kaupantäti taas lauko totuuksia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja soleigh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

soleigh

Aktiivinen jäsen
14.05.2009
2 021
0
36
Laukaa
Sovitin tänään työasua eräässä liikkeessä ja kaupan täti meinas tiputtaa silmänsä. rupes suorastaan siunailemaan siinä minun kokoa. "Herranjestas likka, miten sinä oot nuin pikkunen ilman tuota takkia! kyllä nyt pitää syödä enemmän ettet vaan kuihu pois! Tarkeneeki paremmin ku vähä lihoaa! " Tuli pikkasen semmonen olo että mie oon joku anorektikko hänen mielestä. Ja mie sentään oon normaaleissa mitoissa :o Hemmetti, ei tartu vaikka miten lihottas. :kieh:

Kumma muuten, kun hoikkaa saa arvostella, mutta harvoin kukaan sanoo ylipainoiselle vastaavaa...Mutta kaupantätilläkin pitäisi olla käytöstavat ja olla arvostelematta asiakkaita. Itsekin olen hoikka. Muakin on arvosteltu. En ota itseeni, mutta huvittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kävijä:
Kumma muuten, kun hoikkaa saa arvostella, mutta harvoin kukaan sanoo ylipainoiselle vastaavaa...Mutta kaupantätilläkin pitäisi olla käytöstavat ja olla arvostelematta asiakkaita. Itsekin olen hoikka. Muakin on arvosteltu. En ota itseeni, mutta huvittaa.

Tämä totta.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:
170/56 ja 22v

Ihan normaalin rajoissa on painoindeksi kun olet vielä nuorikin. Ei tarvitsisi kenenkään huomautella, meitä kun on erikokoisia ja näköisiä...

Katsoin samaa että ihan normaali.

Mie oon nyt 22v, 56 kg mutta vain 167cm pitkä. Kukaan ei kommentoi ulkonäköäni mitenkään (vaikka itse tuskastelenkin sen kanssa kun ei esim. pillifarkkuja voi enää pitää). Mutta annas kun painoin vuosi sitten 51kg niin JOKA IKINEN katsoi oikeudekseen kommentoida painoani! Ihan niinkiun se ei olisi mun yksityisasia ollenkaan. Joko olin "ihanan siro" tai "ihan kamalan laiha".. Antaisivat vain ihmisten olla sellaisia kuin ovat. Tarvii muiden sanoa sanaakaan.

Ja jos ylipainoiselle olisi jotain sanottu (nimimerkillä kokemusta löytyy) Niin täällä palstalle ei oltaisi noin ymmärtäväisiä vaan sanottaisiin että "rupee norsu laihdutuskuurille".

Näinhän se on. Miettikääpä jos kaupan täti olisikin sanonut: "Herranjestas likka, miten sinä oot nuin plösö ilman tuota korsettia! kyllä nyt pitää syödä vähemmän ettet vaan paisu enempää! Jaksaa paremmin liikkuaki kun vähän laihtuu!"

no tusimpa tuo tarkoitti sitä mitenkään päin pahalla. kun ei ap nyt oleedes mitenkään järkyttävän hoikkalaiha. ehkä hän vain oli kuvitellut sun olevan isompi.ja kyllähän moni kuitenkin ottais noi hymyillen vastaan jos joku noin sanoo.
tarvii kaikki ottaa niin itteesä, en käsitä.

Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:
minuu kieltämättä alko nakertaa pikkasen aluksi, mutta tajusin sitte ottaa huumorilla. Mie nyt satun olemaan tämmönen hukkapätkä enkä voi sille mittää :xmas:

öö, 170senttinen ei oo hukkapätkä vaikka painais 40kiloo.

On kummaa ja kummaa on sekin, että saa kukkapuskia kun sanoo että "kannan ylpeänä kaikki XL kiloni" mutta jos sanoo että "kannan ylpeänä hoikan olemukseni" haukutaan pinnalliseksi anorektikoksi. Ja onhan se hieman turhauttavaa kuulla säännöllisesti kommentteja miten on tikku tai luut paistaa. En minäkään ylipainoisille huomauttele että kylläpä sulla ihrat pursuaa.

Ei ne edes hirveästi mullakaan paista (166/vaihtelevasti 54-58)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juupajuu:
eli idea oli nyt päätä esittelee omia mittojaan. okei.

Joo jäin kyllä siihen käsitykseen etta ap oli pohjimmiltaan tyytyväinen, voi vitsi kun saan kuulla hoikkuudestani koko ajan-tyyliin...

Jos joku iloitsee hoikkuudestaan, niin suotakoon se hänelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juupajuu:
eli idea oli nyt päätä esittelee omia mittojaan. okei.

Joo jäin kyllä siihen käsitykseen etta ap oli pohjimmiltaan tyytyväinen, voi vitsi kun saan kuulla hoikkuudestani koko ajan-tyyliin...

Näinhän tämä aina käännetään. Kyllä minustakin on kivaa olla hoikka, mutta jos siitä haluaa toista imarrella sitten varmaan olisi parempi sanoa että "oletpas kivan hoikka" kuin että "kylläpä sulla luut törröttää". Ja ihmeen monelle se hoikkuus tuntuu olevan joku ylitsepääsemätön ihmettelyn aihe, kyllä kaiken toistamiseen pitemmän päälle kyllästyy.

Nuorempana mäkin sain kuulla outoja "kohteliaisuuksia" painostani, nykyään ei kukaan sano mitään negatiivista. No, oon mä muutaman kilon lasten myötä saanutkin ja päässy normaalipainoon. Nyt on muutama kilo taas hävinny, pitäis saada takas äkkiä...

Paitsi töissä yks asiakas joka ei musta jostain syystä tykkää, muistaa aina muistuttaa "Kyllä säkin vanhemmiten lihot etkä löydä vaatteita enää helposti, varo vaan" :o

Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Kumma muuten, kun hoikkaa saa arvostella, mutta harvoin kukaan sanoo ylipainoiselle vastaavaa...

Aivan! Mutta se johtuu kateudesta. ;) Jokainen mua laihaksi haukkuva on ollut ylipainoinen. Mä en ole IKINÄ haukkunut ylipainoisia enkä edes sanonut lihavaksi ENNEN kun ne on haukkuneet mua. Sitten olenkin sanonut että katso peiliin, läski. :D Ei KOSKAAN miehet valita ja hauku vaan ne ne tykkää ja kehuu. Ja sitähän ylipainoiset kadehtii ja suuttuu... Ja taas haukkuu... Mut ei haittaa kun tietää miksi ne haukkuu. :)

Yhteistyössä