L
Lunatic
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Joo ja hän tietysti tarkoitti pää punaisena "nyt perkele turpa kiinni" huutamista :xmas:
Ei ne lapset kuule rikki mene vaikka joskus noinkin rääkäsis.
Kokeile vaikka.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Joo ja hän tietysti tarkoitti pää punaisena "nyt perkele turpa kiinni" huutamista :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:No en yhtään ihmettele että lapsi käyttäytyy noin, kun äiti antaa mallia :headwall:
Okei
:headwall:
Näitä mä en kaivannu, vaan nimenomaa neuvoja miten välttää tämmöset tilanteet!
Lopetat sen raivoamisen. Hyvin yksinkertaista. Jos muksu kiukkuaa, ei se kauaa jaksa kun jätät sen noteeraamatta.
Hmm... mä selitin ensin siististi, miksi sen jätskin menetti. Ja tyttö vaan ulvoo ja ulvoo. Olin noteeraamatta tota kiukkua n 15-20 min ja se vaan sillä konstilla ylty.
Yltyyhän se kun hakee sitä huomiota ja siinähän tyttö sitten lopulta onnistuikin. Luuletko että sinun käyttäytyminen jotenkin auttoi tilannetta? Tuskin. Olisit antanut ulvoa niin kauan että olisi kyllästynyt.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:No voi lässynlässyn, samaa soopaa tuli 3 vuotta sitten että "odotas kun lapsesi on 2-vuotias ja uhmaiässä" Tässä ei kuitenkaan ole kyse minun lapsiluvustani tai heidän iästään, ap ja muutkin raivohullut voivat soittaa vaikka perheneuvolaan ja kysyä että miten tuossa tulisi käyttäytyä ja sama ohjeistus tulee joltain psykologiltakin, että se vanhemman raivoaminen ei auta yhtään - vai kyselettekö sitten psykologeiltakin että montako lasta ja minkä ikäisiä hänellä on?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:No voi lässynlässyn, samaa soopaa tuli 3 vuotta sitten että "odotas kun lapsesi on 2-vuotias ja uhmaiässä" Tässä ei kuitenkaan ole kyse minun lapsiluvustani tai heidän iästään, ap ja muutkin raivohullut voivat soittaa vaikka perheneuvolaan ja kysyä että miten tuossa tulisi käyttäytyä ja sama ohjeistus tulee joltain psykologiltakin, että se vanhemman raivoaminen ei auta yhtään - vai kyselettekö sitten psykologeiltakin että montako lasta ja minkä ikäisiä hänellä on?![]()
No tuotanoin, minusta raivoominen on ihan normaalia ja inhimillistä. Terveempiä lapsia niistä kasvaa joiden kotona joskus raivotaankin ja näytetään vitutus, kuin sellasissa viilipyttykodeissa jossa tunteenilmaisu on sallittua vain terapeutin välityksellä.
En edes ymmärrä miksi ap nyt on pahoillaan asiasta, vain elämää ei sen enempää! =)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:minusta tuntuu että kouluikäisellä on pahempia raivareita,kuin esim.3veellä.itse olisin varmaan tehnyt samoin,kuin ap.
.
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:Luinkos mä ny huonosti, ku en huomannu et mihis se sun miehesi meni? Sehän olis voinu mennä huutavan lapsen kanssa pihalle odottamaan.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:Kannattaa jättää äiti täydellisen (=Emilyn) kommentit omaan arvoonsa, kun 3v on pikkasen eri asia kuin ekaluokkalainen.
Et oo kyllä ainut, tuommoisia tilanteita sattuu monelle muulle, onneks jotkut siellä kaupassakin ymmärtää, varsinkin samanikästen lasten vanhemmat.
Muutaman kerran oon kans ärähtäny esikoiselle sen käyttäytymisestä kaupassa ja siksi on välillä jäänyt kotiakin. Ja jos esim. on karkkipäivä tai joku muu kiva juttu tulossa, pitää kiristääEli hyvällä käytöksellä ansaitaan palkinto.
Eniten ärsyttää mummot kaupassa, kerranki esikoinen halus ottaa autokärryt (ja olin aiemmin sanonut et nyt niitä ei oteta, kun käydään vaan nopeasti hakemssa maitoa) ja se kinus siinä kärryjen kohalla ja heittäyty lattialle. Lähdin sit jatkamaan matkaa ja huutava poika jäi ihmettelemään ja juos perään. Hetken päästä meijän perässä kulki joku mummeli ja pysäytti meidät ja oli raahannut meille ne helvetin autokärryt. Poikahan kiipes innoissaan kärryihin, mä sanoin mummolle et en ota kärryjä. "No poika on jo kyydissä". Lähdin vaan kävelemään ja mummo työnteli autokärryjä maito-osastolle asti :ashamed: Vähän hävettää näin jälkeen päin, mut olin niin tuohtuneena siinä..
