M
memmu
Vieras
Pikkuinen tyttö joka ilmoitti puhelin kädessä, että mummulla olisi asiaa. Olin ihan hoomoilasena, että mitäh? Mummu sitten kysyi, että voiskos meijän XXX tulla vähän sisälle lämmittelemään kun oli ollut kaverin kanssa kotona koulun jälkeen (ilmeisesti ekaluokkalainen) ja sitten kun kaveri lähtenyt kotio oli Ella jäänyt ulos vähillä vaatteilla. Äitille oli mummu kuulemma soittanut ja äiti oli luvannut lähteä jo kotia kohti (äiti hammaslääkäri). Niin ok, XXX oli sitten hetken tuossa ja kun itse piti sitten lähteä hakemaan oma muksu mummulta niin pistin tytön ulos. Olin toki sanonut mummulle, että kun lähen kohta niin mummu sanoi, että pistä sitten tyttö kotio menemään. En sitten tiedä, että oliko se äiti miten tulossa kotia (mummu väitti vaan, että ihan kohta) jos äiti on käyny tunnin kauppareissun kun aatellu, että tyttö päässy jonnekki lämpimään (mummu aiko ilmottaa, et tyttö on meillä jos ei näy kotipihassa) niin sehän ei kait sitten ole minun vikani jos tyttö sairastuu. Mutta lähinnä sitä ihmettelen, ettei heillä ole missään "kukkapurkin alla" vara-avainta tällaisten tapausten varalta. Maaseudulla omakotitaloissa kuitenkin asustellaan. Mitä olisi tapahtunut jos olisi ollut -20 pakkasta ja ketään ei lähitaloissa kotona?