Kaupassa koettua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jooo";28031454]Itse olen tuossa vaiheessa tiuskassu, että vittuun ne tavarat siitä. Ärsyttävä tapa![/QUOTE]

Niin just ja kumpikohan tilanteessa olisi tuon jälkeen se huonosti käyttäytyvä? Jos joku on idiootti, niin pitääkö sitä itse taantua super-idiootiksi?

[QUOTE="vieras";28032040]Niin just ja kumpikohan tilanteessa olisi tuon jälkeen se huonosti käyttäytyvä? Jos joku on idiootti, niin pitääkö sitä itse taantua super-idiootiksi?[/QUOTE]

Vaikka sitten niin :) Ainakaan en jää jupisemaan itsekseni ja märise illalla asiaa kotona.

Todennäköisesti se nainen toimi automaatiolla sen kummemmin ympärilleen katsellen. Ehkä oli täysin ajatuksissaan.

Se on kyllä totta, että nykyään ihmiset käyttäytyvät todella tökerösti toisia kohtaan, eikä pienintäkään virhettä toiselta, vieraalta ihmiseltä, suvaita. Olimme tässä eräänä päivänä koko perheen voimin ostoksilla ja kassalla huomasimme, että yksi hedelmäostos oli jäänyt punnitsematta. Mies lähti kiireesti sitä punnitsemaan ja pieni tovi jouduttiin odottamaan. Mies palasi takaisin ja takanmme ollut vanhempi, ihan fiksunnäköinen mies, tokaisi miehelleni : "Torvi!!" Siis oikeasti joku tekee pienen virheen ja heti ollaan huutelemassa ja solvaamassa...Mieheni pysähtyi ja katsoi miestä tarkkaan "olisko sulla ollut vielä muuta asiaa...?" Olipa äijä hiukan nolon näköisenä. Ehkä osa on niin tottunut siihen, että suustaan voi vieraille päästää ihan mitä vaan eikä nolattu uskalla sanoa mitään takaisin.

[QUOTE="a p";28031545]Parhaimmillaan varmaan kolme ihmistä ehtinyt mennä edelle. Ja kuten sanoin en tuollekaan rouvalle mitään sitten kuitenkaan sanonut kun meni itelläkin hetki tajuta koko tilanne.[/QUOTE]

Minä en enää päästä ketään edelle vaikka olisi minulla viikon ostokset siinä ja toisella vain yksi. Kerran nimittäin eräs nainen halusi edelleni jonossa ja sanoi, että päästäppäs minutsiihe edelle, ei minulla ole aikaa odotella. En päästänyt.

No varmaan se täti-ihminen oli ajatuksissaan ja mieli muualla.

Ei kai sitä aina tarvi kuvitella mitä ilkeämielistä lajitoverimme mahtavat meistä hautoakaan ja miten tässä nyt taas milloinkin tulee kaltoinkohdelluksi. Me emme toistemme mietteistä tiedä, virhetoimintoja sattuu ja tapahtuu. Ehkä 50-60 vuotias tyylikkään näköinen rouva voi pohtia vaikkapa omaa epäselvää syöpädiagnoosiaan, iäkkään vanhuksensa vointia hoitolaitoksessa, miehensä eläkkeellejäämistä tai lapsenlapsen ihmissuhdevaikeuksia... tai sitten olla vaan niin helvetin uupunut omasta viikostaan ja päivästään, ettei muista ajatella mitään.

Mitäs jos hymyilee ja sanoo että opsis, mulla ei ollutkaan vielä kaikki tässä, pidätkö tästä kapulasta kii että saan nää loputkin tähän. Niin luultavasti se täti sanois että oi anteeksi, en huomannut. Ja aloittaja voi silloin sanoa sallivasti että ei mitään hätää, näit sattuu.

Kun antaa vähän armoa kanssaihmisille on helpompaa välillä armahtaa itseäkin.

