Kaupassa koettua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";28032244]

Meillä käy paljon vanhoja ihmisiä joilla on kummallknen tapa tulla tyhjälle kassalle, tuoda kärry ihan hihnan kassapäätyyn ja alkaa yksitellen ANTAMAAN niitä ostoksia minulle. H I D A S T A hommaa. Yksi kerrallaan niitä ojentaa sieltä kärrystä. Siinä usein käy niin että takanaolrva ei huomaa että hällä on vielä kärry täpösen täynnä ja sitten alkaa vanhusten kiukuttelu huonoista tavoista.[/QUOTE]

Ex-kassana muistan myös näitä tapauksia. Nämä olivat kassatyöntekijän kannalta ikäviä asiakkaita, koititpa kiltisti palvella tällaista vanhusta, niin eikös siellä takana joku toinen asiakas jo lappaa tavaroita hihnalle ja kun huomautat edellisen asiakkaan olevan vielä kesken, niin kassatyöntekijän vika/hitauttahan tämäkin vain oli asiakkaan mielestä eik' sen edellä olevan mummon. Jos taas mainitset asiasta tälle vanhukselle, niin olet koppava työntekijä, Comsi comsa...

[QUOTE="jooo";28031454]Itse olen tuossa vaiheessa tiuskassu, että vittuun ne tavarat siitä. Ärsyttävä tapa![/QUOTE]

joo, kolannut sillä välikapulalla ne seuraavan kamat hihnan päästä alas. :D

[QUOTE="siis";28031577]Siis ketkä oppii? Onko sulla aina ne samat ilkeät ihmiset, jotka tulee jonoon sun taakse ja alkaa lappaa tavaroitaan siihen hihnalle? Seuraako ne sua?[/QUOTE]

Toi "oppiipahan" on samaa logiikkaa kuin miehelle tiuskaisu jos tämä ei tee jotain naiselle tärkeää ajatukset lukemalla. Joillain naisilla epäystävällisyys on opettavaista. :) Eettisesti hyvin arveluttavaa.

Muutenkaan en ymmärrä, miksi jengillä on niin paljon kielteisiä asioita mielessä. Elämä tulee vain vaikeammaksi, pelottavammaksi ja raskaammaksi niin.

[QUOTE="a p";28031520]En kyllä ymmärrä miten ei näe että toisella on vielä tavaraa kärryssä. Varsinkin tuossa tapauksessa kun en edes itse ollut kärryn ja takana tulijan välissä. Itse kyllä odotan ja varmistan aina. Mutta olenkin varmaan liian kohtelias joka tilanteessa.[/QUOTE]

Itse tein kerran näin kun edessäolija seistä jaaritteli, eikä edes aloittanut tavaroidensa latomista, niin hihna rullasi tyhjänä jonkin tovin.

[QUOTE="voi elämä";28032232]No eräät täällä näyttää olevan sitä tyyppiä, jotka kokee että koko maailma on joku vastustaja jota pitää tyrkkiä ja töniä, joka ikistä yksilöä. Anoppi on omituinen, oma äiti on omituinen, isä on omituinen, ystävät ajattelee kuitenkin viistosti, miehellä on kumminkin joku kamala juttu takataskussa ja kaikki tuntemattomat ihmiset, jokainen lääkäri, hoitaja ja opettaja on jotenkin juur minua vastaan.

Phoebsi, rauhoitu vähän. Raskasta tuommoinen elämä.[/QUOTE]

Aivan. Ja tämä "taisteluasenne" on jotenkin juuri suomalaisnaisten juttu (ei yhtä vahvana miehillä ja lähes vierasta ulkomailla). Siinä on jotain... Hyvin kummallista.

Minulle yritettiin palstalla vakuuttaa taannoin, että miesten pelkääminen arjessa on normaalia. :) Ei apua, opetelkaa ihmeessä elämään hieman keveämmin! Nauttikaa, olkaa iloisia ja pelottomia kuten nuoret naiset osaavat olla! Se nimittäin näkyy ulos ja on paljon kivemman näköistä miehille ja muillekin ja oma olokin paranee niin.

Minä aina seison siinä kassalinjan päässä niin kauan että olen omat ostokseni lappanut ja panen sitten sen kapulan siihen merkiksi ja siirryn edestä.
Sillä aikaa kun lapan tavaraa niin seison tosiaan kassahihnan päädyssä ja pidän kärryä itseni ja seuraavan asiakkaan välissä. Eipähän kukaan pääse lappamaan omiaan ennen kuin olen ostokseni laittanut.

Yhteistyössä