kaupan ala ja 10 pvän työputki?OIKEIN?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
jos työaika saa viikossa olla 48 tuntia, niin silloinhan se tarkoittaa, että 8h päiviä saa olla 12 peräkkäin.
No ei kai se nyt noin yksinkertaista ole. Tai siis voihan se olla noin, mutta eihän sitä voi tuosta viikkotuntimäärästä suoraan päätellä.
siis miksei voi?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
jos työaika saa viikossa olla 48 tuntia, niin silloinhan se tarkoittaa, että 8h päiviä saa olla 12 peräkkäin.
No ei kai se nyt noin yksinkertaista ole. Tai siis voihan se olla noin, mutta eihän sitä voi tuosta viikkotuntimäärästä suoraan päätellä.
siis miksei voi?
Jos on olemassa erikseen joku sääntö, montako päivää saa teettää putkeen. Siis onhan se käytännössä mahdollista, mutta on eri asia onko siitä sovittu jotain muuta.
 
hmm
mun mielestä tuolla kaupan alan tes:ssa lukee, että viikottainen työaika saa max olla 37,5, eli jos työpäivien pituus on 7,5h, niin sitten niitä peräkkäisiä päiviä voi olla se 10.

mistähän toi 48h tuli, jonka joku kirjoitti, en löydä?
 
äshoo
kotipäivystystä ei listaa suunnitellessa lasketa aktiiviseksi työajaksi. Jos on lista suunnigteltu täyteen, tulevat tehdyt päivystystunnit siihen päälle. Välillä tasoittuu 6 viikon aikana, usein ei. Mulla ennätys 3 viikon aikana 210 tuntia töitä :)
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mun mielestä tuolla kaupan alan tes:ssa lukee, että viikottainen työaika saa max olla 37,5, eli jos työpäivien pituus on 7,5h, niin sitten niitä peräkkäisiä päiviä voi olla se 10.

mistähän toi 48h tuli, jonka joku kirjoitti, en löydä?
ai, se olikin tuossa tasoittumisjärjestelmässä.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on olemassa erikseen joku sääntö, montako päivää saa teettää putkeen. Siis onhan se käytännössä mahdollista, mutta on eri asia onko siitä sovittu jotain muuta.
ei kai sellaista sääntöä ole, montako päivää saa teettää putkeen, vaan se sääntö vaan, kuinka monta viikkolepopäivää pitää olla. eli 1 vai 2.
 
"Vieras"
Juttuhan on niin ettei kaupanalalla saa teetättää 10 päivää putkeen. Eli vko1 vapaat ma-ti ja viikko 2 vapaat la-su= laiton kun töitä tulee 10pv putkeen. Tuli tänä keväänä. Teen 50 ihmisen työvuorolistat tavaratalossa ja työaikalaki on tuttujuttu.
http://www.pam.fi/ajankohtaista/?x12969=4215903
 
"Donna"
8 x 12 = 96... sen sijaan 6pv X 8 h = 48 h/viikossa :D

Mutta joo 9 päivää putkeen on se maksimi. Sen sijaan mulle on epäselvää saako työntekijän omasta aloitteesta kalenteriviikon aikana tehdä 7 päivää eli kaikki viikonpäivät putkeen töitä? Vaihtelee meidän yrityksessä myymälöittäin.
 

Yhteistyössä