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:No voi lässynlässyn, samaa soopaa tuli 3 vuotta sitten että "odotas kun lapsesi on 2-vuotias ja uhmaiässä" Tässä ei kuitenkaan ole kyse minun lapsiluvustani tai heidän iästään, ap ja muutkin raivohullut voivat soittaa vaikka perheneuvolaan ja kysyä että miten tuossa tulisi käyttäytyä ja sama ohjeistus tulee joltain psykologiltakin, että se vanhemman raivoaminen ei auta yhtään - vai kyselettekö sitten psykologeiltakin että montako lasta ja minkä ikäisiä hänellä on?![]()
no voi lässynlässyn. missä kohtaa ap arveli oman raivoamisensa auttavan tilannetta? miksi itse lässytät monta kertaa samaa vastausta kysymykseen, jota kukaan ei edes kysynyt? ap varmasti tietää, että hillitä itsensä pitäisi, ja minusta näyttikin aloitusviestissään kysyvän, että MITEN NE OMAT HERMOT SAISI TUOLLAISESSA TILANTEESSA PIDETTYÄ KURISSA?
hyvin huomaa aina sun kotitilanteen muutokset, kun jokainen viestisi alkaa olemaan pelkkää vi**uilua, muuten. mutta pakko kai se jossain on päteä..
ap:lle kaikki ymmärrys!
Alkuperäinen kirjoittaja Plääh:Miks ihmisten pitää siellä kaupassa alkaa edes töllistelemään jos jonkun lapsi saa tollasen kohtauksen... Silmät pyöreenä ihmetellään ja huokaillaan, ärsyttävää!!! Se on kuitenkin ihan normaalia ja varmaan jokaisella lapsella noita raivokohtauksia tulee ihan julkisillakin paikoilla. En minä ainakaan ala pällistelemään ja voivottelemaan jos kaupassa tollanen tilanne tulee vastaan, eiköhän se äiti tai isä tilanteen yritä hoitaa ihan itse, antakoon sitten vaikka lapsen huutaa koko reissun ajan jos ei muu auta.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Vitutuksen voi näyttää muullakin tavalla kuin raivoamalla, tosi surullista että jotkut eivät osaa ilmaista tunteitaan ilman hulluuskohtauksia. Kyllä minunkin tyttö näkee jos äiti hermostuu tai suuttuu, mutta ei mun tarvitse sille karjua ja kiroilla silloinkaan.
Sä voisit kokeilla kuinka vapauttava tunne on, kun karjuu pahatolot sisältä pois. Ei sitä tarvitse tehdä lasten kuullen, jos ei halua, mutta mielestäni huutamisessa ei ole mitään pahaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:Kannattaa jättää äiti täydellisen (=Emilyn) kommentit omaan arvoonsa, kun 3v on pikkasen eri asia kuin ekaluokkalainen.
Et oo kyllä ainut, tuommoisia tilanteita sattuu monelle muulle, onneks jotkut siellä kaupassakin ymmärtää, varsinkin samanikästen lasten vanhemmat.
Muutaman kerran oon kans ärähtäny esikoiselle sen käyttäytymisestä kaupassa ja siksi on välillä jäänyt kotiakin. Ja jos esim. on karkkipäivä tai joku muu kiva juttu tulossa, pitää kiristääEli hyvällä käytöksellä ansaitaan palkinto.
Eniten ärsyttää mummot kaupassa, kerranki esikoinen halus ottaa autokärryt (ja olin aiemmin sanonut et nyt niitä ei oteta, kun käydään vaan nopeasti hakemssa maitoa) ja se kinus siinä kärryjen kohalla ja heittäyty lattialle. Lähdin sit jatkamaan matkaa ja huutava poika jäi ihmettelemään ja juos perään. Hetken päästä meijän perässä kulki joku mummeli ja pysäytti meidät ja oli raahannut meille ne helvetin autokärryt. Poikahan kiipes innoissaan kärryihin, mä sanoin mummolle et en ota kärryjä. "No poika on jo kyydissä". Lähdin vaan kävelemään ja mummo työnteli autokärryjä maito-osastolle asti :ashamed: Vähän hävettää näin jälkeen päin, mut olin niin tuohtuneena siinä..
