissuista???

• Viestiketjun aloittaja LaMamanMorbid
  • Ensimmäinen viesti
LaMamanMorbid
Tuli nyt yhdestä sun toisestakin avauksesta mieleen, että onko olemassa ihmisiä, vanhempia, jotka käyvät yleensä kaupassa yksin, ilman toisen vanhemman seuraa ja lapsia???? Näin siis pääsääntöisesti..

:wave:

"Heh"
Jos on mahdollisuus niin ehdottomasti. Saa nopeammin, tehokkaammin ja rennommin homman hoidettua kun ei tarvi keskittyä mihinkään muuhun.

Käytännössä ehkä 1/3 kauppareissuista teen yksin ja muuten on lapset mukana.

"hmm"
välillä on kiva käydä yksin haahuilemassa ja tuijottamassa jokaisen siivousainepullon hitaasti läpi, mutta yleisesti tykkään eniten käydä kaupassa puolison kanssa.

"..."
Jos vaan pääsen, ehdottomasti menen yksin. Muuten lasten kanssa, mies ei näe mitään hohtoa kaupassa käymisessä, joten sitä ei mukaan saa, tarvittaessa käy nopeasti yksin.

2lapsenmami
Minä käyn pääsääntöisesti lasten kanssa, kun mies on töissä. Jos täytyy tehdä esim. viikon ruokaostokset, niin silloin mennään kyllä koko porukka kauemmas Prismaan, koska vain miehellä on ajokortti. Kyllä mä eilen illalla kövin ihan yksin. Jos tahon shoppailla vaatteita, niin yleensä meen sitten joko aivan yksin tai otan kuopuksenn (7kk) vaunuihin mukaan nukkumaan. :)

Njoo
En vaan tajua miksi sinne pitää koko perheellä lähteä, pentulauman mekastamaan, juoksemaan ja kiipeilemään hyllyissä ja kassahihnalla.
Kaiken huipuksi vielä joskus kahdeksan aikaan illalla. Milloin nämä pikkulapset oikein pääsevät iltatoimille ja nukkumaan?

Useimmiten käyn "yksin" lapsen kanssa tai joskus myös ilman lasta.

Päästään paljon helpommalla kun käyn ohimennen päivällä kaupassa, miehen ei tartte lähtee kauppaan työpäivän jälkeen. Mies ei muutenkaan jaksa kaupoissa pyöriä ja mä taas olen sellainen pähkäilijä että mietin viikon kumpaa maitoa otan.

Ja jos tuon lähettää yksin kauppaan niin menee korkeintaan lähikauppaan ja tarvitsee yksityiskohtaisen kauppalapun (jota ei suostu ottamaan esiin kaupassa kun oon taas piirrellyt siihen).

Mä käyn lasten kanssa prismassa kun mies on töissä. Siinä kuluu aikakin kivasti kun tekee jotain. Viikonloppuisin saatetaan käydä yhdessä.

Käydään kuitenkin vähän kaikissa kokoonpanoissa tilanteen mukaan (jompikumpi yksin/toisen tai molempien lasten kanssa jne), mutta pääasiassa edm.

"Veera"
Kahden lapsen kanssa oli nopeampaa käydä koko porukalla, kun siellä prismassa on niin helkkariati sitä kävelemistä
Niin oli nopeempaa että toinen ottaa makaroonit ja riisit sillä aikaa kun toinen hakee kahvit ja sokerit ja toinen ottaa hedelmät ja toinen vihannekset jne. Tietysti lasten autoon pakkaaminen hidasti sitä hommaa muttei ratkaisevan paljon.
Kolmas lapsi on nyt kohta 5kk ja hän on käynyt prismassa vissiin kolme kertaa tähän mennessä. Nyt on paljo nopeampaa (ja mukavampaa) käydä ittekseen kaupassa tai vaihtoehtoisesti ottaa vain yksi lapsi mukaan jolloin voidaan yhdessä miettiä mitä ruokaa ostetaan.

En vaan tajua miksi sinne pitää koko perheellä lähteä, pentulauman mekastamaan, juoksemaan ja kiipeilemään hyllyissä ja kassahihnalla.
Kaiken huipuksi vielä joskus kahdeksan aikaan illalla. Milloin nämä pikkulapset oikein pääsevät iltatoimille ja nukkumaan?
Kuinka monen lapset on oikeasti tällaisia? Kuuluvat varmaan vähemmistöön koska itse en ole kaupoissa moisiin "apinalaumoihin" törmännyt.

Yhteistyössä