Kaupasta terveisiä

!!!
Alkuperäinen kirjoittaja miä:
Vitsit että sun tuo kauppalistas tuntuu kalliilta. Mulla menee korkeintaan 50 euroa kauppaan, 110 euron lasku tuntuisi aivan järkyttävän suurelta!! No, toisaalta sun listassa on aika paljon sellasta, mitä en yleensä osta, kuten normaalihintainen juusto (ostan vain tarjouksesta), kalliit lihat, tuoremehut, pitkot, kimarat, batterit, purkat, pätkikset ja nuo italianpussiainekset. Kyllähän noi sitä hintaa lisää.

Minusta alkaa tuntumaan, että meidän perheen ruokalaskut on jotenkin erityisen pienet. Ei tosiaan IKINÄ mene tuollaista summaa kauppaan. Meitä 2 aikuista ja 2-vuotias lapsi.
No hieman teitä on eri määrä väkeäkin kuin ap:n taloudessa =) Ja taitaa ap:lla olla jo osa isompia lapsista... Ootas vain kunhan perhe sullakin kasvaa (? ) niin kyllä sinne kauppaan sitä rahaa uppoo!! =) Ei sitten enää riitä pari maitotölkkiä ja lihapaketti :D Mut nauti kun vielä voit ruokaostoksissa säästää!! Terv. Kolmen suursyömäri äiti :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Vitsit että sun tuo kauppalistas tuntuu kalliilta. Mulla menee korkeintaan 50 euroa kauppaan, 110 euron lasku tuntuisi aivan järkyttävän suurelta!! No, toisaalta sun listassa on aika paljon sellasta, mitä en yleensä osta, kuten normaalihintainen juusto (ostan vain tarjouksesta), kalliit lihat, tuoremehut, pitkot, kimarat, batterit, purkat, pätkikset ja nuo italianpussiainekset. Kyllähän noi sitä hintaa lisää.

Minusta alkaa tuntumaan, että meidän perheen ruokalaskut on jotenkin erityisen pienet. Ei tosiaan IKINÄ mene tuollaista summaa kauppaan. Meitä 2 aikuista ja 2-vuotias lapsi.
Juu, käytän noita puolivalmiitakin ruokia. Mun mielestäni äidillä pitää olla muuhunkin aikaa, kuin köökissä hikoileminen ja valmislasagne esim säästää aikaa + mun hermojani.
En mennyt pihistelymielellä tänään kauppaan, vaan rehellisesti ostamaan vaan kunnolla laumalle apetta. Nuo alennuslihat sattuivat olemaan extraa. Ja juu, purukumia meillä syö 5 henkeä päivittäin joten meneehän sitä.
Juu en mä mitenkään pahalla tarkoittanutkaan, olen ihan samaa mieltä että ei se äidin tehtävä ole vaan köökissä puuhastelu. Aloin vaan miettimään, että meidän ruokalaskut on tosi pienet ja johtuu varmaan just siitä, että meidän ruuat eroaa toisistaan aika lailla. Toisaalta itse kyllä nautin keittiössä hääräämisestä, siksi teen lasagnenkin itse, vaikka se tulis kyllä halvemmaksi pussipaketista tehtynä.