Ollaanpas sitä niin aggressiivisina ja itseriittoisina kaupassa jälleen oltu. Mitä jos mummeli ei vaan jaksanut kantaa enää koriaan vaan halus päästä eroon tavaroista? Mitä jos sä olit liian hidas? Tai asettelit ne tavarat silleen ärsyttävästi puolen metrin välimatkoin, ettei vahingossakaan jää tilaa kenenkään muun tavaroille. Itse laitan tavarat aina nopsaan ja tehokkaasti hihnalle niin, että olen jo vastaanottamassa niitä kun kassa alkaa latoa niitä eteenpäin. Jotkut on vähän hitaita, AP ja se olet sinä!

[QUOTE="vieras";28032140]Ollaanpas sitä niin aggressiivisina ja itseriittoisina kaupassa jälleen oltu. Mitä jos mummeli ei vaan jaksanut kantaa enää koriaan vaan halus päästä eroon tavaroista? Mitä jos sä olit liian hidas? Tai asettelit ne tavarat silleen ärsyttävästi puolen metrin välimatkoin, ettei vahingossakaan jää tilaa kenenkään muun tavaroille. Itse laitan tavarat aina nopsaan ja tehokkaasti hihnalle niin, että olen jo vastaanottamassa niitä kun kassa alkaa latoa niitä eteenpäin. Jotkut on vähän hitaita, AP ja se olet sinä![/QUOTE]

:D

[QUOTE="vieras";28032007]Tuon takia lastaan ne tavarat hihnalle ihan hihnan päästä, niin eipä pääse enää kukaan siihen tunkemaan kesken laittamaan omiaan.[/QUOTE]

Olet varmasti rakastettava persoona kaikin puolin. Mietitkö aina ja alinomaan, miten voisit olla kanssaihmisille mahdollisimman isoksi haitaksi ja harmiksi.

Oishan se järkyttävää, jos joku laittais ostoksensa samalle hihnalle kuin missä sun tuotteet on..,.

Minä en enää päästä ketään edelle vaikka olisi minulla viikon ostokset siinä ja toisella vain yksi. Kerran nimittäin eräs nainen halusi edelleni jonossa ja sanoi, että päästäppäs minutsiihe edelle, ei minulla ole aikaa odotella. En päästänyt.

Miksi kostat yhden töykimyksen teot kaikille muille? En minäkään sinun tilanteessasi olisi tuota kyseistä ihmistä päästänyt, mutta silti varmasti tarjoaisin jatkossa samaa mahdollisuutta niille, jotka osaavat itsekin käyttäytyä kohteliaasti.

Avara ja lämmin on tämänkin ihmisen mieli. Muistatko kirjoitella näistäkin patoutumistasi blogissasi, miten moninaisin keinoin haluat olla hankala kanssaihmisisllesi?

[QUOTE="vieras";28032164]Avara ja lämmin on tämänkin ihmisen mieli. Muistatko kirjoitella näistäkin patoutumistasi blogissasi, miten moninaisin keinoin haluat olla hankala kanssaihmisisllesi?[/QUOTE]

Jos joku pyytää nätisti niin päästän, muuten en. Miksen saisi ajatella itseäni kaupan kassajonossa, jos muutkin saa? Ja miten mun blogi tähän liittyy?

minä otin kerran sen kapulan ja laitoin siihen väliin, tosin työnsin ihan kunnolla ne seuraavan asiakkaan ostokset sinne kassahihnan päätyyn :D Pikkasen tuo jotakin narisi kun tasi sipsinsä mennä muussiksi karjalanpiirakoista puhumattakaan :laugh:
Totesin vain että niin kauan kun minulla on ostoksia kärrissä vielä latomatta ja hän sen myös näkee tulen minä tekemään näin hänen ostoksilleen kunnes omani olen yhdellä kerralla saanut sinne hihnalle.

No eräät täällä näyttää olevan sitä tyyppiä, jotka kokee että koko maailma on joku vastustaja jota pitää tyrkkiä ja töniä, joka ikistä yksilöä. Anoppi on omituinen, oma äiti on omituinen, isä on omituinen, ystävät ajattelee kuitenkin viistosti, miehellä on kumminkin joku kamala juttu takataskussa ja kaikki tuntemattomat ihmiset, jokainen lääkäri, hoitaja ja opettaja on jotenkin juur minua vastaan.

Phoebsi, rauhoitu vähän. Raskasta tuommoinen elämä.

