Meidän oven takana kävi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

memmu

Vieras
Pikkuinen tyttö joka ilmoitti puhelin kädessä, että mummulla olisi asiaa. Olin ihan hoomoilasena, että mitäh? Mummu sitten kysyi, että voiskos meijän XXX tulla vähän sisälle lämmittelemään kun oli ollut kaverin kanssa kotona koulun jälkeen (ilmeisesti ekaluokkalainen) ja sitten kun kaveri lähtenyt kotio oli Ella jäänyt ulos vähillä vaatteilla. Äitille oli mummu kuulemma soittanut ja äiti oli luvannut lähteä jo kotia kohti (äiti hammaslääkäri). Niin ok, XXX oli sitten hetken tuossa ja kun itse piti sitten lähteä hakemaan oma muksu mummulta niin pistin tytön ulos. Olin toki sanonut mummulle, että kun lähen kohta niin mummu sanoi, että pistä sitten tyttö kotio menemään. En sitten tiedä, että oliko se äiti miten tulossa kotia (mummu väitti vaan, että ihan kohta) jos äiti on käyny tunnin kauppareissun kun aatellu, että tyttö päässy jonnekki lämpimään (mummu aiko ilmottaa, et tyttö on meillä jos ei näy kotipihassa) niin sehän ei kait sitten ole minun vikani jos tyttö sairastuu. Mutta lähinnä sitä ihmettelen, ettei heillä ole missään "kukkapurkin alla" vara-avainta tällaisten tapausten varalta. Maaseudulla omakotitaloissa kuitenkin asustellaan. Mitä olisi tapahtunut jos olisi ollut -20 pakkasta ja ketään ei lähitaloissa kotona?

En tuntenu tyttöä entuudestaan. Sitten kyllä kun mummu sanoi mistä talosta tyttö on niin tiesin mihin taloon tyttö kuuluu. Ja kun musta kuitenkin tuntuu, että jos ei ketään oman perheen jäsentä ole kotona niin en halua vieraita lapsia kotiini. Ulkona ei kuitenkaan nyt ollut (ONNEKSI) mitenkään kauhean kylmä. Toki jos tunti tolkulla joutuu oottaan niin varmasti kylmä on.

ihme juttu!miks tyttö ei soittanut äidilleen suoraan ja sanonut,että jäi oven ulkopuolelle..no,meitä on moneksi!En mäkään jättäis tuntematonta (enkä edes tuttua lasta ) kotiini yksin!

En osaa sanoa miksi ei soittanu äitilleen suoraan. Ja kun siinä tytön sisällä ollessa sillä ilmeisesti isä soitti ja kuulin kun kysyi et missä oot niin tyttö vaan vastasi että kotona :O ja pari kertaa tyttö sanoi että "joo". En sitten ehtinyt siihen väliin mennä kertomaan, että ei tämä teijän tyttö kyllä kotona ole. Tosin en tiedä olisko se mun asia ollukkaan, ja kun äiti oli kuitenkin tytön "tilasta" tietoinen...

No en minä ainakaan luota siihen, että tuolta olisi vaatteet takaisin tulleet (valitettavasti) kun ei perhettä sillain tiedä eikä tunne. Eikä minulla nyt olisi varmaan mitään sopivaa ollutkaan. Omien lasten takit liian pieniä ja omiini se tyttö olisi hukkunut.

No kurjaks on elämä sitten valitettavasti mennyt, kun ei tuon verran luottoa...
Nykyään edes maaseudulla ei tunneta naapureita, on se tämä yhteiskunta muuttunut. Naapuriavusta viis!

Alkuperäinen kirjoittaja mem:
No kurjaks on elämä sitten valitettavasti mennyt, kun ei tuon verran luottoa...
Nykyään edes maaseudulla ei tunneta naapureita, on se tämä yhteiskunta muuttunut. Naapuriavusta viis!

Aivan. Aika inhoittavaa kyllä. Kyllä ennen olisi ollut tärkeämpää auttaa pientä lasta kuin juosta omat hakemaan mummolasta. Inhottavaa. Kova on maailma, ja varsinkin äiti-ihmiset.
Ennen olisi vieras lapsi syötetty ja juotettu ja puettu lämpimästi. Kaikki kaikkien lapsista huolta.

No valitettavasti omat meni kyllä edelle kun mummolla oli sellanen meno että lapset piti hakee poijes et mummo ehtii.

Juu toki, kaikki naapureitten lapset vaan tänne kylmissään niin johan keittelen sopat ja käyn ostamassa sopivan kokosta vaatetta kun ei omasta takaa ole edes lähimainkaan sopivan kokoista yms puunaan ja huollan muitten muksut.
Minä kuitenkin luotin mummon sanaan joka sanoi että äiti ihan pian tulee. Ja kun kokeilin tytön käsiä niin ihan lämmin hällä tuntui olevan. Oli kuitenkin pitkähihanen ja pitkät housut joiden alla pitkikset.

Mun pointti olikin tässä se, että eikö nykyään enää tajuta tällaisten varalle laittaa avainta ulos piiloon?

Niin ja tuosta "ei tunneta naapureita". Tässäkin kuitenkin aikasta monta naapuria, että eipä ole kaikkiin tullut tutustuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja fds:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Äitille oli mummu kuulemma soittanut ja äiti oli luvannut lähteä jo kotia kohti (äiti hammaslääkäri).

Ai hammaslääkäri, no se olikin tarpeellista tässä mainita. Taitaa selittää kaiken... :o

No ilmeisesti hammaslääkäri ei voi tosta noin vaan lähteä duunista ja jättää asiakasta sinne puolihoidetuilla hampailla......

Yhteistyössä