Kaupassakäynti juhlapyhien edellä tai välissä on tuskaa :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Suht suuren perheen äitinä minun täytyy ostaa kaupasta kaikenlaista suhteellisen paljon... mutta kun kaikki kanssaihmiset kaupan ruuhkassa olettaa, että mie ostan paljon ruokaa siksi, että edessä on jopa 2 päivää kun kaupat ei ole auki :headwall:

Ensin erästä henkilöä häiritsi se, että mie ostan 2kpl 5kg:n perunasäkkejä, ajatuksena keittää keitto ja sit se toinen pussi tavallisiksi keitinperunoiksi. Tämän nimenomaisen ihmisen piti huomauttaa, että "Et varmaan kuolis nälkään näinä 3:na päivänä vaikket ostaiskaan kaikkia noita perunoita." No en, mutta sit oisin tiisataina saanut jo juosta perunoita ostamaan ennen lounasaikaa :whistle: :ashamed:

Sit toinen ihminen päivittelee, että kun pitää ostaa appelsiineja ihan kahteen pussiin... Ei ole edessä niin pitkät pyhät, etteikö vähempikin riittäisi. No ei riitä, jos mie en halua säännöstellä, että iltapalalla saa ottaa ½ appelsiinia / lapsi... ja aikuiset saa olla ilman.

Ja maitohyllyllä... Maitoa oli hyllyssä vaikka kuinka ja paljon, niin jo siinäkin joku hermoilee, että: "Kun jotkut luulee että maailmanloppu tulee, kun kaupat on 2 päivää kiinni...", enkä mie ottanut kun 8 1½litran purkkia.

Tavallisena perjantaina mie yleensä saan ostella rauhassa kärrytolkulla tavaraa, mutta heti kun on joku ekstrapyhä edessä, niin mikä hiivatti se menee ihmisiin, että ne siinä ruuhkassa vielä kehtaa ja jaksaa alkaa päivittelemään toisten ostoksia. |O

Ja jos mie koen tarvetta ostaa 9 pussia karkkia ja pari karkkiaskia, niin mitä sitten! Jos mie olen ne itse valinnut ja kärryyni latonut, niin mie en silloin tottavie tarvii neuvoja, että: "Olis kyllä terveellisempää ostaa vaikka hedelmiä tai rusinoita!" :headwall: :headwall: :headwall:

No, täällä oli eilenkin joku aloitus, kun piti päivitellä, miten ihmiset luulee, että on maailman loppu edessä, kun on pari pyhää peräkkäin.
Oliskohan saman aloituksen tekijä ollu sua päivittelemässä?

tuo on kyllä tosi ärsyttävää, kun ihmiset kyylää, mä ostan kans tyyliin viikon sapuskat kerralla ja maitoja saattaa olla 8-9 purkkia, kyllä yksi mummo jäi kattoon kun aina vain lippasin kärryihin maitoja :whistle: mutta kun mä en todellakaan joka pv jaksa käydä hakees tyyliin yhtä purkkia maitoa ja leipää, ostan kerralla paljon..........

Mitäköhän ne mun kärrystä olis ajatellut.. 10 maitopurkkia ja 5 pussia tavaraa.. eikä meitä oo ku vain 5 :D Mä aattelin et ei tarvi sitte käydä kaupas seuraavan kerran ku vasta tiistai illalla.

:laugh: Mites ois sellanen paita jos lukee et Suurperheen äiti tai tyyliin kuinka monta lasta....

No ei sentää

On toi kyllä ihme miten ihmisillä on aikaa kytätä toisten ostoksia ja neuvoo muita vaikka sit vastaavasti jonottaessa kassalla kaikilla on NIIN kiire

Seuraavan kerran tuhiset itsekses takaisin "Jättäisinköhän mie Annin, Pertin vai Einarin ilman soppaa jotta herra/rouva KauheenKiire pääsis puoli minuuttia nopeammin kauppareissustaan. Joillakin on muutama lapsi enemmän kuin toisilla."