No minkä takia pitää vasta siitä keskeltä hihnaa alkaa latomaan niitä ostoksia? Jäät sinne hihnan päätyyn ja lopetettuasi latomisen laitat välikapulan. Ei siihen silloin kukaan tule omiaan laittamaan.

Meillä käy paljon vanhoja ihmisiä joilla on kummallknen tapa tulla tyhjälle kassalle, tuoda kärry ihan hihnan kassapäätyyn ja alkaa yksitellen ANTAMAAN niitä ostoksia minulle. H I D A S T A hommaa. Yksi kerrallaan niitä ojentaa sieltä kärrystä. Siinä usein käy niin että takanaolrva ei huomaa että hällä on vielä kärry täpösen täynnä ja sitten alkaa vanhusten kiukuttelu huonoista tavoista.

[QUOTE="voi elämä";28032232]No eräät täällä näyttää olevan sitä tyyppiä, jotka kokee että koko maailma on joku vastustaja jota pitää tyrkkiä ja töniä, joka ikistä yksilöä. Anoppi on omituinen, oma äiti on omituinen, isä on omituinen, ystävät ajattelee kuitenkin viistosti, miehellä on kumminkin joku kamala juttu takataskussa ja kaikki tuntemattomat ihmiset, jokainen lääkäri, hoitaja ja opettaja on jotenkin juur minua vastaan.

Phoebsi, rauhoitu vähän. Raskasta tuommoinen elämä.[/QUOTE]

Ai mun pitää rauhoittua? Voi elämä teitä harmaita tietäjiä :D

Tämä on kyllä kummallinen ilmiö, että tungetaan ne ostokset hihnalle, vaikka edellinenkin niitä vielä latoo. Jotenkin tuntuu, että ei niitä kovin helpolla ajatuksissaankaan ala latomaan, kun kerran toinen siinä vielä samaa hommaa tekee. Toki onhan se vahinkokin mahdollista, enemmän kuitenkin uskoisin siihen "omaan kiireeseen". Eli siis edellä oleva toimii hoppuilijan mielestä liian hitaasti, ja nyt sitten "näpäytellään".

Minua ei haittaa, jos joku mummo vaihtaa kassan kanssa pari sanaa tai kaivelee kolikoita. Eikä se haittaa, että joku unohtaa laittaa kapulan ostosten perään, voin sen siitä itse napata kun alan ostoksiani hihnalle laittamaan. Tietysti joskus on oikeasti kiire, ja sitten vähän harmittaa jos kestää, mutta se nyt on yleensä ihan oma moka jos ei ole aikaisemmin ehtinyt kauppaan. Ei ole tarpeen koko myymälän edetä pikakelauksella, vaikka itse haluaisin ehtiä aikaisempaan bussiin.

Kummallisesta tai epäkohteliaasta käytöksestä mainitseminen ei sitten myöskään ole mitään raivoamista, ap ei tässä ketjussa missään välissä erityisesti hermonnut asiasta tai haukkunut ketään, toisin kuin jotkut hänelle vastaavat.

[QUOTE="vieras";28032150]Olet varmasti rakastettava persoona kaikin puolin. Mietitkö aina ja alinomaan, miten voisit olla kanssaihmisille mahdollisimman isoksi haitaksi ja harmiksi.

Oishan se järkyttävää, jos joku laittais ostoksensa samalle hihnalle kuin missä sun tuotteet on..,.[/QUOTE]

Mitä haittaa tuo tekee? Hihnalle voi sitten latoa omansa, kun olen saanut ensin meidän viisihenkisen perheen ostokset sinne. Ei se kassa ehdi niitä kaikkia edes lyömään, monesti on hihnan täysi tavaraa vielä lyötävänä. Voin sanoa, että se haittaa paljon enemmän muita, jos ladon puolet ostoksista lähellä kassaa ja joku tuollainen valopää tunkee omansa sitten siihen väliin :laugh: Turha kuvitella, että maksaisin tuollaisen ostokset, omani haluan maksaa kerralla. Vaihtoehdothan on, että se valopää nostelee omiaan pois tieltä tai odottaa sitten, että annan yksi kerrallaan ne tavarat kassalle, kun hänen tavaransa on tukkimassa hihnaa. Minä en ole se harmia tuottava, vaan hätähousu.

