Kaupan soseiden koostumuksesta

Meillä poika nyt 4,5 kk ja kiinteitä harjoiteltu noin kuukausi (aloitettiin koska iso poika söi jatkuvasti). Poika pulauttelee paljon ja kiinteistä toivoin apua tähän. Ongelma on vain se että niin monet soseet ovat tosi "litkua". Vauvojen riisipuuro ja semperin maissi-perunasose pysyvät tosi hyvin sisällä, mutta muut ovat niin nestemäisiä että tulevat röyhtäytyksen myötä ylös. Onko tietoa onko muita valmiita 4 kk sopivia soseita jotka olisivat yhtään paksumpia? Aion kyllä ruveta tekemään soseita itse jotta saan niistä sopivia, heti kun ruokamäärät kasvavat. Mutta tässä vaiheessa kun ruokaa menee noin puoli purkkia kerralla, ovat valmiit soseet aika paljon helpompia.

Muistaakseni sempperin soseet yleensäkin ovat eniten litkumaisia, siis nää ihan vauvojen soseet. Piltit ja bonat on sitten vähän jämäkämpää tavaraa, pysyvät sentään lusikassakin.

Sitten taas niissä 8 kk soseissa semperillä on kaikkein isoimmat palaset, niitä piti pitkään hienontaa haarukalla pienemmiksi kun muiden merkkien vastaavat soseet menivät jo sellaisenaan alas.

Tein pitkään kaikki ruoat itse, nyt oon vähän jarrutellu.. välillä teen ja välillä haen kaupasta. Mut joka päivä kuitenki keitän potut tms.
Oli melkonen "shokki" ku itsetekemien jälkeen kokeiltiin purkkiruokaa.. En nyt muista mitä se oli, tais olla jotai 5kk- kalamössöä..vauva sylki kaikki pois ja ruoka valu lusikasta..siitä syömisestä ei tullu yhtään mittään :/
Laitan joukkoon aina pottua tai muuta ettei ruoka ois sellasta litkua.

Yhteistyössä