Joo teillä sentään on ruokaa. Minun mies pillastui tyystin kaupan pihalla ja kurrasi sieltä pois, kävi vain ostamassa muutaman perus elintarvikkeen pienen pienestä kaupasta.Nyt on jääkaappi aika tyhjä ja juhlantuntua ei ainakaan ruokapuolella ole. Nälkää ei siis nähdä, mutta ankeeta on. No laitoin marjoja sulamaan ja vaniljakastiketta vähän kohta vaahdottelen. Huomenna teen lettuja ja kermavaahtoa plus hilloa. Rahkaa en kyllä tänä pääsiäisenä ole päässyt näkemään, enkä montaa muutakaan pääsiäisjuttua. Nyt pidän sitten mykkäkoulua, kun niin suututtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
:laugh: Mites ois sellanen paita jos lukee et Suurperheen äiti tai tyyliin kuinka monta lasta....

No ei sentää

On toi kyllä ihme miten ihmisillä on aikaa kytätä toisten ostoksia ja neuvoo muita vaikka sit vastaavasti jonottaessa kassalla kaikilla on NIIN kiire

Tai ei olisi hullumpi ajatus. Takana kuvat jokaisesta lapsesta ja teksi äidin kullan murut. Ehkä silloin kaikki ymmärtäisivät.

Mä kävin kaupassa ja kyllä kaikilla oli ihan kiitettävästi ruokaa kärryissä ja en mä ainakaan alkaisi kauhistelemaan toisten ostoksia.

:hug: ja :laugh:
:laugh: Mä voin kuvitella vaan sun tuskan siellä kaupassa enne pyhiä.
Mutta ota ens kerralla koko pesue (mies mukaan lukien) mukaan kauppaan. Ei tasan kukaan kurki sun ostoksia kärryistä..
Tosin tuolle reissulle ojennan jo valmiiksi korvatulpat :heart: ja mielettömän määrän varapäreitä :D :D

No voi hyvänen aika! Missäs päin sinä asut kun noin röyhkeää porukkaa on? Päin naamaa tulee päivittelemään? Oisin kyllä jo sanonu että ei luulis sun p.ersettäs kutittavan, minä nämä ostokset maksan!:D Niih!

Alkuperäinen kirjoittaja ronttonen:
:hug: ja :laugh:
:laugh: Mä voin kuvitella vaan sun tuskan siellä kaupassa enne pyhiä.
Mutta ota ens kerralla koko pesue (mies mukaan lukien) mukaan kauppaan. Ei tasan kukaan kurki sun ostoksia kärryistä..
Tosin tuolle reissulle ojennan jo valmiiksi korvatulpat :heart: ja mielettömän määrän varapäreitä :D :D

Mie oon kerran kirjoittanut jutun meidän perheen kaupassakäynnistä, mutten löydä sitä haulla. En tosin muista, koska sen edes kirjoitin, mutta en siis aio lähteä koko porukalla kauppaan.. ainakaan ruuhka-aikaan ;)

Sellastahan se tuppaa olemaan... ärsyttävää kyllä.

Meillä ei oo kuin 2 lasta ja aikuista plus kolme hoitolaista arkisin. Ostan kerran viikossa eväät koko sakille ja sitten kun sattuu se kerta että on ostossa kuivamuonaa ja pesuaineitakin niin kärryt on tottavie täynnä. Siinä sitten alkaa taivastelu kanssajonottajilla ja hönkivät niskaan että "pääsiskö ohi kun mulla on vaan näin vähän ostoksia". Minä en periaatteesta päästä ketään ruinaajaa ohi, jonottaa se pitää mullakin niinkuin muillakin.