Enemmän tota ruokalaskua taitaa tosin lisätä juuri nuo ylimääräiset herkut kuin einekset ja puolivalmisteet. Musta tuntuu, että niitten käyttö tulee jopa edullisemmaksi kuin itse tehden.
Mut kuvittelepa siihen itsellesi 3 muksua lisää, eikös jätkän lapset ole isoja jo paitsi se nuorimmainen? Onhan siinä ihan erilaiset ruokamenotkin jo jos vaikka murrosikäisiä poika on pöytä täynnä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pisti silmaan heti ekana 3 muovipussia. Kangaskassit kehiin!!!! Ma en edes tiennyt, etta joku viela ostaa pusseja kaupasta.
Psst, minä jo hoidin mussuttamisen :D
voisit vähän mussutttaa minullekin. Omistan useamman kangaskassin, jotka olen ostanut kaupasta käyttääkseni niitä nimenomaisesti kauppakasseina.
Mutta useimmiten ne unohtuvat kotiin, kun olen menossa kauppaan.
Ei taida pyhittää se, että käytän niitä muovikasseja kyllä sitten enemmän kuin kertakäyttöisesti :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
voisit vähän mussutttaa minullekin. Omistan useamman kangaskassin, jotka olen ostanut kaupasta käyttääkseni niitä nimenomaisesti kauppakasseina.
Mutta useimmiten ne unohtuvat kotiin, kun olen menossa kauppaan.
Ei taida pyhittää se, että käytän niitä muovikasseja kyllä sitten enemmän kuin kertakäyttöisesti :saint:
Okei, muistan mussuttaa sinullekin, jos tulee aihe puheeksi :D Meillä on paljon kangaskasseja, mutta enemmän kierrätysmuovista tai jostain mistä lie materiaalista tehtyjä ikikasseja, kierrätysmateriaalia kuitenkin. Niissä on kunnon kahvat ja pohjapahvi, ainakin K-kaupat myy sellaisia Suomessakin, me ollaan tuotu niitä eri reissuilta iloisen värisiä ja näköisiä. :) En niinkään valita siitä, että ostaa sen muovipussin ruokiensa kuljettamiseen muuten kuin siinä mielessä, että siihen menee turhaan rahaa joka ostoskerta monella ja minusta on vielä tosi huono pakata veteliin muovipusseihin ruokatarvikkeita, aina joku pakkaus pistää pussiin reiän eikä se sitten ole roskapussinakaan kovin hyvä :)

Ja niin minullekin käy usein, että vaikka autoon kasaan niitä kasseja, niin joskus vaan ne ovat väärässä paikassa, kun ostoksia pitäisi pakata. Koitan silloin ottaa laatikon, jos niitä kaupoissa on tai sitten paperikassin, johon sitten kerään lehtiä tai muuta kierrätykseen menevää.

kertokaa hölmölle
anteeksi tyhmä kysymys muuta jos käytätte kangaskasseja ruokaostoksiin niin mitä pusseja käytätte roskapusseina? meillä ainakin kaikki muovipussit tarvitaan roskia varten... :/

Meillä on vielä edessä tänään kunnon kauppa reissu...
Mutta aamusella kävin tyttöjen kans pikaisesti
jogurttia 4 purkkia, kiwi kakku, tuulihattuja, maito, esipaistettuja sämpylöitä, 2 mansikka juomaa+ namit: 2 pätkistä, 2 kinder munaa ja 2 kinder maxi patukkaa ja tupakat
n.15? meni

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa hölmölle:
anteeksi tyhmä kysymys muuta jos käytätte kangaskasseja ruokaostoksiin niin mitä pusseja käytätte roskapusseina? meillä ainakin kaikki muovipussit tarvitaan roskia varten... :/
Kaupoissa on myynnissä ihan roskapussejakin...

Minä käytän niitä hedelmäpusseja, jos niitä on tullut otettua tai sitten ostan semmoisen rullan kierrätysmuovista tehtyjä pienehköjä pusseja. Muutenkin niitä muovipusseja yleensä siunaantuu talouteen ihan liikaa, vaikka koitan olla ottamatta niitä niin usein kuin mahdollista.

..
tulee halvemmaksi ostaa kaupasta ihan roskapusseja. ja ovat parempia koska ovat ohuempaa muovia

kertokaa hölmölle
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
tulee halvemmaksi ostaa kaupasta ihan roskapusseja. ja ovat parempia koska ovat ohuempaa muovia
juu no kyllä tullukksi ostettua välillä mut mun mielestä ne hajoo helposti...täytyy kokeilla jotai toista merkkiä :)

vieras
Ei ne erityisen pienet oo, Jätkällä on kuitenkin viis henkee ja muistaakseni teini poika (t) jotka kyllä syö enemmän kuin lakisallii ;)

