kaupan vai kotitekoista ruokaa vaúvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityli

Vieras
kuinka moni antaa kaupan sose ruokia pelkästään vauvalle?? vai annatteko sekä kaupan ja omatekoisia??

missä iässä olette siirtyneet samaan ruokaan muun perheen kanssa??sillee että ottaa vauvalle ensin ja maustaa vasta sitten.

Esikoiselle pelkästään omatekemää, kuopukselle sekä että... n. 10 kk:n iässä aloin antaa samaa ruokaa, kun sai aloittaa maitotuotteet. Ja ihan maustettuna, ilman suolaa.

meillä sai alle 1v pelkkää purkkiruokaa,kaikki kolme.Hyvin ovat kasvaneet,eikä allergioita.Sitten yli 1v saaneet lounaan purkista ja päivällisen samaa kun muutikin jos vain mahdollista.

minäki aioin itte tehhä soseet ja yhessä välissä teinki mutta en sit saanu siitä tehtyy nii sileetä että poitsu ois syöny. ja siis kaiken kesä kuumuuden ja kiireen keskellä on tullu sit ostettuu valmista. mutta eikös se ihan ravitsevaa oo ja sit kumminki syö kotitekoista ruokaa isompana kunhan on siihen valmis.

Esikoinen söi purkkiruokaa 10kk-1v ikäiseksi. siitä helposti kotiruokaan.
Kuopukselle on pakko tehdä omat ruoat koska on superallerginen(1v). Niitä paria mitä purkista voi syödä niin saa siitä(hed.soseita).

Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
kuinka moni antaa kaupan sose ruokia pelkästään vauvalle?? vai annatteko sekä kaupan ja omatekoisia??

missä iässä olette siirtyneet samaan ruokaan muun perheen kanssa??sillee että ottaa vauvalle ensin ja maustaa vasta sitten.

11kk aloin antaa samoja ruokia. Tosin esim tänään sai purkkiruokaa, ku me muut grillattiin ja grillihöpinöitä ei 1v1kk saa syötyä niin hyvin.

Vauvat ovat kyllä jo lapsia, mutta itse tein soseet heille. Jossain reissuilla tms. ostin purkkiruokia. Tai siis hedelmäsoseita itseasisassa kyllä ostin jonkun verran. Lämpimät ruoat tein pääsääntöisesti itse. Tosi helppoa.

Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
hyvä että on muitaki jotka syöttää kaupan ruokia... minä oon vähä huonoo omaa tuntoo siitäkii kantanu että en oo itte ruokia tehny mutta sit isompana

ne on ainakin ravintosisällöltään tehty lapsille sopiviksi joten huoli pois. hyvä ettet anna eineksiä, ne ois paljon pahempia.

nii tein mie noita kasvis ja lihasoseita jokusen purkin mutta eioo jaksanu tehhä hirveesti ku poitsu on suhteellisen vaativa vauva joten ei tehhä kotitöitä jos poika päättää kiljua ja haluaa olla vain sylissä

Yhteistyössä