No hei, ihan mahdollista, että 3-vuotiaan äiti tietää, ettei menetä hermojaan ekaluokkalaisen kanssa ja varmasti teini-ikäkin mietitty valmiiksi, että siitä selvitään, kun ei vaan menetä hermojaan.![]()
Mulla yleensä pysyy hermot kurissa, mutta on mullaki noita tähtihetkiä, jolloin loistan huutavan äidin roolissa. Esikoinen on hankalin, kuten jo aiemmin kerroin. Samat asiat saa toistaa joka päivä, tietää mitä ei saa tehdä ja miksi ei saa tehdä ja tekee silti. Puhe ei auta aina, vaikka kuinka rauhallisesti ja selkeästi keskustelisin pojan kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja piina:Sä voisit kokeilla kuinka vapauttava tunne on, kun karjuu pahatolot sisältä pois. Ei sitä tarvitse tehdä lasten kuullen, jos ei halua, mutta mielestäni huutamisessa ei ole mitään pahaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:Alkuperäinen kirjoittaja tä..:minusta tuossa ei nyt ollut kyllä äidissä vika. Vaan tyttö jo noin iso ja käyttäytyy noin, uhmaa. Ja aivan oikein teit kun et jäätelöä antanut! Ja kyllä sitä välillä hermostuu toisetkin ja varsinkin tuollaisissa tilanteissa kun ei todella puhe mene perille. Tuosta käytöksestä olisi pitänyt antaa kunnon aresti tytölle päälle... ja selittää että, tälläsiä tilanteita ei saa tulla toiste. Ja kuinkas pikku veljen suu??
Joo, tyttö on tosiaankin kotiarestissa tottelemattomuudesta. Ymmärtää itekin, miksi. Anteeksi pyydettiin molemmin puolin tyhmää käytöstä.
Pikku-ukko selvis loppujen lopuksi vähällä. Hampaat ei ainakaan heilu suussa, pikkusen aristaa painettaessa. Huulessa kunnon reikä ja turvotus
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:Kannattaa jättää äiti täydellisen (=Emilyn) kommentit omaan arvoonsa, kun 3v on pikkasen eri asia kuin ekaluokkalainen.
No hei, ihan mahdollista, että 3-vuotiaan äiti tietää, ettei menetä hermojaan ekaluokkalaisen kanssa ja varmasti teini-ikäkin mietitty valmiiksi, että siitä selvitään, kun ei vaan menetä hermojaan.![]()
Mulla yleensä pysyy hermot kurissa, mutta on mullaki noita tähtihetkiä, jolloin loistan huutavan äidin roolissa. Esikoinen on hankalin, kuten jo aiemmin kerroin. Samat asiat saa toistaa joka päivä, tietää mitä ei saa tehdä ja miksi ei saa tehdä ja tekee silti. Puhe ei auta aina, vaikka kuinka rauhallisesti ja selkeästi keskustelisin pojan kanssa.
Onhan se varmaan liikaa palstalaisilta vaadittu, että löytyisi edes peruslukutaitoa. Kyse ei ole hermojen menettämisestä vaan siitä miten sen ilmaisee. Joillekin se näköjään on ainoa tapa että raivotaan ja huudetaan ihan kuin olisi joku maailmanloppu tullut siitä, kun lapsi kiukuttelee.
Alkuperäinen kirjoittaja tä..:minusta tuossa ei nyt ollut kyllä äidissä vika. Vaan tyttö jo noin iso ja käyttäytyy noin, uhmaa. Ja aivan oikein teit kun et jäätelöä antanut! Ja kyllä sitä välillä hermostuu toisetkin ja varsinkin tuollaisissa tilanteissa kun ei todella puhe mene perille. Tuosta käytöksestä olisi pitänyt antaa kunnon aresti tytölle päälle... ja selittää että, tälläsiä tilanteita ei saa tulla toiste. Ja kuinkas pikku veljen suu??
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:No voi lässynlässyn, samaa soopaa tuli 3 vuotta sitten että "odotas kun lapsesi on 2-vuotias ja uhmaiässä" Tässä ei kuitenkaan ole kyse minun lapsiluvustani tai heidän iästään, ap ja muutkin raivohullut voivat soittaa vaikka perheneuvolaan ja kysyä että miten tuossa tulisi käyttäytyä ja sama ohjeistus tulee joltain psykologiltakin, että se vanhemman raivoaminen ei auta yhtään - vai kyselettekö sitten psykologeiltakin että montako lasta ja minkä ikäisiä hänellä on?![]()
No tuotanoin, minusta raivoominen on ihan normaalia ja inhimillistä. Terveempiä lapsia niistä kasvaa joiden kotona joskus raivotaankin ja näytetään vitutus, kuin sellasissa viilipyttykodeissa jossa tunteenilmaisu on sallittua vain terapeutin välityksellä.
En edes ymmärrä miksi ap nyt on pahoillaan asiasta, vain elämää ei sen enempää! =)
Vitutuksen voi näyttää muullakin tavalla kuin raivoamalla, tosi surullista että jotkut eivät osaa ilmaista tunteitaan ilman hulluuskohtauksia. Kyllä minunkin tyttö näkee jos äiti hermostuu tai suuttuu, mutta ei mun tarvitse sille karjua ja kiroilla silloinkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Vitutuksen voi näyttää muullakin tavalla kuin raivoamalla, tosi surullista että jotkut eivät osaa ilmaista tunteitaan ilman hulluuskohtauksia. Kyllä minunkin tyttö näkee jos äiti hermostuu tai suuttuu, mutta ei mun tarvitse sille karjua ja kiroilla silloinkaan.