Kauniita nimiä tytölle sekä pojalle?

Moikka! Kertokaa teidän mielestänne kauniita tytön sekä pojan nimiä! Itse en niinkään omalle lapselle antaisi näitä tavallisia Lauroja ja Sannoja yms..

Tykkään hieman erilaisista nimistä mutta nimen pitää sopia suomalaiseen suuhun eikä se saa olla liian erikoinen, että esim lasta alettaisiin kiusata nimen takia.
Eli ei liian tavallinen eikä liian erikoinen.

Esikoiseni nimi on Meea ja mielestäni se on kaunis nimi.
Muita kauniita nimiä on Milja, Aida, Alisa. Erityisesti Aidaan olen jostain syystä nyt tykästynyt.
Kertokaa ihmeessä jos tiedätte kauniita nimiä ja pojalle myös, hyviä poikien nimiä on mielestäni vaikea keksiä. Elia on ihan kiva mutta haluaisin että nimestä tulisi sellainen wau reaktio!
 
vierailija
Minusta Joel ja Noel olisivat tosi kauniita nimiä pojalle. Samoin Armas on sellainen, johon olen ihan viimeaikoina tykästynyt.

Tytölle minulla on kaksi suosikkia: Pihla ja Helmi.

Odotan nyt toista lastamme, emme vielä tiedä sukupuolta. Nimien pohdinta kuitenkin ajankohtaista siis. Esikoisemme on Petrus.
 
vierailija
Nyt teillä menevät pahasti sekaisin harvinaiset ja tavalliset lastennimet.
Viimeisen viiden vuoden aikana Suomessa lapsille annetuista nimistä Sanna on todella harvinainen -- viimeisimmän viiden vuoden aikana vain 93 tyttöä on saanut nimen Sanna. Toisaalta taas Alisa-nim on annettu viiden vuoden aikana 2152 kertaa, ja Ella 3162. Eli yhtä Sannaa kohti on 23 Alisaa ja 34 Ellaa. Helmillä menee vielä huonommin, yhtä Sannaa kohti päiväkodeissamme taapertaa 51 Helmiä. Helmi onkin tämänikäisten nimissä 8. suosituin tytön nimi, eli Helmi-rassukat joutuvat lisäämään nimeensä jotain muuta, jotta erottuvat kaikista niistä muista samanikäisistä Helmistä.

Alla Väestörekisterikeskuksen nimihausta haetut tilastot siitä, kuinka monta kertaa mikäkin nimi on viimeisen viiden vuoden aikana annettu.

Sanna 93
Meea 401
Laura 1053
Milja 1020
Aida 361
Alisa 2152
Ella 3162
Pihla 1388
Helmi 4795

Joel 1718
Noel 1321
Armas 1949
Petrus 223

http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1

Mm. vuoden 2014 kaikkein 50 suosituinta vauvannimeä löytyvät tästä: http://www.vrk.fi/default.aspx?docid=8776

Noita kannattaa vältellä, jos haluaa lapselleen harvinaisen nimen.
Helmi, Alisa, Ella ja Armas löytyvät tuolta kaikkein yleisimpien vauvannimien listalta.
 
Kiitos nimiehdotuksista! En hae harvinaisia nimiä välttämättä, erilaisia kun nämä ihan perus! Nuo aloituksessa olevat nimet ovat ihan tavallisia nimiä kyllä, mutta pidän niistä, siksi täällä kyselenkin tietääkö kukaan lisäksi mitään vähän erilaisempaa mutta ei liian erikoista.
 
Niin ja tänne ei tarvita sitten kommentoijia kiistelemään mikä on hieno nimi ja mikä ei! :) Jokainenhan varmasti ymmärtää että jokaikisellä ihmisellä on eri maku nimien suhteen eikä makuasioista voi kiistellä! Eikä silä ole väliä mistä muut tykkää kunha löytää itselleen mieleisen ja ajattelin josko tänne joku eksyisi ehdottelemaan jotain kaunista nimeä joka ei ole tullut vielä mieleen! :)
 

Yhteistyössä