[QUOTE="Vieras";28032244]No minkä takia pitää vasta siitä keskeltä hihnaa alkaa latomaan niitä ostoksia? Jäät sinne hihnan päätyyn ja lopetettuasi latomisen laitat välikapulan. Ei siihen silloin kukaan tule omiaan laittamaan.

Meillä käy paljon vanhoja ihmisiä joilla on kummallknen tapa tulla tyhjälle kassalle, tuoda kärry ihan hihnan kassapäätyyn ja alkaa yksitellen ANTAMAAN niitä ostoksia minulle. H I D A S T A hommaa. Yksi kerrallaan niitä ojentaa sieltä kärrystä. Siinä usein käy niin että takanaolrva ei huomaa että hällä on vielä kärry täpösen täynnä ja sitten alkaa vanhusten kiukuttelu huonoista tavoista.[/QUOTE]

On se kyllä ärsyttävää että kaupassa käy asiakkaita. Hitaita, ärsyttäviä, väärälle kassalle meneviä, väärällä tavalla tavaran Arvon Kassalle ojentavia... miten paljon työviihtyvyyttä parantaisi, jos olisi vain siisti kassa ja hihna ja tavarat saisivat olla nätisti paikallaan, eikä kukaan rikkoisi tätä idylliä.

Mäkin olen yhä useammin alkanut törmätä samaan, ja siksi jäänkin sinne hihnan päähän nostelemaan jos muistan.
Nämä ovat kyllä aika usein sellaista paremmin pukeutuvan oloista väkeä, noin 6-kymppisiä naisia.
Jonkun kerran jouduin ostokseni nostamaan yksi kerrallaan suoraan kassan käteen, taisi kassa naureskella yhtä hämmentyneenä kuin minäkin.
Toinen on sitten kun seuraava seisoo jo siinä maksupäätteen edessä, pitää kai sanoa, että ai kiitos, meinaatko maksaa minunkin ostokseni:)

Toi on niin arkipäivää kassalla. Tyypit luulee pääsevänsä jotenkin aikasemmin pois kassajonosta, kun heittävät kapulan ja ostokset hihnalle vaikka edessäolevalla on vielä kärry täynnä tavaraa. Sitten muka ihmetellään että oho, mites se kapula nyt tollai liikkuu. Palikat.

Mulle on kerran tehty noin. Jatkoin tavaroideni hihnalle lappaamista ihan tyynenä vaikka tyypin ostokset olivat siinä seassa. Kapulan laitoin takaisin siihen reunalle sille kuuluvaan paikkaan ja sanoin myyjälle että täällä on vielä mun ostoksia, vielä ei ole seuraavan asiakakkan vuoro. Pikkasen tyypille tuli paniikki kun huomasi että aion ostaa senkin ostokset. Ja olisin ostanutkin jos ei olisi sanonut mitään.

Käynyt myös mulle,tokaisin vaan naikkoselle,että meinaatko maksattaa mulla ostoksesi ;)

Hän ei ymmärtänyt ilmeisesti koko tilannetta,kun tapitti vaan sanomatta mitään.Kassa oli myös aika vaikeena siinä,kun jouduin yksitellen tavarat antamaan hänen käteen,ei mahtunut enää hihnalle,kun jollain oli kiire..

Minulle on käynyt monta kertaa noin. Kun on iso perhe , niin tavaraa on aina paljon ja useamman kerran on takaa tuleva alkanut laittaa omiaan hihnalle, kun itsellä vielä puoli kärryä täynnä. Myyjäkin on pysäyttänyt hihnaa ja kädellään työntänyt ostoksia eteen päin, että onnistuu.
Naiset näin yleensä toimii.. Kerran yhden mies tuli siihen ja sanoi, että mitä ihmettä tukit niitä ostoksia siihen , kun toinen ei ehdi omiaan laittaa ja keräsi niiden omat pois. Kiitin nätisti ja nainen oli ihan vaikea sitten siinä.
Sattuhan noita.
Yhtä ärsyttävää on, jos jollakulla on pari ostosta kädessä ja joku kiilaa vauhdilla eteen täpötäyden kärryn kanssa.

Yhteistyössä