Kauhistuttaa että joku jättää jouluruuat avustuksien varaan.

• Viestiketjun aloittaja kauhistus
  • Ensimmäinen viesti
-.-
Ja jos ei niitä saa niin sitten ei ole jouluruokaa. Mä en vaan käsitä tällaisia vanhempia. Lapset saavat tosi ankean joulun.
jep jep. no entäs jos ennen joulua käykin niin, että joutuu yht äkkiä tulemaan toimeen niillä tuilla??
eiks se oo pääasia, että on sitä ruokaa, ja katto päänpäällä?
ihan typerää tulla tänne pätemään tollaista, koska joskus tapahtuu asioita joille itse ei voi mitään. ja varmasti nämäkin henkilöt joista on kyse, antaisivat lapsilleen joulun jos vaan pystyisivät. ei kukaan vanhempi semmosta kiusallaan tee -.-

"vieras"
mikä ankea joulu se lapsille on jos saavat kuitenkin ruokaa? ei kai se joulu ole sen erikoisempi mässäilypäivä kuin mikään muukaan että olis pakko olla tuhatta eri ruokaa pöydässä. meillä ainaki on ihan normi ruokaa oli arki tai pyhä. turhaa ressiä tyhjästä

Siis mä oisin oikeesti valmis avustamaan jouluruuassa jotain perhettä jolla ois todellinen, akuutti tarve sille. Mutta siis en rahaa antais kun en vois siitä mennä takuuseen mihin menee, mutta jos tässä lähellä ois joku perhe jolla ei oo varaa jouluruokiin niin kun teen itselle niin voisin tehdä myös heillekin samalla. Laatikoita, pipareita, torttuja ja voisin ostaa pienen kinkunkin. Mistähän sais tietää oisko tälläisiä perheitä?

kauhistus
Siis mä oisin oikeesti valmis avustamaan jouluruuassa jotain perhettä jolla ois todellinen, akuutti tarve sille. Mutta siis en rahaa antais kun en vois siitä mennä takuuseen mihin menee, mutta jos tässä lähellä ois joku perhe jolla ei oo varaa jouluruokiin niin kun teen itselle niin voisin tehdä myös heillekin samalla. Laatikoita, pipareita, torttuja ja voisin ostaa pienen kinkunkin. Mistähän sais tietää oisko tälläisiä perheitä?
Näin tekisin minäkin jos tietäisin kuka tarvitsisi ruokaa.

aivan,ja kyllä se joulu tulee tunnelmasta eikä pelkästään ruuasta.ja jokainen joulunsa tavallaan,tosiasia vaan valitettavasti on ettei kaikilla ole rahaa jouluun laittaa kun pitää muutkin päivät elää,mutta kurjinta on kun suuri osa lapsista joutuu katsoon vanhempiensa tai toisen ryyppäämistä ja tappelua,veikkaan että tää on yleisempää kun ruuaton joulu.olis kiva tarjota sellasille lapsille rauhallinen joulu.

Viimeksi muokattu:
:))
sä olet todella hyvä ihminen :)

"jep"
Mun ongelma on se, että yleensä ne itkijät esimerkiksi tupakoivat. Mun mielestä EI ole köyhä jos on varaa tupakkaan. Tupakka on sikakallista!!!

Tämän siis olen useasti kotiäitiaikanani todennut, että manguttaan siitä sun tästä ja mihinkään ei ole varaa mutta se tupakki roikkuu huulessa jatkuvast.

Siksi olisin kyllä tosi tarkkana siitä, ketä avustan ja ketä en.

"vieras"
Tuotahan sinä täällä koko ajan toitotat. Kyllä sinä olisit tarvitsevan perheen jo löytänyt jos todella olisit halunnut löytää ;)

[QUOTE="jep";25175144]Mun ongelma on se, että yleensä ne itkijät esimerkiksi tupakoivat. Mun mielestä EI ole köyhä jos on varaa tupakkaan. Tupakka on sikakallista!!!

Tämän siis olen useasti kotiäitiaikanani todennut, että manguttaan siitä sun tästä ja mihinkään ei ole varaa mutta se tupakki roikkuu huulessa jatkuvast.

Siksi olisin kyllä tosi tarkkana siitä, ketä avustan ja ketä en.[/QUOTE]

Mutta kaiketi jostain löytyisi joku joka ei tupakoisi?? :)

[QUOTE="vieras";25175159]Tuotahan sinä täällä koko ajan toitotat. Kyllä sinä olisit tarvitsevan perheen jo löytänyt jos todella olisit halunnut löytää ;)[/QUOTE]

No mä oon jo laittanu joululahjat kahden vähävaraisen perheen lapsille tänä jouluna. Itse etsin heidät, ovat perheitä joissa tosi tiukkaa mutta eivät oo saanu ikinä mitään joulupuukeräyslahjoja tms.

Mutta kun täällä nyt on niin kova haloo näistä jouluruuista niin kävi mielessä että hyvin voisin kyllä jollekin sellaistakin laittaa. Pitääpä ottaa yhteys tuohon ystävääni joka hoitaa tuota ruokajakelua josta kerroin tuola toisessa ketjussa, hän saattais tietää jos joku tarviis.