Jos sulla menee kolmelle 50 ja jätkällä viidelle 110 ja ottaa noi teinit huomioon niin samoissa meette

no kyllä teiän laumalle sitä apetta uppoaa jotenka ei mitenkään ihmeellisen kallis ruokalasku :D

tässä meikäläisen:

ketsuppi 2,67
pepsi max + pantti 2 x 1,53
caesar salaatti broilerilla 4,59
kasvisliemikuutiot 1,87
maraboun premiun suklaa 70% 1,58
katkarapukimara 4,30
kotijuusto 2,41
perunalimppu 2,68
riihikinkku 4,40
kinuskimunkki 2,69
rosamunda pottuja 1,20
ruukkujääsalaatti 1,15
muovikassi 2 x 0,16
porkkanapussi 0,48
banaani 0,38
kurkku (suomalainen) 1,31
palsternakka 0,51
valkosipuli 1,15
punasipulipussi 0,88
kivettömiä taateleita 3 x 0,85

yht. 40,18 euroa

ja nuista ainoat jotka ei menny/mene omaan suuhun on noi kinuskimunkit. niin joo ja suklaalevy on leivontaa varten, yks taatelipaketti mussuttamista varten ja ne kaks muuta leivontaan.

ja meitä on mie ja tytär :D

Hah, mäkin pyörähdin kaupass (en kyllä jaksa näpytellä listaa näkyviin) ja ostin tavaraa 110 e:lla (ja sentit päälle) ja huomiseksi on ruoaksi uunilohta :snotty:
Ostin tosin laipomis juttuja riettaan paljon.

No kyllä mulla menee viikossa suunnilleen 30 ? itelleni, koska ostan paljon hedelmiä. Normikauppalista olisi varmaan tyyliin:
2 x 1,5 l maito (n. 3 ?)
4 x viili (n. 1 ?)
juusto n. 7 ?
Becel (iso rasia) n. 2,5 ?
kahvi n. 2,5 ?
salaatti n. 1 ?
paprika n. 2 ?
kurkku n. 2 ?
banaanit n. 2,5 ?
omenoita n. 2,5 ?
päärynöitä n. 3 ?
perunoita n. 1,5 ?
sipulia n. 2 ?
Ruispalat x 2 n. 4 ?
Jauheliha n. 4 ?
Kalaa n. 7 ?
Ruokakerma n. 1,5 ?
Ja siis tää tekee yhteensä noin 50 euroa, mutta jonnin verran tästä jää myös seuraavaksi viikoksi (kuten hedelmiä ). Lisäksi silloin tällöin ostetaan tietenkin ruokaa vauvalle ja koiralle plus muita juttuja, tässä pelkät ruoat. :D

yks vaa
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Miten teillä menee noin vähän maitoa???Meillä voisi tilata suoraan maitoauton ovelle.Menee noin 20litraa :snotty:
kertakaikkiaan tuo maidon menekki! :whistle:
opiskeluaikoina tehtiin leirikouluretki, ja maitoa meni kai 100 litraa 20 henkee kohti. opet jännäs, kuluuko kaikki maidot =)

No niin, joutaa taas hengähtää siivouksen välillä. :D Juu aloin tuossa vielä mittailemaan kaappien sisältöä ja kalaa ainakin pitää vielä huomenna ottaa maidon lisäksi. Ja ne herkut, elikkäs karkkia, limua ja tortilloja.
Joku tuossa ihmetteli kauppalaskun suuruutta, niin kyllä meillä nuo riittävät pitkälle ensiviikkoon. Salaattia saa ainakin kolmeen ruokakertaan noista rehuista tehtyä ja teen myös porkkanoista raastetta parille ruokailulle. Perunatkin riittävät hyvin pitkälle, koska kotona oli vielä yksi 2kg:n pussi.
Nuo kangaskassit jo tuossa aikaisemmin selitinkin, ne olivat muussa käytössä/jumissa tänään.

Ja juu, teini-murkku-yhdistelmä kuluttaa kyllä aikalailla jääkaapin saranoita. :xmas:

Mä joudun huomenna ryysäämään kauppaan, ja teen ruokaostokset samalla ens viikollekin. Ahistaa jo valmiiksi, kun en taida olla ainut ostelija :D
Nykyään tuntuu että ruokaostoksiin viikossa palaa ihan tuhottomasti rahaa.

tämmöstä
vaippa 13,95
kermajuusto 5,79
kermajuusto 5,79
valkosip-sinihomej makkar 2,86
lisäaineetongrillimakkara 3,72
kreikkalainen feta 2,63
kreikkalainen feta 2,63
täysmaito 0,78
kuohukerma 1,01
kuohukerma 1,01
kuohukerma 1,01