Kauniita ja ei älyttömän yleisiä tyttöjen nimiä?

  • Viestiketjun aloittaja ella jo liian yleinen
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos itsellä olisi tyttölapsi niin:
Anni, Alina, Ella, Elina, Helmi, Hanna, Helena, Iina, Iines, Kristiina, Katariina, Katri, Karoliina, Linda, Loviisa, Mia, Maria, Oona, Olivia, Petra, Sanna...
 
vierailija
Malva
Jessica/Jessika
Amanda
Minerva
Ruusu
Veronica (joskus mua häiritsee toi vero mut..:D)
Naomi
Maia
Aileen
Jennifer
Loviisa
Lindsay
Floora
Nora/Noora (tää on kai aika yleinen mutta kaunis kuitenkin:))
Isla
Ilta
Inkeri
Jade
Janita
Kanerva
Lotta
Lyydia
Lemmikki (♥♥)
Manta
Milka
Mimosa
Minea
Moona/Mona
Nadja
Nanna (♥♥)
Pilvi
Saaga
Saana
Sandra
Sanelma (♥♥)
Signe
Sisko
Teresa
Tytti
Taimi
Unelma
Vanessa
Vappu
Varpu (♥)
Vuokko
Vilja
Kerttu (tiedän, aika yleinen)
Helvi
Myrsky (♥♥)
Paju (♥♥)
Kuura (♥)
Apila
Aamu
Aurinko (en oo ihan varma onks tää tytön nimi)
Daalia
Havu (tästäkään en oo ihan varma)
Karpalo (♥♥)
Luumu
Rusina (tosi söpö, mut en tiiä onks tää tytön vai pojan:/)
Maa (tästäkään en nyt ihan tiedä kummalle sukupuolelle tarkoitettu, koska tuolla sivustolla miltä löysin nää nii ei kerrottu onks ne tytölle vai pojalle)
Breeze/Breezy (tää tarkottaa tuulahdusta)
Clementine (klementiini)
Dove (kyyhky)
Autumn (syksy)
Vagna (tää on islantilainen mut tosi söpö kuiteski;))
Alva
Liv
Sigrid
Svea
Greta
Ellen
Rosabella (tuol luki et tää hyväksyttii 2012)
Salvia (tässä sama)
Olive
Sasha
Kasia


Tossa kun selailin näitä 'luontonimiä', niin osui silmään Gaselli. Kuka haluaa antaa lapselle nimeksi Gaselli?:D Ja sit: Humala. Voi jumala.. kuka..? Nää jotkut on niin outoja... esim. Kana, Järvi, Lukki, Mato. :D Jos te tiedätte Soturikissat-kirjasarjan, niin jotkut näistä on ihan sen tapasia: Kultakukka, Metsätähti...:D

Tiesitkö että islantilaisen tytön/naisen nimi voi olla Örk tai Ösp?:"D

Tässä niitä nyt oli aika valikoima:)


Mikä lapselle nimeksi?-sivustolta löytyy vaikka minkä maalaisia nimiä, sekä tytöille että pojille. Myös sukupuolineutraaleja nimiä!
Taisin ite jossain nähä nimen "Raivo" . Siis kuka muu kuin hullu antaa lapsellensa nimeksi "Raivo"? Kaikkea sitä on kuultu ja nähty
 
Viimeksi muokattu:
Vendela
Mun mielestä Claudia , Brielle , Lisbeth , Liza , Lilian , Maliina , Juuli , Wendy on ihania nimiä mut sit mun mielest just tämmöset Edit , sisko , mies on tosi outoi nimiä.
 
Minä
Vähänkö myöhässä minä mutta kauniita nimiä musta on ainakin Säde, Tuike, Lumi, Saimi ja Minea

Ja sitten se ikuinen ongelma miten taivuttaa tuike ja lumi (tuskin sädettä kukaan voi kuvitella taivuttavansa muuten kun säteelle yms) niin ite tunnen henkilöt nimeltä tuike ja lumi joten tottumukset mukaan ehdottomasti taivuttaisin Tuiken ja Lumin!!
 
Lumia84
Hehhheh, enää tänä päivänä ei varmaan Nokian takia anneta nimeksi Lumiaa... :D Plus että se tarkoitti espanjaksi porttoa.

Itse asiassa aion antaa, sillä keksin nimen Lumia jo kauan ennen kuin Nokia sen kekkasi. Käytin nimeä nickinä somessa kymmenisen vuotta. Ei olisi pitänyt niin olisi pysynyt salassa ehkä Nokialtakin. Mutta luuletko, että sitten kun lapseni on kouluiässä, kukaan lapsista enää tietää Nokian vanhoja mallinimiä?
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Minusta kauneita koko nimiä

Enni Alina
Amalie Sofia
Erica Alisa
Saana-ilona Juliet
Sara Kristiina
Nella Katriina
Helmi Maria
Aino Sofi
Diana Alexa

Tässä nyt oli muutamia ehdotuksia :D
 
vierailija
Tuulia
Tulikukka
Suvituuli
..Toi Kerttu , Pihla ja Pinja on kans ihania nimiä,
mutta turhan yleisiä nykyään.

Meidän tytöllä on nimi, joita on annettu vuoden 1901 jälkeen tasan 7 kpl.
En kylläkään sitä tiennyt kuin vasta myöhempänä,
nimi oli jo odotusaikana valmiina vaik ei tiedetty, kumpi on tulossa ( pojasta olis ollu hirmu pähkäily kun oli 3 erilasita vaihtoehtoa )
selkeä päätös tehtiin yhdessä.

Noita nimiä voi tsekata väestörekisteri-sivuilta.
 

Yhteistyössä