Kaunein paikka maailmassa?

Iso lähes rannaton järvenselkä omalla mökillä, siitä on paha panna paremmaksi.

Mutta on maailmassa lukemattomia upeita paikkoja ja maisemia, jotka ovat eri tavalla kauniita: lumihuippuiset Andit, Atacaman autiomaa, Karibian turkoosit vedet, Pohjois-Norjan rannikko, Kroatian rannat, Taj Mahal Intiassa, Myohang-vuoristo Pohjois-Koreassa tai New Yorkin pilvenpiirtäjät.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkaava KyborgiKarpalo:
Kreetalla on kyllä kaunista. Ja pohjois-Karjalassa :heart:
Mä en oo käyny Karjalassa, kun Tuupovaarassa joskus kauan aikaa sitten. Onko se etelä vai pohjois karjalaa en oo varma, mutta ihan todella kaunis paikka. Tosin sekin oli just syksyä kun käytiin, eli lemppari vuodenaikani. Kaikki väriloistossaan. Mutta ihana mesta: syksyn värit puissa, käryävä nuotio yöllä, kaverit ja kitaran soittoa. Eipä muuta tarvita..
 
Merenneito
Mä tykkään merenalaisesta maisemasta eniten! Sukeltaminen syvälle kirkkaassa vedessä, värikkäät kummallisen ja kauniin muotoiset merieläimet kalat ja kasvit saa mun sydämen sykkimään ihanalla tavalla ja ihastumaan aina vaan uudelleen ja uudelleen. Ja se että sen maiseman kokee veden alla, ihmeellisessä hiljaisuudessa...
 
En osaa nimetä mitään tiettyä yksittäistä maisemaa. Ne, jotka miellän kauneimmiksi, eivät ole ehkä oikeasti kauniimpia. Mutta niihin maisemiin sisältyy tunne, niistä on tullut pala sielunmaisemaani.
Lapsuuteni kesämökkirannan järvimaisema on ihan tavallinen suomalainen järvimaisema. Mutta minulle se oli pala paratiisia. Illan hämärtyessä auringon laskiessa kultaisena läheisen niemen taa, auringon vielä peilatessa veden peilityyneen pintaan.. siihen maisemaan sielu ja sydän kiinnittyivät. :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Pohjois.-Karjalassa, vanhempien mökin laiturilta ison veden selälle kun ilta-aurinko laskee niemen taakse... Minun sielunmaisema...
luepa vastaukseni, kirjoitin sitä samaan aikaan kuin sinä omaasi.
Tuollainen sielunmaisema järvenrannalla pysyy sydämessä aina. :heart:
 
sipsi
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Pohjois.-Karjalassa, vanhempien mökin laiturilta ison veden selälle kun ilta-aurinko laskee niemen taakse... Minun sielunmaisema...
luepa vastaukseni, kirjoitin sitä samaan aikaan kuin sinä omaasi.
Tuollainen sielunmaisema järvenrannalla pysyy sydämessä aina. :heart:
Voi mahoton... :heart:

 

Yhteistyössä