"vieras"
Viime vuoden joulu oli meillä alkamassa todella ankeasti. Tilanne oli yhtäkkiä se, että rahaa ei tullut yhtään moneen kuukauteen ja ensimmäiset rahat sain vasta tammi-helmikuun vaihteessa. Ei ketään keltä lainata.
Eräs tuttavani sitten ehdotti, että hän järkkää meille ruoat, koska häneltä jää töissä hukkaan heitettyä ruokaa aivan kamalasti. Käskynä on ollut aina, että ne ruoat mitkä ei mene heitetään roskiin. Hän kuitenkin antoi meille jättikokoiset astiat eri laatikoita, rosollia, sillejä, joululeipiä erilaisia jne. +itselleen eri firmoista saamiaan joululahjaruokia mm. sinappia, viiniä, keksejä jne. Tuo pelasti täysin joulumme ruokatilanteen.
Tänä jouluna tilanne on parempi, koska saan vähän tuloja ja ruokaan on kyllä varaa. Tuttavani vaan ehdotti taas, että voisin hakea häneltä jouluruoat, koska muuten menevät roskiin.

tollaisia ihmisiä kun eedla sais olla enemmän.. toi on sitä oikeesta joulumieltä :)
Monikin vois auttaa vähävaraisia perheitä kun ostais omille pilteilleen vähän vähemmän joululahjoja. Kyllä lapset selviää joulusta vaikka kuusen alla ei oiskaan 20 pakettia oottamassa. Itse ollaan ostettu omille lapsille yhdet lahjat joiden tiedetään olevan heille erittäin toivottuja ja mieluisia. Muut rahat oon laittanu vähävaraisten perheiden lahjoihin. Ei me mitään rikkaita olla mutta sanoohan sananparsikin että hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan.

[QUOTE="Mies";25175223]hope, yhdessä & yhteisesti r.y. Siellä voivat auttaa avustamisen halussanne.
Ottavat myös muina aikoina avustuksia vastaan nimenomaan vähävaraisille lapsiperheille.[/QUOTE]

Kiitos tiedosta, meidän kaupungissa on kyseinen yhdistys ja oonkin sinne lahjoittanu mm lasten ulkovaatteita ja kenkiä. Pitääpä ottaa yhteyttä!!

"mama"
Eikä sitten kenellekkään tullut mieleen että kaikki ihmiset eivät välitä jouluruuista? Meillä on ollut jo vuosia omanlainen joulumenyy eikä meillä mässäillä joulunakaan. En näe mitään järkeä tuhlata ruokaan rahaa jota kukaan ei syö ja jonka sitten joutuu loputa roskiin heittämään. Mieluummin teen ruuan jonka tiedän maistuvan ja lastenkin syövän. On meillä laatikoita ja pieni kinkku mutta muutoin ihan normiruokaa perunat ja lihakastike. Hieno ajatus silti auttaa vähävaraisia perheitä :)

• Tykkää
Reactions: rops
"vieras"
Joskus ennenkin ihmetellyt sitä miten täällä palstalla on niin ankara ja tuomitseva ilmapiiri köyhiä ja köyhyyttä kohtaan. Köyhä ei saisi tehdä MITÄÄN mihin kuluu rahaa, koska se on lasten joululahjoista pois, tai jouluruoista pois.

Oikeasti kuinka monen mielestä ne joulukinkku ja laatikot, rosollit jne on niin hyvää että ne on pakko olla? Eikö voi tehdä jotain sellaista ruokaa, mistä lapsetkin pitävät ja mikä tulee syödyksi? Meillä poika on pyytänyt makaronilaatikkoa jouluksi, ja vaikka ne muutkin jouluruoat tulee väännettyä niin paistan kyllä sen makaronilaatikonkin jos toinen kerran toivoo.

Tupakointi ei varmasti ole terveellistä, sen tietävät kaikki. Se voi kuitenkin olla sille köyhälle se ainut asia mihin itse käyttää rahaa.

Oletko kokenut sitä että ei ole rahaa ostaa vessapaperia tai ei ole rahaa ostaa terveyssiteitä? Että sulla on vain yhdet kengät (talvikengät, siis saappaat) ja tulee kesä?

Meidän yhteiskunnassa on edelleen ihmisiä jotka ovat tukiverkostojen ulkopuolella esim. siitä syystä että ovat olleet yrittäjiä, ja tehneet konkurssin. Tai opiskelijoita, joiden täytyisi ottaa lainaa elämistään varten.

On tosi helppoa sanoa miten toisten pitäisi elää, jos ei ole itse kävellyt niillä kengillä, jotka hankaavat.

• Tykkää
Reactions: rops
"ebe"
joo ei me kaikki köyhät todellakaan tupakoida.

meillä jäisi muuten ruuat ostamatta, mutta saatiin onneksi diakoniasta ostalappu kauppaan. ja sieltä on kyllä mahdollistä jokaisen köyhän käydä apua pyytämässä

"vieras"
Meidän lapsille ei ainakaan tulisi ankea joulu ilman jouluruokia. Olisivat vain tyytyväisiä, kun eivät joutuisi niitä syömään, yksikään ei tykkää mistään varsinaisista jouluruuista. Piparkakut ja tortut menee.

Ilman lahjoja olisi ankea joulu.

Nythän ois halpaa tehdä esim porkkanalaatikot, porkkanaa näyttää saavan 0.8e kilo,riisipusseja 1,4e ja siihen vaan haluamaansa nestettä sekaan....
ja vielä on k-supermarketissa tän ja huomisen juurespussit tarjouksessa:
porkkana 3kg, punajuuri 3kg ja lanttu 2kg 1e/pussi, eli hyvinkin edullista.

Itse haluaisin auttaa vähävaraista perhettä esim. ostamalla heille kunnollisen joulukinkun, mut en vaan tiedä ketään joka tarveis tai mistä tuollaista voisi edes kysellä...

-.m,kgvgxds
joo, mä kans luulen, että niille lapsille (ainakin suurimmalle osalle) ne lahjat on tärkeämpiä, kun se ruoka. ennemmin mä ostan paketin tai kaksi, kun teen pari laatikkoa, mitä muksut ei syö.

Yhteistyössä