M
metsänpeitto
Vieras
Miten te olisitte tällaisen asian hoitaneet? Mä olin pari päivää sitten lähikaupassa, siellä oli hiljaista ja vähän asiakkaita. Mä olin menossa kassalle, niin siinä oli kaksi ala-asteikäistä poikaa, jotka aneli kassalla olevaa myyjää tulemaan kertomaan heille jonkun tuotteen hinnan, he ei kuulemma itse yletä näkemään sitä ja heidän tarvii tietää mitä se maksaa. Se oli joku ylähyllyllä oleva pilttipurkki tms.
Myyjä lupasi, että tulee kohta kun on ottanut mun ostokset ensin. Pojat jäi siihen pyörimään. Mä maksoin ostokseni ja annoin pakettikortin (asiamiesposti) ja myyjä lähti hakemaan takahuoneesta mun pakettiani. Toinen myyjä oli jossain joidenkin hyllyjen luona. Kun pojat huomas, että myyjä lähti takahuoneeseen, toinen niistä juoksi karkkihyllyille päin, ja hetken päästä molemmat vauhdilla ulos, ennen kuin myyjä palas. Toisella pojalla saattoi olla jotain takin alla.
Myyjä palattuaan kysyi, että mihis ne pojat meni ja kerroin mitä tapahtui, ja sanoin että saattoivat viedä jotain mukanaan, mutta en ole varma kun en nähnyt karkkihyllyille.
Kun lähdin kaupasta, ne pojat oli siinä matkan varrella. Niiden lisäksi siihen oli pari isompaa poikaa (ala-asteikäisiä kuitenkin) joista yksi oli meidän naapurin poika, olivat odottaneet ulkona kun nämä pienemmän pölli karkit. Ne söivät siinä saalistaan, eli olivat jotain pöllineet.
Pysähdyin, ja sanoin niille että jos kerrankin näen yhdenkin teistä tekemässä jotain vastaavaa, soitan poliisille ja menen juttelemaan sinne naapurille, ja selvitän samalla poikien nimet. Pojat ei sanoneet mitään, ja mä lähdin pois.
Miten te olisitte tehneet? Menisittekö kertomaan esim ton naapurin vanhemmille?