Kaupan pihassa tapahtunutta...

SininenSatutar

Aktiivinen jäsen
16.04.2010
6 002
0
36
Tuossa lauantaina kävaisin pikaisesti kaupassa, matkalla ystävän luo. Siinä sitten jo pois lähdössä, pyörän luona kypärää päähän laittaessa joku mies tuli mua kohti ja alkoi mulle puhumaan.

Mies: Moi, saanko häiritä?
SininenSatutar: No, moi. Mitäs sulla?
M: Tuota kun tuo vakava sairaus...
SS: Niin...? (Ajattelee mielessään voiei, ei nyt, en jaksais kuunnella)
M: Tuo alkohomismi, kävisitkö kuule hakemassa mulle alkosta...
SS: Ei, en käy ( kerrotaankoon että olen meidän alkossa käynyt kerran)
M: Kävisit nyt vaan.
SS: ( mietii kuumeisesti kuinka pääsisi tuklasta tialnteesta erooon) Kuule, mulla ei oo tuolla Alkossa tapana käydä.
M: Miksi et voisi käydä?
SS: Mulla on kuule pari periaatetta, ensinnäkin mä en hae alaikäisille kaljaa, toiseksi en juopoille ja kolmanneksi kun en sitä itellekkään hae.
M: No, nuo on kyllä hyvät periaatteet. Kunnioitan kyllä sun periaatteita. Kiitos nyt kuitenkin. Ja anteeksi kun häiritsin.
SS: No, ei siinä mitään.

Ja tässä vaiheessa poistun paikalta huokaisten helpotuksesta ettei tuo alkanut sen enempää tivaamaan.

Tuossa lauantaina kävaisin pikaisesti kaupassa, matkalla ystävän luo. Siinä sitten jo pois lähdössä, pyörän luona kypärää päähän laittaessa joku mies tuli mua kohti ja alkoi mulle puhumaan.

Mies: Moi, saanko häiritä?
SininenSatutar: No, moi. Mitäs sulla?
M: Tuota kun tuo vakava sairaus...
SS: Niin...? (Ajattelee mielessään voiei, ei nyt, en jaksais kuunnella)
M: Tuo alkohomismi, kävisitkö kuule hakemassa mulle alkosta...
SS: Ei, en käy ( kerrotaankoon että olen meidän alkossa käynyt kerran)
M: Kävisit nyt vaan.
SS: ( mietii kuumeisesti kuinka pääsisi tuklasta tialnteesta erooon) Kuule, mulla ei oo tuolla Alkossa tapana käydä.
M: Miksi et voisi käydä?
SS: Mulla on kuule pari periaatetta, ensinnäkin mä en hae alaikäisille kaljaa, toiseksi en juopoille ja kolmanneksi kun en sitä itellekkään hae.
M: No, nuo on kyllä hyvät periaatteet. Kunnioitan kyllä sun periaatteita. Kiitos nyt kuitenkin. Ja anteeksi kun häiritsin.
SS: No, ei siinä mitään.

Ja tässä vaiheessa poistun paikalta huokaisten helpotuksesta ettei tuo alkanut sen enempää tivaamaan.

selviätkö nyt varmasti tämän kokemuksen kanssa? tarvitsetko terapiaa?

Tuollahan oli rehti taktiikka. Usein on aika kimurantteja kuvioita tyyliin "mulla on sokeritauti eikä rahaa hankkia insuliinia anna vitonen". Mä saatan antaa euron tai pari, jos pummaaja kertoo tarvitsevansa rahaa viinaan.

Ei tuo kovin känniseltä vaikuttanut - jos oikein näin tuli autosta. Saattoihan olla että on se porttikielto alkoon.

Juu, aika suoraan kyllä kyseli, ei siinä mitään.

Ja kyllä, selviän ilman terapiaa, täällähän vaan on aina toisinaan näitä kaiken maailman ketjuja joissa on milloin mitäkin kaupassa nähtyä tms.

Musta tuo käyttäyti tosiaan tosi asiallisesti, eikä alkanut enään jankkaamaan tuota asiaansa kun sanoin että mulla on nuo periaaatteet. Siinä mielessä tuolle täydet pojot.

[QUOTE="vieras";23783027]Olipa inhottavaa.

Mä en ainakaan yhtään tykkää, et joku tulee pyytään kun tietää ihan selvästi, et tän on parempi olla ilman.[/QUOTE]

Mä ajattelin ensin että tulee kysymään tietä johonkin, ei siis näyttänyt lainkaan siltä että olisi minkään kyläkunnan juoppo.