Kaukalo+turvaistuin pohdintaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli tilanne on tämä, että toinen lapsemme syntyy lähiaikoina ja esikoinen on 2v 3kk.

Autolla liikkumisesta lähinnä. Esikoinen on tähän asti matkustanut takapenkillä selkä menosuuntaan, mutta nyt kun kaukalokin pitää mahtua taakse, niin molemmat vanhemmat istuu edessä. Sekä kaukalo että istuin selkä menosuuntaan vievät niin paljon tilaa, ettei edessä mahdu istumaan. Onko siis kovin paha homma, jos esikoisen kääntää matkustamaan naama menosuuntaan?

Meillä tuo ratkaistiin niin,että silloin 2v oli takana keskellä selkä menosuuntaan ja kaukalo pelkääjän takana,hyvin mahtui istumaan.Kokeilisin sellaisia variaatiota ennen suunnan kääntöä.

Meillä jouduttiin esikoinen kääntämään just tuon mahtumis ongelman takia kuopuksen siirtyessä istuimeen noin 1 v 10 kk iässä. Siis esikoinen oli sen ikäinen.

Vähänhän se harmittaa, mutta kun ei muuten mahdu. Tai mahtuu, muttei isi mahdu enää autoa ajamaan. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta eikö se istuin keskelläkin vie yhtä suuren tilan? Silloinhan se vaikuttaa molempii etupenkkeihin jo se pelkkä turvaistuin?

Niin mäkin kuvittelisin. Sitä paitsi eikö ole melko hankala ängetä iso lapsi sinne keskelle penkkiin?

Kaukaloa ei olla vielä autoon sovitettu, mutta mulla sellainen olo, että jos senkin kuskin taakse laittaisi, niin isi ei enää ainakaan mahtuisi ajamaan. Eikä kyllä siinä pelkääjän paikallakaan ole kiva pitkiä matkoja istua, jos turvaistuin on selkä menosuuntaan sen takana.

Ei kai muu auta sitten :( . No jos jotain hyvää, niin onneksi tulee sentään ns. noin iso ikäero, ettei vielä nuorempaa tarvitse kääntää.

Mutta eikö se istuin keskelläkin vie yhtä suuren tilan? Silloinhan se vaikuttaa molempii etupenkkeihin jo se pelkkä turvaistuin?
Riippuu toki varmaan istuimesta,mutta meillä se on ollut paras ratkaisu,nytkin istuu 2v 1kk,molemmissa autoissa niin.Ja jopa ehkä paremmin saa jalkatilaa lapselle ja aikuiselle,koska etupenkin ei tarvitse olla niin edessä.
Meillä on miehen kanssa sen verran pituuseroa,että käytämme penkin ihan eri äärillä olevia säätöjä ja istuin kyllä mukautuu molempiin.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Riippuu toki varmaan istuimesta,mutta meillä se on ollut paras ratkaisu,nytkin istuu 2v 1kk,molemmissa autoissa niin.Ja jopa ehkä paremmin saa jalkatilaa lapselle ja aikuiselle,koska etupenkin ei tarvitse olla niin edessä.
Meillä on miehen kanssa sen verran pituuseroa,että käytämme penkin ihan eri äärillä olevia säätöjä ja istuin kyllä mukautuu molempiin.

Mä en vaan tajua, että miten se istuin ei keskellä ollessaan vaikuta molempiin etupenkkeihin, että niidenkin tarvitsee olla yhtä edessä :) . ja meidän istuinta suositellaan asetettavaksi taakse niin, että nojaa etupenkkiin, joten eihän sitten kuskinkaan penkkiä saisi liikutella?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Niin mäkin kuvittelisin. Sitä paitsi eikö ole melko hankala ängetä iso lapsi sinne keskelle penkkiin?

No ei mun mielestä.Meillä se on ainut vaihtoehto,jos haluaa että 4 muuta autossa matkustavaa pääsevät niihin ns. kunnon vöihin,eikä ketään joudu laittamaan lantiovyöhön.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:

Mä en vaan tajua, että miten se istuin ei keskellä ollessaan vaikuta molempiin etupenkkeihin, että niidenkin tarvitsee olla yhtä edessä :) . ja meidän istuinta suositellaan asetettavaksi taakse niin, että nojaa etupenkkiin, joten eihän sitten kuskinkaan penkkiä saisi liikutella?
Ei ihan samassa kohdassa,ja kyllä se istuin nojaa kumppaankin penkkiin,mutta tosiaan se varmaan riippuu istuimesta,meillä on two way elite.

Meidänkin istuin on kiinni etupenkissä, joten sitä ei voi siirrellä. Siksi se selkämenosuuntaan istuin on repsikan takana, kuskin takana kasvot menosuuntaan, että penkkiä voi siirtää kuskin mukaan.

Meillä ikäeroa tulee muutaman kuukauden päästä olemaan 2v 7kk. Ajateltiin istuttaa esikkoa vielä selkämenosuuntaan apukuskin selän takana. Apparin paikalle ei mahdu täten istumaan,joten minä istun kaukalon ja turvaistuimen välissä jos iskä ajaa. Kyllä silloin saa apua autosta ulos purkautumiseen. Ehkä hieman ahdasta, mutta turvallisempaa ehdottomasti.

Meillä ikäeroa tulee muutaman kuukauden päästä olemaan 2v 7kk. Ajateltiin istuttaa esikkoa vielä selkämenosuuntaan apukuskin selän takana. Apparin paikalle ei mahdu täten istumaan,joten minä istun kaukalon ja turvaistuimen välissä jos iskä ajaa. Kyllä silloin saa apua autosta ulos purkautumiseen. Ehkä hieman ahdasta, mutta turvallisempaa ehdottomasti.

Ei kyllä mahtuisi meidän takapenkille...tai ehkä mahtuisi, mutta siinä on sitten matkustusmukavuus kaukana :laugh:

Meilläkään mun leveä peräni ei mahdu kaukalon ja istuimen eikä kahden istuimen väliin. Lapsi sinne just mahtuu.

Siksi ollaankin hankkimassa isompaa autoa. :)

Yhteistyössä