Kaupassa nähtyä taas kerran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jäi paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jäi paha mieli

Vieras
Oltiin miehen kanssa isänpäivälahjaa hakemassa ja kaupassa oli samaan aikaan joku n. 40v mies neljän lapsen kanssa. Mies oli sellanen pilottitakki-korvarengas-tyyppi jonka silmät seisoivat päässä (oli erittäin todennäkösesti huumeissa) ja virtsan ja hien haju sanoin kuvaamaton. Mukana tosiaan neljä lasta ikähaarukkaa 6-12v. Lapset riehuivat kaupassa ja hajottivat yhden lampun, josta isä suuttui ja alkoi todella kovaäänisesti haukkua lapsia. Huusi ja kiroili ja heristeli nyrkkejään ja tuuppi lapsia. Lapset huusivat yhtä kovaäänisesti takaisin. Metakassa hajosi toinenkin lamppu. Myyjä tuli sanomaan miehelle että lamput pitäisi maksaa ja sen jälkeen pitäisi poistua, mutta mies nosti siitäkin mekkalan ja myyjä meni vaan takaisin omiin hommiinsa ja jätti isän huutamaan lapsille hävyttömyyksiä. Hetken päästä jatkoivat ja isä heitteli tavaroita kärryihin ja repi joitain pois paketeistaan mutta jätti ostamatta. Lopulta isä hiiltyi taas lapsiin ja jätti kärryt ja läksi pois. Vanhin lapsi jäi auton kyydistä ja lähti kävelemään pois päin. Itse olin siinä tilanteessa yhtä neuvoton kuin myyjät ja muut asiakkaat. Ilmeisesti myyjä kävi soittamassa vartiointiliikkeelle, mutta mies ehti lähteä. Rekisterinumeron otin ylös ja tein ilmoituksen poliisille, että käyvät katsastamassa ajokunnon. Vieläkö jotain voisi tehdä?

Poliisi ottaa yhteyttä sos.viranomaisiin, jos isä ei ole selvinpäin. Edellyttäen että lööytää ko. henkilön. Myyjä olisi voinut soittaa vartijan reippaammin...

Tapahtuman kuvaus myös sossuun ja rekkaritiedot heillekkin! Siis lastensuojeluilmoitus ihan ehdottomasti!!! Ja heti! Jos yhteyden ottosi tarpeeton, niin tilanne tulee varmuuden vuoksi tarkistettua, mutta jos aiheellinen niin silloin lapset todella tarvitsevat apua!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Huolestunut:
Tapahtuman kuvaus myös sossuun ja rekkaritiedot heillekkin! Siis lastensuojeluilmoitus ihan ehdottomasti!!! Ja heti! Jos yhteyden ottosi tarpeeton, niin tilanne tulee varmuuden vuoksi tarkistettua, mutta jos aiheellinen niin silloin lapset todella tarvitsevat apua!!!

Voit tehdä ilmoituksen nimettömänä! Tee ihan ehdottomasti... Ja varmasti teetkin jos edellinen oikeasti sinua huolestutti!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:laugh: missä tää tapahtu? :laugh:
Mikä naurattaa? Sinäkö olit?

Koko roska on provoa.Näkee sen tuosta tekstistä.Se naurattaa sen takia,että joku meinaa keksineensä illan vakavimman ja järkyttävimmän provon tajuamatta itse kuinka läpinäkyvä se on..

Alkuperäinen kirjoittaja Huolestunut jatkaa:

Voit tehdä ilmoituksen nimettömänä! Tee ihan ehdottomasti... Ja varmasti teetkin jos edellinen oikeasti sinua huolestutti!

Poliisi ilmoittaa sosiaaliviranomaisille.

Mulla ei ole heistä mitään muita tietoja kuin se rekisterinumero ja tuntomerkit. Riittääkö ne? Ja varsinaisesti siinä ei mitään törkeetä lastensuojelurikosta tapahtunut, tuuppimista ja sättimistä lukuun ottamatta, lähtevätköhän niiden perusteella selvittämään rekisterinumeron omistajaa?

Koko roska on provoa.Näkee sen tuosta tekstistä.Se naurattaa sen takia,että joku meinaa keksineensä illan vakavimman ja järkyttävimmän provon tajuamatta itse kuinka läpinäkyvä se on..

Kuule, kyllä sekaisin olevia vanhempia näkyy lasten kanssa, mikä tästä teki epäuskottavan jutun?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mulla ei ole heistä mitään muita tietoja kuin se rekisterinumero ja tuntomerkit. Riittääkö ne? Ja varsinaisesti siinä ei mitään törkeetä lastensuojelurikosta tapahtunut, tuuppimista ja sättimistä lukuun ottamatta, lähtevätköhän niiden perusteella selvittämään rekisterinumeron omistajaa?

No poliisi tarkistaa jos ehtii, oletuksella että aineissa ajetaan autoa.

Olisikin. Se oli todella inhottavaa kuunnella vierestä sellaista ja vähän pelottavaakin, ajattelin koko ajan että kohta se vetää aseen taskusta tai jotain. Aika lähellä satuttiin olemaan sillä tavalla että kauemmas ei olisi päässyt kävelemättä läpi tämän porukan.

Poliisi ilmoittaa sosiaaliviranomaisille.

Jos kirjoittaja välitti tiedon ajokunnosta, mutta ei kertonut koko tarinaa, niin sitten poliisi ei välttämättä lotkauta korvaansa. Jos kiireitä niin tieto ei etene riittävän nopeasti eteenpäin. JOS on huolissaan lapsien elämästä ja turvallisuudesta niin Sosiaalipäivystykseen on tehtävä yhteydenotto suoraan. Valitettavasti näin... :-(
Itse en tyytyisi pelkkään poliisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ilmoitin kyllä koko tarinan hätäkeskuspäivystykseen ja poliisit soittivat vielä lisätietojakin minulta. Kyllä uskon että oikeasti lähtivät liikkeelle.

Vaikuttaa siltä että asia kunnossa... ja etenee. Hyvä!

Pääasiassa erilaiset ongelmat saavat muhia liian pitkään ja sitten tulee isoja ongelmia. Olen niin skeptinen, kun olen nähnyt hurjaa menoa jossa lapset kärsii päihteiden käyttäjien elämästä (puhun isoista ongelmista). Ja asioille ei vuosikausiin ole tehty mitään kun kukaan ei tee ilmoitusta. Varsinkin täällä maalla "kaikki" tietää, mutta kukaan ei puutu ja poliisiakaan ei saa paikalle tunteihin... Huoh! Olen joutunut muutamista asioista ottamaan joskus yhteyttä... eikä se aina helppoa ole. En halua elää osa syyllisenä, kun en puutu... Tuo oli mielestäni sellainen josta itsekkin olisin tehnyt ilmoituksen.

Joo, ehdottamasti lastensuojeluun ilmoitus!

Osa tapauksista pääsee jatkamaan lasten kannalta tosi kurjaa toimintaansa kun ei ilmoituksia tehdä. Viranomaisilta puuttuu riittävä näyttö! Eli ilmoitus kannattaa tehdä. Se ei tarkoita että lapset viedään vanhemmilta pois, mutta saavat apua. Jos apua ei huolita tai se ei auta, sitten tarvitaan järeämpiä keinoja. Eli ILMOITUS ON TÄRKEÄ TEHDÄ JOS NÄKEE HUOLESTUTTAVIA ASIOITA!

Yhteistyössä