Tuossa lauantaina kävaisin pikaisesti kaupassa, matkalla ystävän luo. Siinä sitten jo pois lähdössä, pyörän luona kypärää päähän laittaessa joku mies tuli mua kohti ja alkoi mulle puhumaan.
Mies: Moi, saanko häiritä?
SininenSatutar: No, moi. Mitäs sulla?
M: Tuota kun tuo vakava sairaus...
SS: Niin...? (Ajattelee mielessään voiei, ei nyt, en jaksais kuunnella)
M: Tuo alkohomismi, kävisitkö kuule hakemassa mulle alkosta...
SS: Ei, en käy ( kerrotaankoon että olen meidän alkossa käynyt kerran)
M: Kävisit nyt vaan.
SS: ( mietii kuumeisesti kuinka pääsisi tuklasta tialnteesta erooon) Kuule, mulla ei oo tuolla Alkossa tapana käydä.
M: Miksi et voisi käydä?
SS: Mulla on kuule pari periaatetta, ensinnäkin mä en hae alaikäisille kaljaa, toiseksi en juopoille ja kolmanneksi kun en sitä itellekkään hae.
M: No, nuo on kyllä hyvät periaatteet. Kunnioitan kyllä sun periaatteita. Kiitos nyt kuitenkin. Ja anteeksi kun häiritsin.
SS: No, ei siinä mitään.
Ja tässä vaiheessa poistun paikalta huokaisten helpotuksesta ettei tuo alkanut sen enempää tivaamaan.
Mies: Moi, saanko häiritä?
SininenSatutar: No, moi. Mitäs sulla?
M: Tuota kun tuo vakava sairaus...
SS: Niin...? (Ajattelee mielessään voiei, ei nyt, en jaksais kuunnella)
M: Tuo alkohomismi, kävisitkö kuule hakemassa mulle alkosta...
SS: Ei, en käy ( kerrotaankoon että olen meidän alkossa käynyt kerran)
M: Kävisit nyt vaan.
SS: ( mietii kuumeisesti kuinka pääsisi tuklasta tialnteesta erooon) Kuule, mulla ei oo tuolla Alkossa tapana käydä.
M: Miksi et voisi käydä?
SS: Mulla on kuule pari periaatetta, ensinnäkin mä en hae alaikäisille kaljaa, toiseksi en juopoille ja kolmanneksi kun en sitä itellekkään hae.
M: No, nuo on kyllä hyvät periaatteet. Kunnioitan kyllä sun periaatteita. Kiitos nyt kuitenkin. Ja anteeksi kun häiritsin.
SS: No, ei siinä mitään.
Ja tässä vaiheessa poistun paikalta huokaisten helpotuksesta ettei tuo alkanut sen enempää tivaamaan.