Kassalla luulevat aina että me ollaan suurperhe. Jo silloin kun meillä oli vain 1 lapsi niin ostettiin vauvallekin aina vaipat, maidot ja soseet kuukaudeksi kerrallaan ja ite juodaan älyttömästi maitoa. Kerran oltiin taas jättiostoksilla (ne pesuaineet ja kuivamuonat toki ja sit noi vauvan jutut) ja oli joku erikoisplussapäivä. Jakoivat palapelejä, värityskirjoja yms. niin kassa antaa vauvalle käteen jonkun palapelin katsottavaksi. Mä menin pakkaamaan ja kassatyttö heitti perään nipun palapelejä ja värityskirjoja ja tuumasi iloisesti hymyillen "vie kotiin kans muillekin lapsille" Minä sulloin pelit ääneti kassiin... en ilennyt sanoa että ei meil oo kun tää yks muksu vaan =D

Mä en oo ikinä kuullu että joku kommentoisi vieraiden ostoksia.
Jos vaan voin, käyn kaupassa mieluiten arkiaamupäivisin, ettei ole niin paljon muita.

Yksi hauska tapaus tuli mieleen, kun ostin viikon ruokaostokset (pyritään siihen että 1 iso kauppareissu viikossa, ja sitte jotain maitoa-leipää haetaan lisää ). Kun ladoin niitä tavaroita kassalle, se kassa kysyi onko nää kaikki mun. Mä olin että joo, ja ihmettelin vähän mielessäni mitä se sille kuuluu kelle mä ostan. Sitte huomasin et jostain oli tippunut seuraava asiakas-välipala keskelle mun ostoksia:D

No joo, itse kuulun niihin, jotka ihmettevät sitä,e ttä jos on yhden päivän kaupat kiinni, kaikki menevät kauppaan.
En kyllä kenenkään ostosten määrää kommentoisi ääneen. varsinkaan sen ikäisen, jolla on lapsia todennäköisesti.
Mutta läskit 50+ ihmiset kyllä ärsyttää. Ei sen ikäinen tarvitse paljon ravintoa.

Minä käyn myös kerran viikossa kaupassa, ja kärryt on sitten tosiaan täynnä, vaikkei lapsia meillä olekaan kuin kolme. Minä myös ihmettelin tuota päivittelyviestiä. Onhan totta vie ne kaupat auki pääsiäisen jälkeenkin, mutta kun minä aion mennä kauppaan seuraavan kerran vasta ensi perjantaina tai lauantaina. Lihoja, kanaa, perunoita, kasviksia, hedelmiä ja leipää on ainakin riittävästi, maito on se joka voi loppua, kun tavallisesti kauppapäivä on lauantaina ja nyt kävin kaupassa jo torstaina.

No huh!!

Tosin ollaan myökin supinaa kaupassa aiheutettu kun kärryyn mätetään ihan pyhättömänä viikkonakin 7x1,5l maitoa ja 32 purkkia jugurttia.
Meillä menee maitoa ihan älytömästi, mutta kun on niin hyvää!!

Ja niinä päivinä kun puuttuu ihan kaikki! Kuivatuotteista lähtien kaikki! Kun sitä silloin ostetaan (jos sattuu olemaan rahapäivä) niin sitä tavaraa kanssa kärryissä on!!
Kerran citymarketissa kassaneitin naamakin vähän venähti kun ruvettiin mättämään tavaraa hihnalle! No se meinas kassan sulkea mutta sanoi että tulkaa te siitä vielä ja kun isäntä hyllyn kulman takaa työns kärryt paikalle ja se tavaramäärä rupes hihnalla kulkemaan niin olis ollut kameralle käyttöä :D sen verran järkyttynyt se kassaneiti oli!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No joo, itse kuulun niihin, jotka ihmettevät sitä,e ttä jos on yhden päivän kaupat kiinni, kaikki menevät kauppaan.
En kyllä kenenkään ostosten määrää kommentoisi ääneen. varsinkaan sen ikäisen, jolla on lapsia todennäköisesti.
Mutta läskit 50+ ihmiset kyllä ärsyttää. Ei sen ikäinen tarvitse paljon ravintoa.

Mulla on hoikka 50-kymppinen mies, jolla on myös ne samat kolme lasta kuin minullakin, pienin 3 v.

Yhteistyössä