Kaunein astiasto/astiasarja jonka tiedät/haluat/omistat?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimoosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
noi pentikin astiathan on kamalia vesiväreil joku 10vee piirtänyt kuvan joka on läntätty kippoon. Ainoastaan tuo anis ja vanilja näyttää sen verran laadukkailta että tuon 12e/kippo raaskii maksaa...
 
Meillä on sinistä ja keltaista Teemaa ja Paratiisi- sarjaa (siis Arabian). Vaikka muuten tykkäänkin hillityistä sävyistä ja kuvioista, niin tuosta Paratiisista tykkään kuitenkin kaikesta värikkyydestä huolimatta. Niin ja nuo Teemat sopii niiden kanssa hyvin yhteen.

Lisäksi mä kerään Pentikin semmoista purkkisarjaa, jota ei enää valitettavasti myydä ja jonka nimeä en muista. Tällä viikolla löysin kuitenkin onnekseni kirpparilta pari purkkia samaisesta sarjasta :heart:

Muoks: ja Paratiisi- sarjasta siis se värillinen
 
Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Ehdottomasti kaunein astiasarja on mielestäni Arabian musta/valkoinen Paratiisi. Harmi, että sitä ei enää saa.
Kaunis on myös värillinen Paratiisi.

Mitää? Eilen kävin Iittalan outletissa, ja siellä oli ihan takuulla mustavalkoista Paratiisia, kai?

lisäys: Iittalan nettipuodista löytyy, ellen sitten näe harhoja http://www.iittalahomeshopping.com/epages/iittala.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/iittala/Categories/astiasarjat/paratiisi

On tuossa ainakin jotain mustavalkoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimoosa:
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Mulla on aivan nimetön astiasto halpahallista, kauniin vaaleen omenan värinen :)

Onko pysynyt mielestäsi miten hyvänä käytössä? Onko tullut esim. hrmaita naarmuja tai pinttymiä?

Kun sä tuota kovin kyselet. Olen huomannut, että kaikki kahvilautaset naarmuttuu ajan mittaan. Tietysti sellaset värilliset tai valkoisetkin, muuten maalaamattomat naarmuttuu vielä enemmän. Mutta kyllä vaikka ikean halpislautanen naarmuuntuu paljon enemmän kuin mitä vaikka Pentik, jossa lasitus pinnalla.
 
villeroy & bochin vanha luxemburg ja sitten mulla on arabian mustavalkoista paratiisia. Värillisestä paratiisistä en pidä, mutta tuo mustavalkoinen on nätti. Se on osana mun valkoista teemaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimoosa:
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Mulla on aivan nimetön astiasto halpahallista, kauniin vaaleen omenan värinen :)

Onko pysynyt mielestäsi miten hyvänä käytössä? Onko tullut esim. hrmaita naarmuja tai pinttymiä?

Kun sä tuota kovin kyselet. Olen huomannut, että kaikki kahvilautaset naarmuttuu ajan mittaan. Tietysti sellaset värilliset tai valkoisetkin, muuten maalaamattomat naarmuttuu vielä enemmän. Mutta kyllä vaikka ikean halpislautanen naarmuuntuu paljon enemmän kuin mitä vaikka Pentik, jossa lasitus pinnalla.

Juu, kyllä mie nyt suunnilleen jotain tiedänkin, mutta olisi kiva kuulla ihmisten omakohtaisia käyttökokemuksia eri astiastoista. Esim. itsellä on 20 vanhaa ja paljon käytettyä Arabian Tupa-sarjaa, jossa ei ole kuin ehkä yksi naarmu yhdessä lautasessa, muuten ihan virheetön. Sitten on Arabian Arcticaa, jossa on naarmuja vaikka muille jakaa.

Joku tuolla yllä kirjoitteli, että esimerkiksi hänen Pentikkeihinsä on tullut jotain harmaita naarmuja, mutta Arabian jossakin sarjassa ne näkyvät astianvärisinä, ne naarmut siis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimoosa:
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Mulla on aivan nimetön astiasto halpahallista, kauniin vaaleen omenan värinen :)

Onko pysynyt mielestäsi miten hyvänä käytössä? Onko tullut esim. hrmaita naarmuja tai pinttymiä?

Vuoden ollut käytössä, ei ole naarmuja, ei ole harmaantunut ja olen aika hyvin kolhinut niitä ja yhden lauasen olen saanu rikki :) putosi kädestä tiskipöydän reunaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimoosa:
Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Ehdottomasti kaunein astiasarja on mielestäni Arabian musta/valkoinen Paratiisi. Harmi, että sitä ei enää saa.
Kaunis on myös värillinen Paratiisi.

Mitää? Eilen kävin Iittalan outletissa, ja siellä oli ihan takuulla mustavalkoista Paratiisia, kai?

lisäys: Iittalan nettipuodista löytyy, ellen sitten näe harhoja http://www.iittalahomeshopping.com/epages/iittala.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/iittala/Categories/astiasarjat/paratiisi

On tuossa ainakin jotain mustavalkoista.
No niinpä onkin. Mä olin ymmärtänyt, että sitä ei enää valmisteta (että oli vain joku erä mikä tehtiin) ja en sen takia alkanut sitä keräämään, vaikka mieli olisi tehnyt.
 
http://www.romanovrussia.com/AFservice.html

No tossa esim yks tosi nätti astiasarja, jonka voisin haluta OMISTAA, mut tällä hetkellä keräänihan vaan Arabian Illusiaa sini-punaisena. =)
 

Yhteistyössä